Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen begynner å flimre og pcen restarter

Anbefalte innlegg

For 1 år siden kjøpte jeg meg ny pc.

komponentene er:

-Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz

-Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX

-Gainward GeForce 8800GTS 640MB GDDR3

-Jeg har blanda ram så har 1x Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 og 2x OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel

-Samsung 22" LCD Syncmaster 226BW

Så til saken, jeg har ikke lastet ned noe før dette begynte å skje. Jeg satt å spilte så plutslig begynte skjermen å små flimre. Etterhvert ble alt låst. Med en gang skjedde dette når jeg var inn på wow, når jeg startet wow. Så jeg tenkte at grafikk korte kunne trenge en oppdatering. Jeg lastet ned ny driver og restartet. Den fungerte som den gjorde før jeg lastet ned en liten stund. Men plutslig utviklet det seg til å bli verre. PC'en slo seg av og når jeg skrur den på begynner den å flimre igjen, men denne gangen under oppstarten. jeg kommer meg videre å prøver å starte i både vista og xp men får blue screen på begge.

Jeg åpnet pc'en og tok ut og inn skjermkortet men det fungerer forsatt ikke, så nå er jeg tom for ideer og trenger hjelp.

Tok noen bilder for å vise hvordan det ser ut:

DSC00125.JPG

DSC00126.JPG

DSC00128.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Har du testet om pc-en din er stabil og ikke for varm?

åpne den opp og se om den er full av støv eller noe.

Så kan du kjøre OCCT

OCCT

edit: fikset link

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Har du testet om pc-en din er stabil og ikke for varm?

åpne den opp og se om den er full av støv eller noe.

Så kan du kjøre OCCT

OCCT

edit: fikset link

Det skjer med en gang pc'en kommer på (til og med når den har stått av i flere timer)

men fant ut det er noe gale med skjermkortet. tok i et gammelt dritt kort og da fungerte det fint.... Men sjønner ikke helt hvorfor skjermkortet plutslig ikke skal fungere

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Kan være elektrisk støt plutselig sente strømforsyningen ut for mye volt er lyn for eksempel vis det har lynet der du bor og pc-en var på.

Det du skal gjøre nå som jeg anbefaler er og ringe eller dra ditt du kjøpte skjermkortet/pc-en og forklare problemet og be om at de tar det tilbake så du kan få et nytt et på garantien/reklamasjonen for kortet ditt er nå ødelagt og da kan du be om et nytt et. De vil mest sannsynlig ønske og teste det, men når de har gjort dette og det ikke fungerer for dem vil du få et nytt gratis.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar

Etter et kjapt søk på google tilsier dette meg at du har "rester" av den gamle skjermdriveren. start maskinen i sikkerhetsmodus hvis du får til dette. last ned en "driver cleaner", avinstaller skjermdriveren, kjør "driver cleaner". restart og installer skjermdriver på nytt. håper dette hjelper deg!

Lenke til kommentar

Hvis stripene som vist på bildet øverst vises allerede ved POST, har det ingenting med drivere å gjøre. Dette ser ut som en fysisk skade på skjermkortet. Prøv skjermkortet i en annen PC og gjerne et annet skjermkort i din egen PC. Hvis feilen følger skjermkortet er saken opplagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...