Crizpy Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hallo Jeg har en AMD 64 4600+ dual core prosessor og et 8800 geforce gts kort med 640 mb ram, skulle dette være nok for å spille av blu-ray filmer? For når jeg spiller de av, hakker det når det er mye detaljer og alt blir ræva. Trenger jeg en spesifik avpsiller eller installere noe spessielle codecs? Bruker VLC nå, nyformatert pc, så har ikke installert noen codecs, men kan jo se hva som blir avspilt så regner ikke med at det skal ha noe å si. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hvis du skal spille av Blu-Ray plater, trenger du først og fremst et Blu-Ray drev? Jeg bruker Power DVD Ultra Edition, fungerer meget bra. Lenke til kommentar
Crizpy Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Glemte å si at det er ikke plater jeg skal avspille, men lagrede blu-ray filer på dataen. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Glemte å si at det er ikke plater jeg skal avspille, men lagrede blu-ray filer på dataen. nå vet jeg ikke bitraten til HD-filmer, men det kreves vel en grei rask harddisk tenker jeg? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Nja... går fint med en USB 2.0 disk, så da burde det gå ann med en nyere intern disk også. Bitraten er ikke høyere enn overføringshastighetene til en normal, nyere harddisk. Lenke til kommentar
8ball Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Snakker vi riktige blu-ray filer, eller om slikt som mkv og h.264? Endret 6. august 2008 av 8ball Lenke til kommentar
Crizpy Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 x264 står det på den her. Er ikke helt sikker på om det sier deg noe, men det er filmer med størrelser på 10giga Lenke til kommentar
8ball Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Du kan jo prøve å spille av filen i Media Player Classic og bruke følgende codecs Haali Media Splitter Last ned MatroskaSplitter oppe til høyre Core AVC AC3 Filter Dette er mest for lyden Core AVC må kjøpes nå (huff), men jeg la ved linken så kan du jo prøve den i 14 dager å se. Om det blir for mye stress, så kan du prøve FFD Show i stedenfor. Når jeg nå tenker meg om så bør jeg vel heller anbefale deg å prøve FFD show først ja.. Bruker dette selv i MPC og det går gulle godt. Endret 6. august 2008 av 8ball Lenke til kommentar
Crizpy Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Jeg har CoreAVC professional fra før av, så har installert det, media player classic (som du linket til) og haali media splitter. Men hvordan får jeg brukt det? Jeg har prøvd å se om det er noe sted jeg kan "aktivere" coreavc greia i media player classic, men finner ingenting. Når jeg åpner en film nå, så står den på "buffering" frem til 44%, og så stopper den. Er det noen instillinger et eller annet sted som jeg ikke finner? Takker for hjelpa Lenke til kommentar
8ball Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Merkelige greier det der. Kan ikke så mye om dette, så sliter litt med å hjelpe deg nå. Når det gjelder instillinger i MPC: UNDER MPC:output: Haali's, use video 3d clicked, vmr9 mixer mode clicked Internal filter, audio switcher: Boost - push to max External filter: add ffdshow video and click prefer, add spdifer and click prefer. Configure Spdifer as per your amplifier/sound system. men nå legger jeg bare med noe jeg har lest.. External filter: add ffdshow video and click prefer vil kanskje kunne hjelpe deg litt Så siste forslag fra meg blir da å fjerne CoreAVC og prøve med FFD show i stedenfor. Selv så avinstallerer jeg alt jeg finner av codecs når jeg får problemer med et filmformat. Restarter mskinen og starter med kun de codecs'ene jeg trenger til den filmen. Men som du sier, så har du nytt OS, så burde vel egentlig ikke det være problemt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå