QBab Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Chiiiiiiiabong! Qbab med ny problemstilling! Skrev mange flotte utkast av den nye CV'en min i Office 2007 på en ekstern PC, for så å sende dem til min egen mail. Når jeg da skulle prøve å åpne dem på min egne PC med openoffice, ble jeg sittende med skjegget mellom bena. Dette var vist ikke mulig. Fins det plugins, updates eller tredjeparts duppeditter som ordner problemet mitt før jeg får migreneanfall og må ringe ambulanse? Jess, noen tekstbehandlerkonverteringseksperter her inne som tar saken? Endret 6. august 2008 av QBab Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Lurer på det samme! Må bruke office 2007 på skolen med windowsmaskin, men hjemme sitter jeg på Linux Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Du kan bruke Open Office docx Converter: http://www.mininova.org/tor/1044656 Eller du kan laste ned OpenOffice 3.0 beta som har innebygget støtte for OOXML. Endret 6. august 2008 av kjeklulf Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Vil den funke med OpenOffice i Linux? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Lurer på det samme! Må bruke office 2007 på skolen med windowsmaskin, men hjemme sitter jeg på Linux Hvis du bruker Ubuntu kan du laste ned dette tillegget: http://www.getdeb.net/app/OpenOffice.org+OpenXML+Translator Det står at den er for Gutsy, men den skal fungere i Hardy også. EDIT: Du er på ingen måte nødt å lagre i docx-format i Office 2007. Endret 6. august 2008 av RattleBattle Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Du er på ingen måte nødt å lagre i docx-format i Office 2007. Jeg lagrer alltid i .doc, men lærerne lagrer selvsagt i .docx Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Og det tolererer du/dere ? Dokumenter som ikke skal endres/modifiseres av dere elever bør sendes som pdf. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Og det tolererer du/dere ? Dokumenter som ikke skal endres/modifiseres av dere elever bør sendes som pdf. Jeg har ikke nevnt det for lærerne enda, men vi leier skolepc med Office 2007, så lærerne har egentlig all rett til å bruke docx så mye de vil. Men jeg skal hvertfall nevne det for alle lærerne jeg får dette året, og få flere elever med meg. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det bør ikke bare nevnes for lærerene, men også for IT-ansvarlige. Da det tross alt er de som må sørge de tekniske løsningene som lar lærere og andre benytte seg av eksempelvis pdf, samt opplæring på dette. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Gotcha. Er det egentlig noen fordeler med docx i forhold til doc? Kan det "mer"? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Så lenge dere har Office 2007 så ligger det direkte lagringsmulighet som PDF i programmet. Bare å laste ned en plug-in (Adobe nektet MS å legge det inn som standard). For en vanlig enkel bruker er det ikke stor forskjell på doc og docx. De største endringen ligger "under panseret". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå