Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg er redd for å dø!

Gjest (U)lykkelig forelsket

Anbefalte innlegg

Gjest (U)lykkelig forelsket

Jeg er en 22 år gammel mann - og som tittelen tilsier - har jeg en irrasjonel frykt for å dø! :cry:

Men, det har ikke alltid vært slik. Det hele startet faktisk når jeg ble forelsket!

I min ungdomstid - 15 til 18 - slett jeg mye med psykiske lidelser. Og det i en så stor grad at jeg noen ganger ønsket at jeg var død, så jeg kunne unslippe den enorme mentale smerten.

I dag er jeg helt frisk - og takler livet helt fint! Nå har jeg til og med møtt en utrolig søt jente, og blitt fullstendig forelsket i henne, og hun føler det samme om meg. Jeg har aldri følt meg så lykkelig!

Og nå - for første gang noensinne - går jeg rundt og er livredd for å dø. Jeg tenker på hvor farlig selv den minste ting kan være. Jeg kan krasje med bilen, jeg kan bli kvalt av en matbit, og jeg kan bli påkjørt. Jeg er til og med redd for å bli stukket ned hvis jeg går i byen.

Min sunne fornuft ser selvsagt hvor urealistisk dette er - men alliekvel er det ikke helt umulig. Og det er frykten jeg føler som er det verste. Jeg vil ikke dø og miste kjærligheten!

Er det noen som noen gang har opplevd noe lignende, eller kjenner noen som har det? Vær så snill å komme med tilbakemeldinger!

- Mvh (U)lykkelig forelsket -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du kan fortelle det til kjæresten din det så kanskje hun kan hjelpe deg med problemet ditt.

Det du også kan gjøre er og kontakte fast legen din og forklare han problemet så kanskje du kan få godt til en psykolog som kan hjelpe deg med problemet ditt.

Kan hende det fins noe piller eller lignende som kan gjøre at du får en mer stabil hverdag og får leve et fullverdig liv uten frykten for og dø.

Lenke til kommentar

Det at man er redd for å dø er det nok flere som tenker, men ikke i særlig stor grad slik at man tenker på det ofte samt at man blir uvell av det. Jeg selv tenker ikke slik og er heller ikke redd for det i den forstand. Du kan jo tenke på at når du har livet ditt godt i behold så er det jo fint å bruke livet, gjøre ting som du liker og ha det fint. Om man ikke gjør det blir livet kjedelig og ikke fult så fint å leve. Det å være redd for å dø og tenke på det så mye at man ikke har det helt bra er ikke konstruktivt. Mitt råd er lev livet, gjør noe ut av det, ikke ha det kjedelig, men hold deg unna svært risikofulle ting om du ikke liker det svært godt da! Med risikofulle ting mener jeg IKKE ting som å kjøre bil og å gå ute på gata osv...

Lev livet, men med fornuft! :new_woot:

Ha en flott kveld!

Lenke til kommentar

hehe, kjærligheten er ikke kødd, jeg på min side var forelsket på videregående og det endte med at jeg over flere år gikk med selvmordstanker og forsøk, men så kom jeg ut av det og fant litt mening med ting :) jeg er forelsket i forelskelsen, og ønsker meg en kjæreste etterhvert. Man blir jo helt blåst i hue når man er forelsket :p hehe, men jeg har også troen på at man kan være forelsket hele livet, man må bare unngå å henge seg opp i småproblemer ellerno.

Meningen for livet for meg er å oppleve ting og stadig få nye følelser. Så lenge man holder seg til positive ting og humor så tror jeg ikke døden vil skade deg. Tenk også på at innen du er gammel er nok kanskje levealderen forlenget en del når vi ser på den raske utviklingen i dag. kanskje legene har funnet ut noe lurt innen den tid. Man skal ha litt uendelighets følelser iblant, for da kjenner man at man lever. Alle følelser er følelser og alle opplevelser er opplevelser. Selv om livet mitt egentlig er helt på trynet er jeg utrolig glad for alt jeg har vært gjennom, jeg har lært utrolig masse. Lykke til med livet og fremtiden og forholdet deres!

:)

Lenke til kommentar

For å si det sånn, det er garantert at du kommer til å dø. Vennene dine, familien din, kjæresten din kommer til å dø.

Når du har forstått og akseptert det så er det bare å nyte det livet du har nå, mens det varer. Ikke sløs bort livet på å være redd noe du ikke kan unngå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

^What he said. Beste måten å takle det på, lev livet nå, så du ikke kommer til å angre når du sitter der gammel og grå på dødsleiet.

:)

Lenke til kommentar

Som du sier selv så ønsket du jo å dø når du var deprimert. Så når livet virkelig blir bedrittent igjen (noe jeg tror det blir for alle før eller siden, med alder og sykdommer osv) så vil det antageligvis ikke være et så stort problem lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...