ApolloC Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Kjøper straks ny PC og tenkte å gå for Vista 64 bit, men er en liten jungel der ute av forskjellige systemer. Utgangspunktet er at jeg skal ha norsk språk, kommer ikke til å bruke PCen til andre ting enn spilling, tekstbehandling og muligens noe bilde-/filmredigering. Hva skal jeg velge? Holder det med Home edition? Bør jeg sky unna OEM? Noen som kan gi meg en link til det rette systemet? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Windows Vista Home Premium OEM er den mest vanlige versjonen. Eneste forskjell på Retail og OEM er at på OEM verjsonen er det selger og ikke Microsoft som står for support. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 jeg ville gått for vista home premium 64 bit Vista home premium 64bit Lenke til kommentar
Bibendum Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg har nettopp installert (for to dager siden) Vista Home Premium 64-bit OEM og kan varmt anbefale denne. Dersom du er en som skifter maskinvare (hovedkort etc) svært ofte så burde du imidlertid vurdere full retail-versjon da den godtar ubegrenset skifte av maskinvare så lenge du har den installert kun på en maskin. Imidlertid er jo prisforskjellen så stor at du kan jo kjøpe OEM versjonen noen ganger før det er aktuelt... Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 avinstaller vista og installer xp Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 avinstaller vista og installer xp Hvorfor det? vis han har over 4gb med ram en ny moderne pc så er det ingen grunn for og være på den synkende XP båten. Det er økt sikkerhet med vista, alle de probleme som var med vista er borte nå, det er stabilt med 64 bit i motsetning til XP 32 bit som ofte kan kræsje som en båt i dårlig vær. Vis du skal si noe sånt må du komme med en begrunnelse også ikke bare si:" avinstaller vista og installer xp" Det gir ingen mening liksom for han kanskje. Han spør om vista 64 bit og hvilken versjon han skal kjøpe ikke om personlige meninger om vista eller XP. Lenke til kommentar
Galdust Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Denne tråden ser ut som et greit sted å spørre i... tenkte på å kjøpe Vista 64 bit og lurte på om det går an å kjøpe det i en dataforretning og ikke bare på nettet? Bor i Oslo, så hvis noen vet om en sjappe i Oslo, så fyr løs! =) På forhånd takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Det vil koste mer og kjøpe det i en butikk for de må betale leie for lokaler osv og dette koster mye mer enn og bare leie/eie et stor lagerbygning og bare sende varer ut rett fra dette. Du får vista home premium OEM for 800 kr + frakt og du må sikkert betale godt over dette vis du skal ha det i butikken, og du har det i postkassen din etter 2-3 dager mest sannsynlig etter du har bestilt så det er ikke lenge og vente. Vista Home Premium OEM Norsk 64-bit Så min anbefaling er og bare kjøpe det på internett, butikken jeg har linket til er den billigste jeg har funnet som selger OEM versjoner. Mvh donnieakalefty Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 avinstaller vista og installer xp Du vet ikke hva du snakker om.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå