pertm Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg er ute etter ny sykkel og tenker da på hybrid eller terrengsykkel. Jeg er 196cm høy og synnes de fleste sykklene jeg finner er for små for meg. Jeg er glad jeg ikke skal ha fulldempet sykkel siden de er stort sett enda mindre. Jeg har prøvd noen sykkler og funnet ut at 22" er for lite og 23" er OK men kunne vært større. Av rammer i XL størrese synnes jeg de jeg har prøvd er for små. Så er det noen som vet om noen butiker/kjeder som har eller kan skaffe større sykler? Jeg har funnet noe når jeg har søkt på nettet, men det kan stort sett bli at man bestiller ramme fra USA og bygger sykkelen selv, noe jeg ikke føler at jeg kan nok til å gjøre. Det ville også bli en god del dyrere enn det jeg har lyst til å betale. Lenke til kommentar
pioneer51 Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Jeg er ute etter ny sykkel og tenker da på hybrid eller terrengsykkel. Jeg er 196cm høy og synnes de fleste sykklene jeg finner er for små for meg. Jeg er glad jeg ikke skal ha fulldempet sykkel siden de er stort sett enda mindre. Jeg har prøvd noen sykkler og funnet ut at 22" er for lite og 23" er OK men kunne vært større. Av rammer i XL størrese synnes jeg de jeg har prøvd er for små. Så er det noen som vet om noen butiker/kjeder som har eller kan skaffe større sykler? Jeg har funnet noe når jeg har søkt på nettet, men det kan stort sett bli at man bestiller ramme fra USA og bygger sykkelen selv, noe jeg ikke føler at jeg kan nok til å gjøre. Det ville også bli en god del dyrere enn det jeg har lyst til å betale. Du trenger en sykkel med 26 til 28 toms ramme. Min brukssykkel er 71 år gammel og har 28" rammeog 26"hjul foran og 28" bk. Jeg er selv 188 cm og jeg når så vidt med tåspissene i bakken når jeg sitter på setet. Må bemeke at setet er er i maks høyde. Jeg er syolt av min sykkel, det er ingen her som har en slik brukssykkel. har også en offroadsykkel, men dener ikke noe særlig i sammenligning. det du trenger er nok en noe gammel sykkel. Eller har du sett på liggesykler? de er dyre, javisst, men du får mere fart på dem enn en vanlig sykkel og så kommer du nærmere veibanen. Har selv tenkt på en liggesykkel på 3 hjul, men prisen, mann, prisen setter stopper for min interesse. Ta en titt på firmaet aktiv-hjelpemidler.no og firmae sykkel-bent-no og pedalor.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå