gukki Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Kanskje dumt å spørre, men det er verdt forsøket. Holder på å leser meg opp på datamaskinens oppbygning, CPU, minne, prossesor og alt det der. Hvordan ting fungerer hver for seg og sammen. Tenkte rett og slett jeg skulle mate hjernen med litt mer kunnskap. Har lett litt rundt, men finner kun gamlere guider. Dessuten har det vært kjekt med ett komplett dokument. Så jeg lurer på, er det noen her som vet av hvor jeg kan finne, eller som eier no slikt? Det må jo finnes en plass på nett? Det finnes nok haugevis av bøker som kan hjelpe meg her, men det var ikke helt det jeg hadde tenkt. På forhånd takk! Endret 6. august 2008 av gukki Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Det er ikke farlig om du ser på eldre guider. Metodikken for en datamaskin har faktisk ikke endret seg. I basis fire hoveddeler Prossesseringsdel: CPU, chipsett etc. Inputenheter: Tastatur, mus, forskjellige lesere/følere, kommunikasjonsport Outputenheter: Skjerm, printer, plotter, kommunikasjonsport Lagringsenheter: Ram, harddisk (inkl minnepenner, cd/DVD etc) For å få dette til å virke må man ha et instrukssett for maskinen (et program). Dette dekker alt fra BIOS (Basic In Out System), operativsystem og brukerprogrammer. Se også www.howstuffworks.com Lenke til kommentar
gukki Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 okei:) Finnes jo mange sider på engelsk jeg kan sjekke ut, har også ei bok på engelsk som tar for seg det meste. Problemet mitt er at jeg har vanskeligere for å få inn ting som står på engelsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå