Montag Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Jeg har bestemt meg for å bytte ut dvdbrennern i min laptop, Toshiba Satellite A100 (den er vel ca 1.5 år gammel). Brennern som står i maskinene nå er en Matshita UJ-841. Problemet med denne er at den ikke kan gjøres sonefri, ofte ikke vil lese cdplater (selv om de er splitter nye), ikke vil brenne duallayerplater over 2.4x. Det jeg er ute etter i en ny brenner: - at den kan gjøres sonefri - at den kan brenne duallayer dvd - at den ikke er kresen på media - driftsikker - god produsentsupport (driveroppdateringer) Noen som kan hjelpe meg? Endret 6. august 2008 av Montag Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Ring ditt du kjøpte dvd brenneren forklar problemet for du har 5 år reklamasjons tid på dvd brennere. Dette gjorde jeg med min nesten 5 år gamle Dell dvd brenner så sendte de meg en ny dvd brenner gratis. Det kan hende at pc-en din krever helt spessiele dvd brenner for kontakten for brennerne kan være forskjellig fra modell til modell. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Ring ditt du kjøpte dvd brenneren forklar problemet for du har 5 år reklamasjons tid på dvd brennere. Dette gjorde jeg med min nesten 5 år gamle Dell dvd brenner så sendte de meg en ny dvd brenner gratis. Det kan hende at pc-en din krever helt spessiele dvd brenner for kontakten for brennerne kan være forskjellig fra modell til modell. Tviler vel egentlig på at det har noe for seg - dette er i utgangspunktet et crappy produkt. Jeg har sett drøssevis med innlegg på ulike fora som alle tar for seg denne brennerns ulike problemer. Et viktig poeng for meg er at denne brennern er HELT umulig å gjøre sonefri (selv ikke med Slysoft funker her) - takket være de diabolske Panasonicgutta... Samtidig har heller ikke produsenten gjort noe for å oppdatere drivere o.l. for å rette opp i brennerproblemene. Dette drevet klarer pr def. ikke engang å registrere at du setter i blanke 16x duallayerdvder - og de gamle 2.4x DL platene er jo som kjent både svindyre og vanskelig å få tak i. Jeg ser derfor ikke noe poeng i å skulle prøve meg på noe mer av denne produsenten. Hvordan finner jeg forresten ut av hvilken kontakt brennern min har? Endret 6. august 2008 av Montag Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Vis du skrur den ut av pc-en så kan du se det. Jeg hadde en dell og en HP bærbar men begge hadde forskjellig kontakt. kan hende det fins en form for universal brennere for bærbare, men jeg ville nok ringt til der du kjøpte pc-en for og få en ny brenner. Selvom det har vært mye problemer med dem så burde det være lettere og få en ny brenner. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Vis du skrur den ut av pc-en så kan du se det. Jeg hadde en dell og en HP bærbar men begge hadde forskjellig kontakt. kan hende det fins en form for universal brennere for bærbare, men jeg ville nok ringt til der du kjøpte pc-en for og få en ny brenner. Selvom det har vært mye problemer med dem så burde det være lettere og få en ny brenner. Hehe, det går nok dårlig, siden denne laptopen er kjøpt på Elkjøp. Tviler sterkt på at de vil gi meg en ny intern dvdbrenner... Matshitabrennere er som tidligere forklart dessuten HELT uaktuelt. Endret 6. august 2008 av Montag Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Du har krav på en ny dvd brenner om den du har er ødelagt eller ikke fungerer, for du har reklamasjons rett på 5 år. Så det er ikke noe problem. Som sakt du kan skru den opp og se men jeg ville bare dratt til elkjøp og klagd og fått dem til og fikse det. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Jeg vil nok ikke få noe gehør hos elkjøp av følgende grunner: - at brenneren ikke kan gjøres sonefri er ikke noen reklamsjonsgrunn - at drevet er så gammelt at det ikke støtter annet enn 2.4x DL DVD er heller ingen reklamasjonsgrunn - at den sporadisk ikke klarer å lese nye cder er vanskelig for meg å dokumentere Det siste punktet er forsåvidt ikke det viktigste, det er de to første som virkelig plager meg. Som sagt noen som har forslag til ny brenner? Hvordan er f.eks. Nec Optiarcs brennere? Endret 6. august 2008 av Montag Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Noe som dette du sikkert må ha da. dvd brenner intern Ville egentlig vis du ikke har pc-en med overalt og bare kjøpe en ekstern dvd brenner for er ikke sikker på hva slags type kontakt den bærbare pc-en din sin dvd brenner bruker. eksterne brennere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå