Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sparker fotball deretter KJEMPE smerter forann på låret

EsAa

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg sparker en fotball for morro skyld og sparker litt hardt da, (40% styrke) så får jeg vanvittig vondt forann på låret. Skjedde først i april/mai da jeg skulle spille fotball dagen etter jeg hadde aktivitetsdag på skolen. Jeg var støl men gav f... i det (idiotisk ikke sant?) og ramle rett ned på bakken med smerter så det holdt forann i benet. I juni en gang da jeg var frisk og ikke hadde vondt skulle jeg ta en corner og fikk smerte for andre gang. Hadde da spilt i 30 min. Siden så gikk det over og først på Fredag igjen kom den tilbake da jeg bare sparka ballen. Ca. 40% styrke.

Det jeg lurer på er om dette er strekk og hva som kan gjøres for å bli kvitt den "dritten". Har dritt vondt, og det er dritt å trene Taekwondo med strekk da jeg ikke klarer å sparke så høyt med store smerter. Gjør KJEMPE vondt. Bare motivasjonen som holder ut.

Takker for svar og eve. tips!

Zuv

EDIT: Ramle

Endret av Zuvijin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Hvis du klarer, kan du jogge litt. slik at musklaturen blir varm, deretter kan du tøye ut forsiktig.Se om det hjelper etter noen dager/ganger.

Egentlig ville jeg anbefale deg å gå tilen fysioterapaut eller lignende, men siden du spør her så .. :p

Lenke til kommentar

Høres ut som om du har pådratt deg en strekk. Jeg hadde dette selv, og siden jeg var så dum at jeg trente og spilte selv om jeg var skadet, så varte strekken mye lenger. Det eneste jeg kan anbefale deg er det kjedeligste: Å ta det med ro.

Lykke til.

Endret av leech
Lenke til kommentar

Kan være en tendopati eller tendonitt, altså betennelse i senefestet eller en muskulær betennelse muligens. Tror det er mest vanlig med senefestebetennelse. Om det er tilfelle (jeg har hatt det samme, damn soccer) må du bare ikke gjøre denne bevelgelsen og la muskelen få ro i flere uker (par måneder i noen tilfeller). Søk litt rundt på emnet, jeg kan lite om dette og det er ingen garanti for hva jeg sier stemmer.

Så greit var det å fraskrive seg alt ansvar :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...