CoconutJoiner Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) "Spesialverktøyet" for å utløse metalltingen som holder skjermen på plass fungerte ikke så jeg lastet ned instruksjonene fra Katz Eye. Der stod det ganske enkelt forklart. Jeg hadde sluppet å skru av den første delen (men det gjorde det litt lettere å komme til) og det er bare å dytte fjæren sakte og forsiktig mot speilet. Lett som en plett. De to gjennomsiktige rammene som fulgte med var allerede montert i kameraet i metallutførelse så de lot jeg ligge. Skjermen gled lett på plass og 10 nervepirrende minutter senere var kameraet klart til bruk Etter litt uhøytidelig testing ser det ut til at manuell fokus bakfokuserer litt Så jeg blir nok nødt til å montere en eller to av de rammene uansett... Edit: Etter litt frem og tilbake endte jeg opp med en sånn ramme:) Nå fungerer manuell fokus like godt. Endret 7. mai 2009 av shakudu Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Spennende! Men - er det mye i forskjell? Er det plutselig mye lettere å fokusere manuelt? Hva er opplevelsen? Lenke til kommentar
jonnablaze Skrevet 19. juni 2009 Del Skrevet 19. juni 2009 Bump! Er også litt spent på resultatet. Vurderer å kjøpe selv nå. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. juni 2009 Del Skrevet 20. juni 2009 Har selv kjøpt og installert en S-mattskive, som jeg er veldig fornøyd med. Ser mye tydeligere hva som er i fokus, men det blir mørkere i søkeren med objektiver som ikke er så lyssterke.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå