Gå til innhold

BK: Se på dette storebror

Con

Anbefalte innlegg

Ett bilde av en av mine lillebrødre. Tatt på festningen i Bergen i sommer.

Prøvde ut mye nytt i Photoshop, og ja! halo er der med vilje :)

Hva tycks folket? Var dette kanskje å dra ALT for hardt i spakene?

F/4,5

1/4000

ISO 100

post-38668-1218035595_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble kult dette. Litt sci-fi aktig. Nesten litt helte-preg.

Eller faktisk en slags tegneserie effekt, sånn for å fange en stemning eller et humør.

Sånn: Pass opp!!

Likte dette jeg. De andre er bare tullete så ikke bry deg om dem.

Og bare så det er sagt. En klisjé blir ikke en klisjé med mindre det er bra -noe som funker, som tåler å bli brukt gang på gang på gang.

For øvrig et kult uttrykk i ansiktet på ham.

Lenke til kommentar

Hvis målet med bildet var å lage halo rundt lillebror, må jeg si du har lykkes fantastisk bra. Hvis målet var å lage et godt bilde derimot...

Uansett hvordan jeg vrir og vender på bildet blir det ikke noe annet enn gutt som står på en kai og peker ut i luften. Jeg tror du kan røske løs spakene uten at det blir noe mer, for jeg kan ikke se noe poeng med glorien. Ikke i den settingen. Hadde han for eksempel fremstått som en helgen i bildet ved å redde en kattunge, hjulpet en tigger, delt fjorden eller andre religiøse grunnferdigheter så kunne jo glorien vært et forsterkende virkemiddel, men nå blir det bare effektmasturbering.

Hvis du ønsker å fremheve personen fra bakgrunnen finnes det andre, etter mitt syn vesentlig mer tiltalende, teknikker, for eksempel redusert dybdeskarphet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...