Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøp av ny laptop, får ikke aktivert trådløst nettverk [LØST]

Anbefalte innlegg

Hei :)

Kjøpte meg denne Pc'en i dag PC Jeg trenger hjelp! Den finner altså ikke trådløst nettverk. Er det noen som har Fujitsi Siemens som vet hvordan man aktiverer det?

Trenger hjelp så fort som mulig :cry:

Endret av Knott^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du aktivert nettverkskortet?

Fn tasten + en av F1-12 tastene skal vanligvis trykkes for å aktivere nettverkskortet.

Takker, det stemmte det :p

men nå er problemet å få koblet til selve internett. har jo (føles iallefall sånn) prøvd alt, og blir gal. Får det ikke til uansett hva jeg prøver :mad:

noen som har noen tips? :new_woot:

Lenke til kommentar
Hva har du prøvd, siden du sier at du føler at du har prøvd alt? Har du f.eks lest manualen til routeren?

Har kasta den for et og et halvt år siden. Tror det ikke er routeren sin feil. Har to andre bærbare i huset som kobler seg til uten problem. Denne jeg bruker nå, en stasjonær, bruker også trådløst innternett og det går fint med denne også.

noen tips?

Lenke til kommentar

Du kommer konsekvent med null info!

Hvilken router har du?

Finner du nettet ditt i listen over tilgjengelige nett?

Manual laster du ned fra produsenten!

Det finnes også garantert en "hvordan komme på nett guide" hos nettleverandøren din.

Om det er standard oppsett på din router trenger du sikkert bare SSID og nøkkel. Denne infoen kan du sikkert finne på en av de maskinene som allerede er på nett eller ved å ta en kikk under routeren din.

Om nettet er helt åpent så er det bare å velge og koble seg til det.

Det kan selvfølgelig være noe galt med driveren til nettverkskortet ditt eller noe fysisk feil med maskinen din. Særlig om du ikke finner noen nett.

Kan også deaktivere evt brannmur.

Fortell hva du har gjort og hva som da skjer samt les manualen og evt guide hos nettleverandøren.

Lenke til kommentar

la denne ut på et annet forum, kanskje bedre forklart :blush:

Hei.

Kjøpte meg i dag ny laptop (Weeeee!!) Men, den gleden stoppet brått da jeg ikke fikk koblet til innternett.

Etter mye om og men fikk jeg slått på nettverkskortet mitt. da var gleden stor, men så støttet jeg på en ny hindring som jeg nå trenger hjelp til å løse.

Jeg får opp nettverket, når jeg går inn på koble til et nettverk. Nettverket heter "belkin54g" det står da at det er et usikkert nettverk, som det alltid gjør (bruker foressten dette nettveret på denne PC'n)

Legger ved et bilde:

236368.jpeg

Som du ser, så er det den siste delen som er problemet, den linja det er et kryss over (laget i paint).

Er det noen som kan hjelpe meg?

EDIT:

Ja, jeg for kobla meg til internett om jeg bruker ledning, men ikke ved trådløst

EDIT2: Finner denne feilmeldingen når jeg kjører diagnostic elns:

"No network-adapter with valid IP-adresses available"

Endret av Knott^
Lenke til kommentar

Ok, har nå fått fikset det vet hjelp av morra ni :p

>Takk for hjelpen :D

BTW: Noen som vet hvordan man får det trådløse nettverkskortet starter automatisk hver gang man starter opp PC'en? Hver gang jeg starter pc'en nå, så må jeg trykke Fn knappen og F1, forså å trykke på slå på nettverkskort.,

Noen ideer? :)

Endret av Knott^
Lenke til kommentar

Når du kobler deg til et usikret trådløst nettverk i vista skal du kunne hake av på en liten rute hvor det står "lagre dette nettverket", og i ruten under står det "koble alltid til dette nettverket". Har du oversett det når du koblet deg til?

Lenke til kommentar
Når du kobler deg til et usikret trådløst nettverk i vista skal du kunne hake av på en liten rute hvor det står "lagre dette nettverket", og i ruten under står det "koble alltid til dette nettverket". Har du oversett det når du koblet deg til?

det er ikke det som er problemet :)

Det er det at jeg må skru på nettverkskkortet hver gang pc'en starter :(

'Får bare vente på en driver oppdatering :thumbdown:

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg har samme problem som deg, hvordan får jeg ny driverpakke??

Kommer ann på hvilken laptop du har ;)

For meg, så finner jeg det på Fujitsu Siemens sin hjemmesider, eller nettverkskortet's produsent nettside :)

Lenke til kommentar

For meg, så finner jeg det på Fujitsu Siemens sin hjemmesider, eller nettverkskortet's produsent nettside :)

Har vel omtrent akkurat samme laptop ;) Takk for tips.

Lenke til kommentar

Hadde du giddet å sende meg en PM om du skulle ha funnet ut av problemet? Da hadde du vært en engel :innocent:

Lenke til kommentar

Hadde du giddet å sende meg en PM om du skulle ha funnet ut av problemet? Da hadde du vært en engel :innocent:

Jeg har ikke fått det til å funke enda.. Har oppdatert det som er å oppdatere av drivere osv.. typisk! Men jeg har en mistanke om at det kan ha noe med multikastnøkler å gjøre.. men vet dessverre ikke hvordan jeg fikser det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...