Gå til innhold

spørsmål om bygging av pc

Anbefalte innlegg

hei

har hørt om at det er veldig lønnsomt og bygge pcen selv istedenfor å kjøpe ferdig konfigurert pc. Lurer derfor på om det er lett mulig å bygge pcen selv om en er helt ny innen pc-bygging. Tenkte på å kjøpe en pc til rundt 8000. Den kommert til å bli brukt til skolearbeid, spilling. Tenkte å bruke en nyinnkjøpt 37 tommers tv som skjerm, går dette bra?

Så på pakkeløsningene på komplett, er dette noe som kan være mulig å bygge selv, om man er helt ny i dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å bygge selv er ikke noe hokus pokus nei. :) Alt er veldig godt forklart i manualene som følger med.

God PC til 8000kr: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=65705

Kraftig skjermkort, god prosessor og minne.

En LCD-TV er fullt mulig å bruke ja. Gjør det selv på min stasjonære PC. Vær klar over at du ikke kan sitte for nærme, da bildet blir litt "blurry" og vanskelig å tyde. :) Bruker selv oppløsningen 1920x1080.

Godt mulig du må kjøpe et DVI til HDMI adapter, om ikke skjermen din har DVI-inngang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det er veldig enkelt og bygge pc. jeg bygde selv min egen pc for 3 måneder siden og hadde aldri gjort noe mer med en pc enn og skru den på og sette inn en ny vifte faktisk.

Men det gikk kjempe greit pakket ut alle delene og gjorde alt klart så fant jeg fram et gigantisk ark som fulgte med hovedkortet som forklarte alt jeg skulle gjøre.

Så når alt sto pent nedi sin plass skrudde jeg på og bilde kom opp og den har kjørt uten problemer siden da.

Det er fult mulig og bruke en 37 tommers tv skjerm, bare sjekk bakpå om den har inngang for pc skjermer, veldig mange tv-er har det nå så. Ivertfall om de er av nyere modell vil jeg tro.

Det er veldig lett og både sette opp en egen pc i handlelisten hos komplett og bare finne varene du ønsker så kan du sende en mail til komplett vis det er der du ønsker og handle og spørre om alt passer. eller legge det ut her så svarer nok en bruker på dette for deg.

Så vis det er noe som ikke passer så hjelper noen deg nok med og finne noe som passer.

Som sakt det er veldig fine detaljerte tegninger som følger med delene til pc-ene nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Personlig anbefaler jeg 2x2 gb med ram i tilfelle du senere ønsker og oppgradere med mer.

Og vista 64 bit home premium for og få utnyttet all rammen, økt stabilitet, økt sikkerhet og DirectX 10 støtten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Det pleier og bli bygd nye pc-er for hver måned som har navn etter hver måned som ofte blir testet av "dinside.no" vis jeg husker riktig .

så du kan jo vente vis du vil det men er jo starten av august nå så blir en liten ventetid.

Lenke til kommentar

Er ikke veldig lønnsomt å bygge selv, men det er gøy, lærerikt og tilfredstillende!

Hvis du skal ha full pakke og ikke har spesielle behov som stillhet og designkrav o.l. så ville jeg anbefalt dinside sine "månedspcer" som regel har de 10.000kr, 6000kr og bærbare. Lest test av juli-pcene ganske snart.

edit: så ikke at du tenkte bruke tv-en som skjerm.

Da er ikke nødvendigvis pakkene de beste. Skjermen som følger kan du fjerne fra pakkene og det trekker sjelden mer enn tusen kroner av prisen.

Endret av tevil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...