Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BSOD i Vista startup - Error: Stop 0xE7

Anbefalte innlegg

Hei!

Spec på maskinen min:

Mainboard: ASUS P5E, X38, Socket-775

RAM: Mushkin DDR2 4GB (2x2GB) extreme Performance, XP2-8500

CPU: Core 2 Duo E8500 3,16GHz

GPU: Sapphire Radeon HD 4870 512MB

HD: Samsung Spinpoint F1 750GB, S-ATA2

Jeg har problemer med Vista oppstart (Vistax64 Ultima SP1). Ganske tilfeldig, men veldig ofte, får jeg blåskjerm ved oppstart. Det skjer når loader baren til Vista begynner å gå eller har gått noen runder.

Blåskjermen gir meg følgende feil: STOP 0x000000E7.

Helt fresh installasjon, kun installert drivere til hovedkort, skjermkort og trådløst nettverkskort. Problemet har vært der helt siden installasjon og før jeg la til drivere.

Googlet en hel del, men de aller fleste peker på at bitlocker kan gi den feilen (som jeg ikke har aktivert) eller den mer kjente for mye ram (dette ble fikset i SP1 så den utgår).

Lastet ned DebugDiag og kjørte analyse av dump filene jeg har generet, men jeg får ikke så mye ut av de. Ser ikke noe som peker seg ut (eventuelt at jeg ikke klarer å lese de skikkelig). Har det noe å si at jeg kjører disse på en annen maskin enn den som kræsjer?

Er det noe annet jeg burde sjekke eller er det noen som har lest slike dump filer tidligere?

Mvh

Mats

Endret av matsemann81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha prøvd å sjekke minne og deretter harddisken for feil.

Om det ikke er noe feil på noen av delene, så ville jeg ha konkludert med hovedkort feil.

Dette sier jeg på bakgrunn av at PC er helt reinstallert og ikke knotet med.

Lenke til kommentar
Jeg ville ha prøvd å sjekke minne og deretter harddisken for feil.

Om det ikke er noe feil på noen av delene, så ville jeg ha konkludert med hovedkort feil.

Dette sier jeg på bakgrunn av at PC er helt reinstallert og ikke knotet med.

Minnet har kjørt 15 runder med memtest så den burde være ganske så solid. Skal kjøre en sector scan på disken når jeg kommer hjem. Holder det med den som følger med Vista eller anbefales det noe 3. parts software?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...