medlem-68510 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Jeg har kontantkort fra OneCall, men selv om dette er tomt kan jeg fremdeles bruke GPRS og laste ned data. Er dette noe OneCall har ordnet med vilje slik at jeg blir trekt ved neste påfylling, eller er det en bug i systemet dems? Endret 3. desember 2008 av Jckf Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Du får bare prøve det ut og gi oss rapport. Men regn med å bli etterbelastet.. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 *150# gir 0,00, og hvis jeg prøver å ringe får jeg "Din saldo er ..." men damen sier ikke noe beløp. Jeg surfer fremdeles dog =) Lenke til kommentar
QuickSilvers Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 du blir fakturert før det. Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) du blir fakturert før det. Det ikke mulig! Kontantkort kan du ikke uansett ikke få noe regning på etterskudd! Du betaler på forhånd! Operatøren skal gi beskjed og sperr konto for alt som går UT som koster deg noe.. Trådstarter: Virker som One Call har "glemt" å sperr konto til trådstarter. Du kan faktis nekte å betale til OneCall hvis de sender deg regning. Endret 8. august 2008 av Adda Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Kan One Call sende faktura for bruk av kontantkort? Merkeleg. Det er vel ein grov feil når ein kan bruke eit tomt kontantkort. Men tvilar ikkje på at ein må betale. Dette kjem kanskje også inn under det som kan kallast misbruk av abonnementet, sidan ein med vitande og vilje utnyttar ein slik feil? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 11. august 2008 Forfatter Del Skrevet 11. august 2008 Notis: Jeg misbruker ikke dette på noe vis, da jeg kun har brukt GPRS-en til IRC noen ganger (noe som slettes ikke krever noe båndbredde). Blir spennende å se hva som skjer når jeg fyller på kortet =) Lenke til kommentar
les_paul92 Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Jeg har hatt minus på kortet før, og det ble trukket fra neste gang jeg fyllte. tror det var når jeg hadde netcom. Hadde vel min 20 kr eller noe. PGA surfing Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 24. november 2008 Forfatter Del Skrevet 24. november 2008 Jeg har hatt minus på kortet før, og det ble trukket fra neste gang jeg fyllte. tror det var når jeg hadde netcom. Hadde vel min 20 kr eller noe. PGA surfing Da er jeg antakelig en god del i minus nå. Har fremdeles ikke noe problem med å surfe :> Fyller på så fort jeg få sjangsen. Lenke til kommentar
deer Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hvis noen har vilkårene til One Call Kontant, så finner vi fort ut av dette Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hadde 116 i minus på ett kontantkort fra NetCom, la det bort, hørte aldri noe fra de siden det. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hvis noen har vilkårene til One Call Kontant, så finner vi fort ut av dette Nettopp. Ved bruk av Mobil Kontant kan selve belastningstidspunktet komme senere enn tidspunktet for forbruket. Dette gjelder spesielt ved bruk i utland, datatrafikk og spesialtjenester og dette kan medføre at Kunden får negativ saldo. One Call vil her motregne utestående mot påfyllingsbeløpet, ved neste påfylling. Dersom Kunden ikke fyller på ringekontoen eller påfyllt beløp ikke er tilstrekkelig til å dekke utestående, vil One Call etter 30 dager kunne fakturere overtrekket. Lenke til kommentar
deer Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Flott peppep, da kan trådstarter sette tråden som Løst Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Går fint ann og overtrekke kontantkort. En kunde for litt siden hadde brukt kontantkort i utlandet og hadde ca 1000 kr minus på kontoen sin, så han opprettet seg heller et nytt nr Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Selvfølgelig kan man det. Men operatøren har også da rett til å fakturere kunden for de 1000 kronene på det inaktive kortet. Se vilkårene i mitt forrige innlegg. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) Dette var en Lebara kunde om jeg ikke husker feil. Ser at Lebara også sender faktura med 14dager betalingsfrist om du ikke fylle innen 1 uke etter at kontoen ble overtrukket, så han var nok ikke så lur som han trodde edit: Og her står en banksjef og hevder at det ikke er mulig og overtrekke kontantkort http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.6295425 Også et gammel artikkel ang. Netcom kontantkort som man også man overtrekke selv om de jobber med løsinger som skal forhindre dette. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=67562 Endret 1. desember 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
deer Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 edit: Og her står en banksjef og hevder at det ikke er mulig og overtrekke kontantkort http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/more_og_romsdal/1.6295425 Nja, du har jo rett i at han sier det. På en annen side var det vel prinsippet ved kontantkort han ville dra frem som sammenligning - det er vel lite trolig disse sosialklient-kortene (som jeg håper ikke er tvungne for klientene) kan brukes til GPRS eller i utlandet Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 ... vil One Call etter 30 dager kunne fakturere overtrekket. Har ikke skjedd enda, og jeg synes godt *150# kunne vist korrekt beløp om det er mulig å gå i minus. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Også et gammel artikkel ang. Netcom kontantkort som man også man overtrekke selv om de jobber med løsinger som skal forhindre dette.http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=67562 Artikkelen er 5 år gammel - du tror ikke NetCom har fått kontroll på dette til nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå