larsere Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hei, skal kjøpe meg et nytt hovedkort til overklokking og crossfire med HD4870. Har sett på Bruktmarkedet, men er ikke noen X38/X48 kort der, så jeg får vel kjøpe nytt. har tenkt på Gigabyte GA-X48-DS4 (rev. 1.3) eller Asus P5E Hva ville dere valgt ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Jeg ville kjøpt Asus hovedkortet fordi det er X38 chipsettet og har blitt testet og blitt kvitt barnesykdommene X48 chipsettet enda kanskje ikke har blitt for det kan ta tid før alle disse blir funnet. Både X38 og X48 støtter full crossføre med 2x16 i båndbredden. Med mindre du har kjøpt 2 4870 kort ville jeg ventet og bare kjøpt 1 4870x2 kort for prisene ville bli ganske likt som for 2 4870 kort, du trenger ikke like kraftig strømforsyning vis du bare har 1 kort istede for crossfire, du vil slippe unna bråket fra 2 skjermkort og bare ha 1. Du vil også få lavere tempratur i kabinettet siden det kun er 1 skjermkort som vil avgi varme istede for 2 kort. Så Asus og et 4870x2 kort er det jeg anbefaler deg vis du ikke har kjøpt 2 4870 kort allerede da. Lenke til kommentar
larsere Skrevet 10. august 2008 Forfatter Del Skrevet 10. august 2008 Takker, men har kjøpt er 4870 kort allerede + et brukt maximus formula. kjøper et 4870 kort til når behovet meller seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå