Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Spm. om lovlighet av omsorgsavtale.

insolvent

Anbefalte innlegg

Hei!

Det jeg lurer på er hvilke juridiske konsekvenser det kan få dersom min ekskone og jeg tar omsorg for hvert vårt barn mens de i praksis bor hos henne (vi har to barn)?

På denne måten kommer vi greit ut økonomisk begge to, i og med at vi får barnebidrag for tilsammen 4 barn, samt at begge beholder skatteklasse 2.

Jeg vil selvfølgelig betale henne det jeg mottar i barnebidrag, + andre påkommende utgifter. Dessuten vil jeg ha barna som normalt annenhver helg, i ferier, en til to dager i uken, ++

Det er vel ikke helt i henhold til NAVs intensjoner, men hvor "ulovlig" er det om vi velger å oppgi dette til NAV?

Jeg kjenner til andre som har gjort det samme, men er litt usikker på om det er noe man kan bli tatt for....

:roll:

Endret av insolvent
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

høres mer ut som svindel for meg.

Du har 2 barn men ønsker barnebidrag for 4 ikke sant? 2 barn for mye der og det ekke lov.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Hvis hun har begge, får hun for 3 barn. Har vi ett hver, får vi for to hver...

Hvor alvorlig er dette? Hvilke muligheter er det for å bli ferska?

Ja, jeg har tvilsom moral, men samtidig har jeg hørt noen si at dersom man ikke lurer staten, så lurer staten deg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Tvilsom moral så absolutt for det er folk som deg som øker skattene til folk som er lovlige.

Etter alt jeg forstår så har du kun 2 levende barn men høres mer ut som du vil skape 1 eller 2 til i papirene til staten som da betyr at du vil svindle staten.

Lenke til kommentar
Tvilsom moral så absolutt for det er folk som deg som øker skattene til folk som er lovlige.

Etter alt jeg forstår så har du kun 2 levende barn men høres mer ut som du vil skape 1 eller 2 til i papirene til staten som da betyr at du vil svindle staten.

Nå er du litt raskt ute og dømmer, synes jeg! Jeg har ikke bidratt til å øke noens skatter. Har aldri snyltet på noen som helst måte, i hvert fall ikke enda......

I forhold til en del andre trygde/skatte/fiklesnyltere og triksere vil jeg evt. bli en smågutt i den sammenhengen.

Lenke til kommentar

Nå er du litt raskt ute og dømmer, synes jeg! Jeg har ikke bidratt til å øke noens skatter. Har aldri snyltet på noen som helst måte, i hvert fall ikke enda......

I forhold til en del andre trygde/skatte/fiklesnyltere og triksere vil jeg evt. bli en smågutt i den sammenhengen.

Så fordi at andre snylter og svindler i stort format, er det greit at du bare snylter og svindler litt? De andre røyker heroin, derfor er det greit at du røyker hasj? Thomas Quick voldtok og drepte småjenter, derfor er det greit at du bare tafser?

Du har en ekskone og to barn, det betyr at du minst må være 25 år, med mindre du har vært tidlig ute med barn og skilsmisse. Jeg vil derfor, basert på disse objektive opplysningene, velge å tro at du er voksen. Hva med å begynne å tenke og oppføre seg som en?

Lenke til kommentar

Kjære vene, jeg spurte bare om alvorligheten i det om vi gjør det! Kom ikke til meg med heroin og Thomas Quick!

Dette er bare noe vi vurderer, ikke noe vi har gjort. Når jeg sier vi ikke har gjort det "enda", betyr ikke det at vi skal gjøre det.

Hvordan jeg tenker og oppfører meg vet du ingenting om! Du kan anta hva du vil, men ikke fastslå noen ting så lenge du ikke kjenner meg.

Ut i fra hvordan du ordlegger deg, kan f.eks. jeg anta at du er en arrogant liten lus. Imidlertid kan du være riktig omgjengelig for alt jeg vet.....

Praksisen jeg refererte til er ikke uvanlig blant andre i samme situasjon. Imidlertid vil de færreste som har en slik avtale gå ut med det til andre enn familie og venner nettopp fordi det ikke er lovlig.

Jeg lurer da på hvor alvorlig dette er i lovens øyne.

Sitatet med at hvis man ikke lurer staten, så lurer staten deg, var litt humoristisk ment, dah...

Kan du ikke svare på det jeg spør om, så spar deg i hvert fall syrlige antagelser om min moral!

Lenke til kommentar
Kjære vene, jeg spurte bare om alvorligheten i det om vi gjør det! Kom ikke til meg med heroin og Thomas Quick!

Dette er bare noe vi vurderer, ikke noe vi har gjort. Når jeg sier vi ikke har gjort det "enda", betyr ikke det at vi skal gjøre det.

Hvordan jeg tenker og oppfører meg vet du ingenting om! Du kan anta hva du vil, men ikke fastslå noen ting så lenge du ikke kjenner meg.

Ut i fra hvordan du ordlegger deg, kan f.eks. jeg anta at du er en arrogant liten lus. Imidlertid kan du være riktig omgjengelig for alt jeg vet.....

Praksisen jeg refererte til er ikke uvanlig blant andre i samme situasjon. Imidlertid vil de færreste som har en slik avtale gå ut med det til andre enn familie og venner nettopp fordi det ikke er lovlig.

Jeg lurer da på hvor alvorlig dette er i lovens øyne.

Sitatet med at hvis man ikke lurer staten, så lurer staten deg, var litt humoristisk ment, dah...

Kan du ikke svare på det jeg spør om, så spar deg i hvert fall syrlige antagelser om min moral!

Hvis du vurderer/planlegger å begå et lovbrudd, er du ikke en skvett bedre enn andre samfunnssnyltere, du har bare ikke kommet like langt i prosessen ;)

Jeg er hverken arrogant, liten eller noen lus. Men det er ikke dermed sagt at jeg omgjengelig. :)

Staten knuller "alle" i ræva fra tid til annen, men det blir ikke noe bedre av at "alle" prøver å svindle tilbake pengene de mener at de har krav på/bruk for.

For øvrig tror jeg ikke at moderatorene tillater at man bruker forumet til å planlegge lovbrudd, så jeg tror ærlig talt ikke at du kommer til å få mye hjelp og støtte her.

Straffen for å gjøre det du foreslår, dersom man blir tatt, vil nok være bøter. Fengsel for så små beløp som det her er snakk om er neppe aktuelt. Du kan også risikere å måtte betale tilbake de pengene du eventuelt urettmessig har fått utbetalt, dersom noen (staten) finner på å kreve pengene sine tilbake.

Lenke til kommentar

Oki, da fikk jeg i hvert fall svar på spørsmålet!

Man kan jo vurdere mye uten å sette det ut i livet. Etter min mening gjør det meg litt bedre enn reelle samfunnssnyltere...

Både eksen og jeg føler oss litt ukomfortable med å sette dette ut i livet. Det er kun vurdert i forbindelse med at andre har anbefalt denne løsningen så sterkt at vi har latt oss rive med!

Vel, vel, takk for raskt svar!

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg ville ikke gjort dette for det er som sagt svindel av staten og det vil bli straffet med bøt eller fengsel vis/når du blit tatt for dette.

Og vis venner av deg gjør dette er det dårlig moral ovenfor andre mennesker føler jeg for vis nok folk gjør dette så får andre økt skatter for og dekke det.

Høres ut som du har en fin moral siden du og eksen ikke føler dere komfortable med dette.

Følg magefølelsen, hjertet og hjernen og ikke gjør noe som er straffbart for det vil straffe dere senere i tiden når dette blir funnet ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det fins lovlige måter som er mye bedre enn og ende opp med fengsels straffer og problemer med rullebladet.

Som en bedre betalt jobb eller 2 jobber vis det må.

Ville heller hatt 2 jobber enn og prøve og snylte staten og andre for pengene sine.

Personlig mening selvsagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...