BarteBaluba Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Hei investerte i dag i en LCD-TV, jeg har nå koblet opp LCD-TV'en til pcen via HDMI, men jeg ønsker ikke å bruke skjermkortets lydkort men det primære lydkortet i maskinen, hvordan gjør jeg det? Jeg har koblet til ledning fra lydkortets utgang til tven, men får ikke lyd fra den. Endret 6. august 2008 av roberth1990 Lenke til kommentar
otis Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Skjermkortet har nok ikke en egen lyddel, bare en fiks liten kabel bro som overfører signalet til HDMI kabelen. Dessuten så er det, tror jeg, veldig få TV som kan ta i mot lyd på HDMI og en annen lyd inngang. Ihvertfall så må du nok ha en høvelig dyr TV, vil jeg anta. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Skjermkortet har et eget lydkort fra Intel innebygd. HDMI er det som tar over for scart og kan overføre både bilde og lyd, bildetsignalet er det samme som dvi sine signal. Alle lcd tver som jeg har sett har inngang for lyd. TV'en er en 32" tv som kostet 5500. Endret 6. august 2008 av roberth1990 Lenke til kommentar
otis Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Men det jeg mente var at TV ikke tar i mot bilde på HDMI og lyd via en annen kanal. Men OM din TV kan gjøre dette, så må man vel kunne deaktivere dette på en måte. Se på produsentens hjemmeside eller google litt. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 (endret) TV'en skal motta bildet fra hdmi og lyd fra en annen kanal, dette skal gå siden mange skjermkort som kun har dvi utgang og støtter hdmi, men kan ikke levere lyd fra dvi utgangene. Slik som der. Endret 7. august 2008 av roberth1990 Lenke til kommentar
olear Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Prøvd å mute lyden fra hdmi? I teorien skal da tv'en bruke den andre lydkilden da det ikke kommer lyd fra hdmi. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 8. august 2008 Forfatter Del Skrevet 8. august 2008 Ok, har lyd fra lydkortet mitt siden jeg fant ut hvordan jeg fikk lyd gjennom egen, kabel gjorde bare som før ved å svartliste modulen for lydkortet i skjermkortet. Lenke til kommentar
viiral Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 (endret) nvm.. leste ikke hele posten.. >_< *slap self* Endret 8. august 2008 av viiral Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Og poenget var vel at han IKKE ville bruke noe slikt. Lenke til kommentar
viiral Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Og poenget var vel at han IKKE ville bruke noe slikt. Nei sier du det ;p Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Skjermkortet har nok ikke en egen lyddel, bare en fiks liten kabel bro som overfører signalet til HDMI kabelen.Dessuten så er det, tror jeg, veldig få TV som kan ta i mot lyd på HDMI og en annen lyd inngang. Ihvertfall så må du nok ha en høvelig dyr TV, vil jeg anta. HDMI er lyd og bilde i en kabel Lenke til kommentar
otis Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Det jeg mente var at som oftest, får man ikke bilde via HDMI kabelen og lyd i fra en annen kanal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå