Gå til innhold

Den lille OL-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Enig, og veldig bra siden hun hadde både motstander og dommeren å kjempe mot.

Nå er det snart klart for det som kan ta livet av en ... Ja, riktig! Håndballkamp!! 

:ph34r:

Edit: Ferdigpadla! Sorry!! Bare fire år til London-ol ... :p

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tilbake med nystrøkne bleier.  :fun:

For en maktdemonstrasjon!?

Vg.no hadde som overskrift i pausen: "Nå lager vi russisk kaviar"  :!:

Lenke til kommentar

Det er det sykeste jeg har opplevd siden 25/05/05! Beste opplevelse siden da. For en maktdemonstrasjon! Jeg skjønner ikke at der er mulig. Snakk om å lage kaviar av russerne! Dette burde ikke gå ann i en OL-finale, men jammen meg så går ikke jentene ut og leder 14-4 (!) i 1. omgang, og vi ledet jo med 11 på det meste i 2.omgang. Jeg er rørt!

Og med Nina Solheim og Andreas Torkildsen igjen som gullhåp senere i dag, samt Hødd-Start og Liverpool-Middlesbrough klokka 16, ligger dette an til å bli en perfekt dag!

Endret av Kjetil91
Lenke til kommentar

Jeg har observert en gradvis utvikling der større mer omfattende tråder i større grad blir tatt ibruk. Før lagde man som regel en tråd for hvert emne, men nå skal man altså samle alle emner som passer inn under et mer generelt emne i samme tråd. For eksempel som denne tråden, "Den lille OL-tråden". Her har brukerne samlet alt om OL, et ganske omfattende emne, i en og samme tråd. Hvis man drar den enda lenger kunne man laget tråden, "Den lille/store Sports"-tråden, og latt være å ha kategorier i Sport og Trenings-kategorien. Skulle vi dra den enda lenger kunne vi laget "Den store Sport og Trenings"-tråden. I samme slengen kunne vi laget "Den store Spill"-tråden, "Den store Hardware"-tråden osv. Da hadde vi ikke trengt kategorier på forumet, kunne bare delt det opp i noen få store tråder.

Men nå ville ikke det vært særlig praktisk eller ryddig ville det vel? Det er en missoppfatning at bredere tråder nødvendigvis er bedre. En tråd som omfatter et bredt, generelt emne har større sjanse for å bli uryddig og rotete. Å diskutere tre forskjellige utøvere/lag om hverandre kan være forvirrende. Det hele kommer selvsagt litt ann på aktiviteten i tråden, altså frekvensen av nye innlegg. Men slike tråder pleier som regel å bli til såkalte chatte-tråder hvor det er vanskelig å diskutere, fordi man ikke har ett kontinuerende emne. Istedenfor snakkes det om et emne den ene dagen, før man så bytter emne og snakker om noe annet neste dag. Nye brukere som kommer inn i tråden vil da ikke få ta del i de tidligere diskusjonene, fordi disse diskusjonene nå befinner seg langt bak i trådhistorikken. I mer spesifikke tråder blir det både mer oversiktlig, og man kan gå tilbake (Uten å måtte benytte seg av søkefunksjoner), og finne ut hva andre mener som et bestemt emne. For eksempel håndballjentenes gull, eller protesten fra den svenske bryteren. Dette fordi slike tråder har et mindre antall sider, og dermed blir det overkommelig å bla seg tilbake til tidligere innlegg.

Det skal ikke så mye til å se hva jeg vil fram til her. Det er ingenting i veien for samleemner, for all del. Men man må ikke glemme nytten av mer spesifikke tråder. De er mer oversiktlige, gjør det lettere å ta del i diskusjonen ved en senere anledning. Folk kan komme en uke senere og fortsatt kunne ta del i diskujonen. Slike tråder lar en også lettere søke etter emner. Å søke etter et bestemt emne innenfor en tråd er vanskelig. Å søke etter et emne, der emnet er tydelig beskrevet i en emnetittel, er derimot mye enklere. Emnet diskuteres da også for seg selv, og man slipper å bla seg igjennom ting man gjerne ikke er interessert i.

PS! Jeg utaler meg nå først og fremst som bruker, og dette er i så måte ikke moderering. Men anse innlegget mitt som en vennlig oppfordring og en tankevekker.

Snorre :)

Edit: Og en gratulasjon til de norske håndballjentene er selvsagt på plass. Gratulerer!

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...