Gå til innhold

Multiboxing i Arena


Anbefalte innlegg

Veit det var en tråd om dette en plass men fant den ikke. Ville bare dele litt opplevelser angående dette "fenomenet" som blizzard så blindt tilater.

 

I hovedsak dreier det seg om Battlegrounds og Arena, spesielt det siste, der det er nesten umulig å vinne mot en multibox. Nå skal ikke jeg gjøre dette til en suttre post, men villle bare påpeke hvordan blizzards tankegang er. "Juks er lov så lenge vi tjener på det"

 

I eula så står det klart om "tredjepartsporgrammer som gjør det mulig å gjøre ting i wow som eller ikke ville vært mulig." Dette er forbudt. Accounts blir bannet og stengt.

En key-cloner er ikke noe annet en hvilken som hellst annen hack.

 

I arena blir team-mates one-shotted uten at noen har sjangs å holde dem i live. Det ville blitt som om Bjørn Dæli skulle konkurere i Paralympics. Veldi fair.

 

(dette er ikke myntet på dem som multiboxer instancer og "solo" områder, men mot blizzard og dels dem som gjør det i arena. Det er greit som en utfordring mot egne skills, men når det brukes i pvp så blir det unfair)

 

Enig? Uenig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multiboxing i arena er ikke noe problem. Ser man antallet multiboxere i høyere rating-brackets er de så og si ikke-eksisterende. Er to, kanskje tre unntak i verdenssammenheng Aelli, en franskmann og muligens et par til.

 

Les forøvring FAQ for de uvitende, GM Conversations som forteller Blizzards syn på saken og ikke minst Myth and Fact for å vite mer om mekanikken som er i bruk, da spesielt dette:

 

Using the best public information available, there is a single 2200+ Arena-rated multiboxer; arena combat is clearly not being disturbed by multiboxing.

 

Aelli (eller Ellay som han før het) har forøvrig holdt på med multi-boxing siden realease og i andre MMO før det og i og med at jeg har 5 boxet litt selv og sett kompleksiteten og alt micro management han gjør kan jeg ikke annet enn å ha enorm respekt for fyren som har klart å perfeksjonere sitt 5v5-team mer enn noen andre multiboxere.

 

Alle som er interessert i multiboxing bør sjekke ut dual-boxing.com for mer info, sprudlende forum og en knallgod wiki.

Lenke til kommentar

du mistet meg når du kalte multiboxing for juks, for det er det ikke. Ja det er perfekt synkront og kan virke håpløst, men hadde 5 shamaner slått seg sammen og spillt sammen en stund hadde dere fortsatt spist 5xCL + 5x NSCL i trynet alikevel.

 

Og jeg snakker fra den mottakende siden har både snublet inn i 4x ele sha + frost mage (annen spiller), 4xboomkin+restokin (oneplayer) og 4xlock+disc pri (oneplayer) og det kan svi, det kan føles jævlig håpløst ut, helt til du forstår at du må bare respektere hva de kan gjøre og huske på at det bare er én (to) som kontrollerer char'ene sine og kan derfor ikke håndtere like mye som et vanlig 5v5 vil kunne.

 

vi delte det opp i en 1v1x5 mot shamanene og vant etter å ha blitt gibbet kanskje 3-4 ganger back in s1, han kunne ikke multitaske så mye og endte opp med å miste en etter en shaman.

 

ellers så er det bare å vente på at manaen deres løper ut, skjer før eller siden

Lenke til kommentar

Skjønner godt frustrasjonen i arena og bg, multiboxer litt selv, men foreløpig lowlvl. Kommer selv til å holde meg unna arena hvis jeg gidder levle de opp til 70(80), er mest for pve'ens skyld jeg boxer. Hater pugs over alt på denne jord, så jeg spiller heller alene. De fleste vennene jeg har i wow har spilt siden release, jeg begynte for ca 1 år siden, så får ikke spilt så mye med mine venner enda, har levla en warrior opp til 62, men går tregt. Bytta klasse mange ganger og klarer aldri helt bestemme meg for hvilken jeg skal spille. Men det var litt offtopic. :)

Lenke til kommentar

Har møtt på han fra nihlium(staving?) som kjører 4 ele shamans og 1 resto (muligens 2 spillere?)

 

Ble jævlig overraska, og fikk 4 instant cl i trynet og tapte :p

 

Men for all del, om man gidder å betale for flere kontoer å spille med seg selv istedet for andre må de få lov til det, men etter min mening tar det bort MYE av gleden med spillet

Lenke til kommentar
I arena blir team-mates one-shotted uten at noen har sjangs å holde dem i live. Det ville blitt som om Bjørn Dæli skulle konkurere i Paralympics. Veldi fair.

 

 

Sier du at en multiboxer kan enkelt one shotte en i motpartens gruppe? Vel... Da klarer vel også 5 individer det samme? :)

Problemet som jeg har forstått det er at siden de er 100% symmetriske kan de få inn en chain lightning på en char og instantly downe en uten noe hell for å stoppe de, pga det blir sykt mye skade på engang.

Lenke til kommentar

Jeg synes det blir for dumt med tanke på at "dyktige" multiboxere kun trenger å være innom én klient for å hope sammen fem kanskje umiddelbare spells. Man kan gjerne si det ikke er automatisert, men det er jo fire klienter som han aldri er "på", keyclone eller whatever bare videreformidler tastetrykk. Her tenker Blizzard kun omsetning, hvis man kunne gjort dette fra kun én konto ville det aldri vært tillatt. Ikke at det er et uhorvelig stort "problem" heller, *boxers er ikke spesielt utbredt.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Må innrømme at jeg undres litt over logikken bak at Multiboxing er lovlig, og den kilden med quotes gjorde meg egentlig ikke klokere

 

Å bruke ett klikk for å gjøre 1 action på 5 forskjellige accounts ved hjelp av 3. party software er lovlig, men å bruke ett klikk for å gjøre 5 actions på 1 account ved hjelp av 3. party software er ikke?

 

Men uansett om vi er enige eller ikke så er det tross alt Blizzard sitt spill, og de er i sin fulle rett til å lage/tolke reglene akkurat som de vil

 

Men frem til Blizzard eventuelt tar til fornuft og forandrer reglene kunne det vært greit faktisk diskutere dette i stedet for å komme med 2-bokstavs-svar og beskyldninger om lav IQ..

Endret av KAS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...