Gå til innhold

Hvordan bruke X360 headsettet?


simenEB

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et headset som alle andre som man kobler til kontrollen.

Men det jeg lurer på, hvordan skal man bruke det?

Når jeg spiller EA skate eller BF:Bad Company så ser jeg at noen ganger kommer opp som en høytaler på sida, men jeg kan ikke høre noe, og jeg vet ikke hvordan man skal snakke.

Er det "push to talk" opplegg, sånn som VT?

Og går det ann å snakke i en random onlinematch på Bad Company?

Eller en random match på skate?

 

Takk for svar! vil virkelig få dette til å fungere..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Normalt skal du kunne prate rett i mic uten noe meir styr. Du finner også ein mute knapp å selve headsettet. Kan vere greit dersom du ikkje ønske å prate, men kun høre andre via. headsettet.

 

Det er nettopp det at jeg ikke får det til.

Jeg har kobla det til og har unmuta, men hører ingen rett og slett:/

Hadde vært greit å fått fiksa det så fort som mulig..

Lenke til kommentar

Hmm det skal vere mulig å endre noen instillinger på selve konsollen. Enten så kan du velge å få stemmer igjennom kun headsettet/TV`en eller du kan få lyden via begge to. er evigheter siden eg har vert inne å sjekket, men kanskje det også er eit valg der du rett og slett kan slå av muligheten for lyd via begge.

 

Dette tror eg skal ligge under personal settings.

Lenke til kommentar

hehe:D Har prøvd begge deler, fram og tilbake når folk snakker.

 

Men det er jo bare "noen ganger" at folk snakker, det kommer jo et høytaler ikon oppe til høyre på for eksempel BF:Bad Company når folk snakker, men har ikke mulighet til å høre, eller at jeg får snakka med noen.

Lenke til kommentar
hehe:D Har prøvd begge deler, fram og tilbake når folk snakker.

 

Men det er jo bare "noen ganger" at folk snakker, det kommer jo et høytaler ikon oppe til høyre på for eksempel BF:Bad Company når folk snakker, men har ikke mulighet til å høre, eller at jeg får snakka med noen.

 

Trodde det var noe med at i BF ihverfall at du ikke kan prate med folk uten at du er i party elns. Har ikke spillet selv, men tror det var noe sånt.

Lenke til kommentar
Det kan faktisk vere eit NAT problem, har du denne på strict eller open? Kjør ein test på nettverkstilkoblingene :)

 

Et nettproblem altså? Jeg vet ikke hva strict eller open vil si:p og hvordan tenkte du at jeg skulle kjøre en test?

 

Hvis du kunne forklart litt bedre steg for steg så ville det vært kjempe:D!

 

Tusen takk.

Lenke til kommentar
Det kan faktisk vere eit NAT problem, har du denne på strict eller open? Kjør ein test på nettverkstilkoblingene :)

 

Jeg sjekka det rett etter at jeg så posten din, nei NAT var på open.

 

 

Du må vel ta vekk haken på Mute-knappen i Personal Settings tipper jeg.. Hadde det samme problemet når min Xbox var ny, så hvis det ikke er det, så vet jeg ikke hva annet det kan være..

 

nope! :D kjedelig å ikke finne ut av det!

Lenke til kommentar

Det går ann å skru på ett filter som kun lar deg høre de du har på vennelisten slik at du slipper gnålet fra alle andre. Men hvis dette var skrudd på, så burde du antagelig ikke kunne se snakkeboblen til andre heller. Slik er det i CoD4 i alle fall. Kanskje er det annerledes i BF:BC, så du kan jo sjekke.

 

Gå ut på dashbordet, trykk på guide-knappen (den store i midten av kontrollen din), så profilen din (helt øverst), edit profile, og så privacy settings. Xboxen vil nå laste inn en ny side, og her kan du trykke på voice and text for å skru av og på filteret jeg nevnte.

 

Har du noen på vennelisten du kan chatte med? Da blir det enklere å prøve seg fram.

Lenke til kommentar

Ser ut til at Orakelet Julian må hjelpe til. Utifra det du skriver regner jeg med at du er under 18 år, og derfor har en barne-konto (child account). Dette vil da si at du har en liten sperre, og da også en kommunikasjonssperre som du må fjerne før du kan snakke over Live. Du må da gå inn på "Family Settings" på dashbordet, skrive inn mailen og passordet du skrev inn da du registrerte deg og signet deg opp på Live for første gang (forklares bedre under), og fjerne sperrene der inne.

 

Da du registrerte deg på Live for første gang, fikk du beskjed om å få en av foreldrene dine til å skrive opp mailen sin og et passord som gjør at de kan ha "kontroll" på deg. De fleste som må gjøre dette (de under 18) skriver som regel inn sin andre mailadresse eller oppretter en ny en, og dropper å inkludere foreldrene. Så det du må gjøre er å gå inn på "Family Settings", som jeg allerede har skrevet, og prøve å huske mailen og passordet du har brukt. Lykke til.

Lenke til kommentar
Det går ann å skru på ett filter som kun lar deg høre de du har på vennelisten slik at du slipper gnålet fra alle andre. Men hvis dette var skrudd på, så burde du antagelig ikke kunne se snakkeboblen til andre heller. Slik er det i CoD4 i alle fall. Kanskje er det annerledes i BF:BC, så du kan jo sjekke.

 

Gå ut på dashbordet, trykk på guide-knappen (den store i midten av kontrollen din), så profilen din (helt øverst), edit profile, og så privacy settings. Xboxen vil nå laste inn en ny side, og her kan du trykke på voice and text for å skru av og på filteret jeg nevnte.

 

Har du noen på vennelisten du kan chatte med? Da blir det enklere å prøve seg fram.

 

Det må jeg prøve :D Tusen takk!

 

Og nei, har ingen venner:p

 

Ser ut til at Orakelet Julian må hjelpe til. Utifra det du skriver regner jeg med at du er under 18 år, og derfor har en barne-konto (child account). Dette vil da si at du har en liten sperre, og da også en kommunikasjonssperre som du må fjerne før du kan snakke over Live. Du må da gå inn på "Family Settings" på dashbordet, skrive inn mailen og passordet du skrev inn da du registrerte deg og signet deg opp på Live for første gang (forklares bedre under), og fjerne sperrene der inne.

 

Da du registrerte deg på Live for første gang, fikk du beskjed om å få en av foreldrene dine til å skrive opp mailen sin og et passord som gjør at de kan ha "kontroll" på deg. De fleste som må gjøre dette (de under 18) skriver som regel inn sin andre mailadresse eller oppretter en ny en, og dropper å inkludere foreldrene. Så det du må gjøre er å gå inn på "Family Settings", som jeg allerede har skrevet, og prøve å huske mailen og passordet du har brukt. Lykke til.

 

Ja, det kan nok stemme at det er problemet!

Er 17 shø...

 

Men tusen takk for et godt og forklarende svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...