Nitrius Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Kunne tenkt meg nye hodetelefoner. Sitter for øyeblikket med Steelsound 5Hv2, som er et gaming headset, men kunne nå tenkt meg reine hodetelefoner uten mikrofon, da jeg har oppfattet det slik at disse er som regel bedre når det gjelder kvalitet og lyd. Nå har ikke jeg så alt for mye peiling på lyd, men syns hodetelefonene jeg har nå er veldig svakt på musikk fronten, er mange lyder som rett og slett er ubehagelig å høre, og bassen er så og si ikke eksisterende, til gaming funker det helt fint dog. Hva jeg er på jakt etter: - Det skal være lukket, slik at det stenger mesteparten av lyd ute(Om dere absolutt vet om et som ikke er, så ikke vær redd for å nevne det). - At hodetelefonene er komfortable er viktig. - Det kan koste mellom 1-2000kr - Liker at det er litt trøkk og bass - Det skal brukes til pcen, hvor jeg som regel ser på film, hører på musikk og spiller. - Har et Creative X-FI Xtrememusic lydkort, så det er fint om dette er nok for å drive hodetelefonene, for det er uaktuelt å investere i noe form for forsterker for øyeblikket. - Når det kommer til hva slags musikk jeg hører på, så er det alt så og si, men det går mest av elektronisk og rock. Har sett på og hørt mye fint om Beyerdynamic DT770 Pro(80omhs utgaven), og det virker som at det er dette headsettet som regjerer i denne prisklassen. AKG K272 HD, ser også litt spennende ut, men har ikke funnet mye erfaringer om den. Så, hva kan dere anbefale meg, og hvorfor? Endret 6. august 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Kan anbefale Beyerdynamic DT770 pro på det varmeste da jeg selv sitter med et slikt sett. Jeg gikk etter omtrent de samme kriteriene som du har og de gjør det de skal. Stenger nesten alt av lyd ute, jeg hører hvertfall pent lite når jeg sitter med de på Filmbruk fungerer de ypperlig ettersom man knapt merker at man har de på etter en stund. De leverer en god mengde bass i forhold til andre hodetelefoner, mens til musikk spiller de rent og klart og alt blir veldig, tja "levende". AKG er et meget kjent og knallbra merke som leverer utrlig bra kvalitet på hodetelefonene sine, men kan ikke si at jeg har hørt de du nevner Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Om trykk i lyden er viktig, er nok neppe DT770 feil vei å gå. K272 har jeg ikke prøvd, men forrige generasjon, som er så godt som lik, har et mer nøytralt lydbilde (ikke dermed sagt at de er pinglete). Smak og behag i tillegg til bruksområde sier vel hvilken du bør velge. Komforten skal være finfin på begge, og ville nok selv hatt litt problemet med å velge i din situasjon. (Sånn sett bort fra lyden, liker jeg godt designet på AKG-modellene, men det er vel kanskje en smakssak. DT770 er litt mer anonyme i forhold, selv om de er omtrent like store.) Endret 6. august 2008 av Aiki Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Takker for svar til nå. Som sagt, er jeg åpen for det meste, så lenge det er noenlunde innenfor kriteriene jeg postet. Men ja, utseende messig liker jeg AKGen. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Kom på et tredje alternativ: Sennheiser HD280. De ser temmelig kjipe ut, men lyden skal være god, og de er ellers de reneste hørselsvern. Jeg har ikke prøvd settet i lengre perioder om gangen, men har grunn til å tro at komforten skal være fin. Selv sitter jeg med lillebroren til AKG-modellen du foreslo. Jeg liker lyden godt, men om jeg hadde vært mer glad i bass, hadde jeg nok hatt et DT770 på hodet. Lenke til kommentar
Sinsen Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) For 500 kroner mer enn ditt budsjett får du Denon D2000, disse denger etter min mening 770 lydkvalitetsmessig (selv om Beyeren isolerer mye bedre). HiFi-Klubben fører disse. Endret 7. august 2008 av Sinsen Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 (endret) Ble DT770, det er helt klart mye mer trøkk her, og det liker vi, og meget god lyd isolering, noe jeg også har savnet. Edit: Må ærlig si at jeg er frelst. Utrolig gode hodetelefoner, dog jeg skal innrømme at jeg syns hodetelefoner til 1000-1500kr+ er litt i dyreste laget, men det får gå, hehe. Endret 8. august 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Grattis Syntes selv det var litt dyrt, men slike hodetelefoner kan man jo ha en stund. Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 Er Beyerdynamic DT 770 Pro/80 justerbar liksom PortaPro? Hodet mitt er litt over normalen ville jeg si, så enkelte hodetelefoner passer meg ikke.. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 21. august 2008 Forfatter Del Skrevet 21. august 2008 Du kan justere størrelse ja, men det er det eneste. Lenke til kommentar
Arch-Heretic Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Siden du fant deg noen headphones så tar jeg å kaprer tråden din litt Har selv brukt Sennheiser HD280 Pro og var veldig fornøyd med disse, det dumme er at de ligger igjen i Spania, så trenger noen nye. Så jeg lurte på om det er stor forskjell på dem og Beyerdynamic DT770 pro? og eventuelt Denon D2000, selv om de egentlig ligger ett godt stykke over min prisklasse. Eller er det eventuelt andre headphones å anbefale? Har funnet ut at det å være for gnien på pengene når det gjelder lyd ikke er verdt det, og gode headphones kan man jo ha i mange år, se ett par lapper ekstra kan være en vel verd investering. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 27. august 2008 Forfatter Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Jeg er meget fornøyd med mitt DT770 Pro så langt, liker trøkket headsettet har i forhold til alt annet jeg har hatt opp til nå, og lyden er fin og klar i mine ører. Nå har ikke jeg allverdens kunnskap om lyd generelt sett, men mine ører liker helt klart DT770 Pro og det overgår alt annet jeg har hatt til nå, dog har jeg aldri hatt headset i en pris klasse som dette, og man får som oftest det man betaler for, så ja =) Endret 27. august 2008 av Nitrius Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 (endret) Kan anbefale Beyerdynamic DT770 pro på det varmeste da jeg selv sitter med et slikt sett. Jeg gikk etter omtrent de samme kriteriene som du har og de gjør det de skal. Stenger nesten alt av lyd ute, jeg hører hvertfall pent lite når jeg sitter med de på Filmbruk fungerer de ypperlig ettersom man knapt merker at man har de på etter en stund. De leverer en god mengde bass i forhold til andre hodetelefoner, mens til musikk spiller de rent og klart og alt blir veldig, tja "levende". AKG er et meget kjent og knallbra merke som leverer utrlig bra kvalitet på hodetelefonene sine, men kan ikke si at jeg har hørt de du nevner Har selv også disse, og kjøpte de på tilbud her. Har selv dette lydkortet: Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional Champion Edition Virker som en slående kombinasjon, for jeg er strålende fornøyd. Bra med punch, og najs lyd. Bruker frontutgangen når jeg bruker headsettet: Endret 27. august 2008 av gixxerman Lenke til kommentar
sinus' Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Hehe, bare vent til dere har brukt de noen måneder. Mine låter mye bedre nå, enn da jeg kjøpte de i påska:) Lenke til kommentar
Arch-Heretic Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Sånn da bestilte jeg DT 770 PRO, satser på at jeg liker de bedre enn sennheiser hd280 pro. Frista å kjøpe noen enda dyrere headphones med måtte fort ut med penger til portableforsterker i tillegg og da blir det littt vell dyrt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 (endret) Hvordan tror dere AKG K142 HD er? Endret 28. august 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Sånn da bestilte jeg DT 770 PRO, satser på at jeg liker de bedre enn sennheiser hd280 pro. Frista å kjøpe noen enda dyrere headphones med måtte fort ut med penger til portableforsterker i tillegg og da blir det littt vell dyrt. Hehe, sprøtt... Da går du fra samme headsett som jeg gikk fra også Var forøvrig veldig fornøyd med de jeg hadde, men de manglet litt på mellomtone, og så ble jeg fort svett av å bruke de over tid... Og jo, så har de begynt å sprekke på den halvmånen øverst, før skjøten der man forlenger de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå