Gå til innhold

Multiboxing i Arena


Anbefalte innlegg

Må innrømme at jeg undres litt over logikken bak at Multiboxing er lovlig, og den kilden med quotes gjorde meg egentlig ikke klokere

 

Å bruke ett klikk for å gjøre 1 action på 5 forskjellige accounts ved hjelp av 3. party software er lovlig, men å bruke ett klikk for å gjøre 5 actions på 1 account ved hjelp av 3. party software er ikke?

 

Men uansett om vi er enige eller ikke så er det tross alt Blizzard sitt spill, og de er i sin fulle rett til å lage/tolke reglene akkurat som de vil

 

Men frem til Blizzard eventuelt tar til fornuft og forandrer reglene kunne det vært greit faktisk diskutere dette i stedet for å komme med 2-bokstavs-svar og beskyldninger om lav IQ..

 

Kan du gi noe som helst logisk forklaring på hvorfor det skulle være feil å koble ett og samme tastatur opp mot 5 forskjellige maskiner og trykke fireball-knappen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du gi noe som helst logisk forklaring på hvorfor det skulle være feil å koble ett og samme tastatur opp mot 5 forskjellige maskiner og trykke fireball-knappen?

 

Ble kanskje litt uklart, men jeg syntes blizzard er litt utro mot sine egne regler når det gjelder multiboxing. De sier 3. party software er ulovlig, og banner folk pga botting, noe de selvfølgelig også skal.

 

Men hvis 3. party software (eller hardware-løsning som du beskriver) blir brukt på riktig måte, så er det greit. Det er der det skurrer for meg.

 

Jeg ser det moralsk "riktige" i det de gjør og at multiboxing ikke kan på noen måte likestilles med botting, men en slik løsning som de har valgt hvor noe "ikke er lov, med med unntak av.." blir litt rart, og en grobunn for misforståelse

 

Det gir i grunn ingen noen fordeler eller ulemper i WoW.

Hadde det ikke gitt fordeler så hadde ingen gjort det. Hvis vi ser bort fra arena et øyeblikk så er det helt klart en fordel å kunne styre et party alene når man f.eks grinder. Dobbel så rask grinding? Gjerne :). Men dette blir litt flisespikking, fordelene man har av det er minimale i forhold til alt jobben å sette det opp.

Lenke til kommentar
Nå må vi også huske på at ikke alle 3rd party software er bannable. Hvis det hadde vært tilfellet, ville de kunnet banne deg for mouse softwaren din, lyd softwaren, etc til og med os..

 

Godt poeng, men ironisk nok kommer de til å banne deg hvis du bruker software som kommer med tastaturet ditt :!:

 

Kilde til misforståelser og forvirring

Lenke til kommentar
Dobbel så rask grinding?

den forstod ej ikkje heilt.. 2 folk kan i noen tilfeller klare å drepe mobs dobbelt så fort som 1 (mange tilfeller 1 ikkje klarer å opptimalisere grinding pga for få mobs og da blir det enda verre med 2+ accounts) og i tilleg så trenger han dobbelt så mye av alt som 1. altså 0 profitt (i dei fleste tilfeller), og det blir ikkje stort bedre når man har 5 accounts, en av dei få positive tingene er at man kan ungå ganking i dei fleste tilfellene

Lenke til kommentar
vel du får 3x xp viss du er i party med en du har recruta

kan vere enig at dette kan i en bitte liten grad vere å abuse game design, men der er ingen grunn til å banne multiboxing (sammenligner det med alkohol + bil, er greit nokk ver for seg så lenge d ikkje blir blanda) og det er veldig liten tid som blir spart 1-60 går jo utrolig fort selv uten raf + 0 påvirkning av endgame

Lenke til kommentar
Hadde det ikke gitt fordeler så hadde ingen gjort det

 

Alle har jo sin vinkling på det da - selv begynte jeg med boxing i det jeg fikk to kattunger i huset. Å sitte foran pc'en i en time for en instance var nokså utelukket, og jeg ville ikke skuffe gruppemedlemmer ved å gå afk hele tiden.

 

Så med bare meg x5 i instancen, så var det veldig lett å ta pause i ny og ne :)

 

Etterhvert ble det bare kjempegøy med utfordringen med boxing i tillegg, tenke anderledes for å få ting til å fungere, tekniske ting som måtte mekkes... jeg kommer helt klart til å aktivere de andre accountsene mine når WotLK faller litt mere til ro.

 

Selve spillestilen har utrolige styrker og svakheter, og det er vel dette du ser i stor grad i Arena'en. Med det oppsettet jeg kjørte hadde jeg absolutt ingenting i pvp å gjøre :D Alt for lite redudant, tok du ut main character - så var jeg gone. Skulle jeg gjøre pvp seriøst så hadde jeg nok fikset det problemet, men bottomline er enda at multibox team er veldig ensidige og at det skal lite til for å vippe dem av pinnen.

Det gjelder hovedsaklig å tenke klart og ikke få panikk.

Endret av Sondring
Lenke til kommentar
Veit det var en tråd om dette en plass men fant den ikke. Ville bare dele litt opplevelser angående dette "fenomenet" som blizzard så blindt tilater.

 

I hovedsak dreier det seg om Battlegrounds og Arena, spesielt det siste, der det er nesten umulig å vinne mot en multibox. Nå skal ikke jeg gjøre dette til en suttre post, men villle bare påpeke hvordan blizzards tankegang er. "Juks er lov så lenge vi tjener på det"

 

I eula så står det klart om "tredjepartsporgrammer som gjør det mulig å gjøre ting i wow som eller ikke ville vært mulig." Dette er forbudt. Accounts blir bannet og stengt.

En key-cloner er ikke noe annet en hvilken som hellst annen hack.

 

I arena blir team-mates one-shotted uten at noen har sjangs å holde dem i live. Det ville blitt som om Bjørn Dæli skulle konkurere i Paralympics. Veldi fair.

 

(dette er ikke myntet på dem som multiboxer instancer og "solo" områder, men mot blizzard og dels dem som gjør det i arena. Det er greit som en utfordring mot egne skills, men når det brukes i pvp så blir det unfair)

 

Enig? Uenig?

 

Jeg er ikke helt enig, det er jo lettere å slå et lag som har en multiboxer enn et vanlig lag. En multiboxer vil aldri kunne spille hver karakter like bra som en god spiller kan, han har tross alt bare to armer.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...