kjeklulf Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Kvinner i vesten derimot har nesten ingen verdi. Når menn tar opp en diskusjon om kvinner handler det nesten utelukkende om sex,hennes måte å kle seg på og pupper,rumpe osv. Kvinnene er altså objekter man bare står å ser på også beskriver. Dette sier kun noe om hvem du omgås Dette har ført til at voldtekt har blitt en hverdagslig sak i vesten. Prostitusjon er en annen ting. Og når barn hermer etter de voksne og ender opp veldig lettkledde finner vi pedofili. Voldtekt er en like hverdagslig sak i muslimske land. Dessuten: det er (dessverre) et stort antall voldtekter her i landet som begås av muslimske menn. Hvordan forklarer du dette? Hva har lettkledde barn som hermer etter voksne med pedofili å gjøre? Endret 3. oktober 2008 av kjeklulf Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Hijaab degraderer ikke en kvinne, men hever en kvinne opp og beskytter hennes anstendighet og ærbarhet. Hijab beskytter kvinnene og de oppfyller Allahs (swt) ordre. Jeg håper du en dag vil se islam fra en annen vinkel og at du innser at hijab er absolutt ikke undertrykkende Vet ikke om jeg skal le eller gråte Hijab er arabisk for substantivet "dekke", basert på rotordet. I islamsk lovfortolkning og vestlig islamforskning blir hijab brukt i ulike sammenhenger knyttet til dygd og moral, ikke minst i forholdet mellom kvinner og menn og særlig i forhold til påkledning. Islam stiller krav både til kvinner og menns påkledning, men i dagligtale brukes hijab som regel om et hodeplagg båret av muslimske kvinner. En vanlig islamsk forståelse er at kvinner når de er sammen med menn som ikke er i den nærmeste familien skal kle seg og oppføre seg på en måte som ikke kan tiltrekke seksuell oppmerksomhet. Og dette er ikke kvinneundertrykkende? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 For meg er det definisjonen på kvinneundertrykkelse. Lenke til kommentar
thebeliever Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hijaab degraderer ikke en kvinne, men hever en kvinne opp og beskytter hennes anstendighet og ærbarhet. Hijab beskytter kvinnene og de oppfyller Allahs (swt) ordre. Jeg håper du en dag vil se islam fra en annen vinkel og at du innser at hijab er absolutt ikke undertrykkende Vet ikke om jeg skal le eller gråte Hijab er arabisk for substantivet "dekke", basert på rotordet. I islamsk lovfortolkning og vestlig islamforskning blir hijab brukt i ulike sammenhenger knyttet til dygd og moral, ikke minst i forholdet mellom kvinner og menn og særlig i forhold til påkledning. Islam stiller krav både til kvinner og menns påkledning, men i dagligtale brukes hijab som regel om et hodeplagg båret av muslimske kvinner. En vanlig islamsk forståelse er at kvinner når de er sammen med menn som ikke er i den nærmeste familien skal kle seg og oppføre seg på en måte som ikke kan tiltrekke seksuell oppmerksomhet. Og dette er ikke kvinneundertrykkende? Så en kvinne er ikke lenger undertrykket når hun tiltrekker seg seksuell oppmerksomhet av alle!!! Så hvis du ikke er prostituert så er du undertrykket!! Latterlig, jeg vet ikke hvor stolt du er når kona di kommer hjem hver dag fingret av 20 forskjellige menn og seksuelt trakkasert av 100. DET ER UNDERTRYKKELSE Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Hijaab degraderer ikke en kvinne, men hever en kvinne opp og beskytter hennes anstendighet og ærbarhet. Hijab beskytter kvinnene og de oppfyller Allahs (swt) ordre. Jeg håper du en dag vil se islam fra en annen vinkel og at du innser at hijab er absolutt ikke undertrykkende Vet ikke om jeg skal le eller gråte Hijab er arabisk for substantivet "dekke", basert på rotordet. I islamsk lovfortolkning og vestlig islamforskning blir hijab brukt i ulike sammenhenger knyttet til dygd og moral, ikke minst i forholdet mellom kvinner og menn og særlig i forhold til påkledning. Islam stiller krav både til kvinner og menns påkledning, men i dagligtale brukes hijab som regel om et hodeplagg båret av muslimske kvinner. En vanlig islamsk forståelse er at kvinner når de er sammen med menn som ikke er i den nærmeste familien skal kle seg og oppføre seg på en måte som ikke kan tiltrekke seksuell oppmerksomhet. Og dette er ikke kvinneundertrykkende? Så en kvinne er ikke lenger undertrykket når hun tiltrekker seg seksuell oppmerksomhet av alle!!! Så hvis du ikke er prostituert så er du undertrykket!! Latterlig, jeg vet ikke hvor stolt du er når kona di kommer hjem hver dag fingret av 20 forskjellige menn og seksuelt trakkasert av 100. DET ER UNDERTRYKKELSE Nåda, jeg er ganske sikker på at dette ikke skjer i norge, tar noen på dama di på jobben så har vi lover mot sånt og blir hun på vei hjem mishandlet av noen så kalles det voldtekt som også er straffbart. Derimot å prøve å spre frykt og sjalusi ved å prøve å påstå at det er bedre at kvinnene ser ut som vandrende sako sekker fordi menn da ikke overgriper seg er ren idioti. Muslimske kvinner med hodeplagg I norge er en religiøs agenda som desverre våre politikkere ikke har fått med seg : *Det virker mot integrering, muslimske jenter skjuler seg på denne måten fra norske gutter og jenter med hodeplagget. Det er svært få Norske gutter som får god kontakt med en muslimsk jente innpakket i en burka / sjal om hun i tilegg har fått streng instruks mot å snakke med andre menn. *Det er en inteligent måte på å hjernevaske muslimske kvinner ved å få dem til å tro at dette er et legitimt symbol på deres tro, når plagget i realiteten undertrykker og begrenser deres egne muligheter til å fungere normalt i et europeisk samfunn. *Jo langt flere som benytter seg av sjal av imigrantene, jo større kontrol og makt har man og oppnår man i landet som islamistene bor i. Imigrantene føler en større felleskap seg immelom i et fremed land og det styrker troen og fanatismen i religionen. Nye immigranter forfrisker allerede de vaklendes tro. Sånn personlig, forby Sjalet og burkaen, det er helt unødvendig her i norge og muslimske kvinner er like trygge uten. Ønsker man integrering så må muslimske godta at deres datre fraterniserer og har kjærester og sex utenfor eksteskapet med norske (europeiske) menn. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Så en kvinne er ikke lenger undertrykket når hun tiltrekker seg seksuell oppmerksomhet av alle!!! Så hvis du ikke er prostituert så er du undertrykket!! Latterlig, jeg vet ikke hvor stolt du er når kona di kommer hjem hver dag fingret av 20 forskjellige menn og seksuelt trakkasert av 100. DET ER UNDERTRYKKELSE Ja, det er sånn det er Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Så en kvinne er ikke lenger undertrykket når hun tiltrekker seg seksuell oppmerksomhet av alle!!! Så hvis du ikke er prostituert så er du undertrykket!! Latterlig, jeg vet ikke hvor stolt du er når kona di kommer hjem hver dag fingret av 20 forskjellige menn og seksuelt trakkasert av 100. DET ER UNDERTRYKKELSE Noe av det dummeste jeg har lest på en stund. Hvis du ikke er istand til å se idiotien bør du holde deg unna denne debatten. Min kjæreste er ikke undertrykket: Hun kler seg som hun vil, hun gjør som hun vil. Hun er ikke prostituert og hun blir ikke voldtatt eller seksuelt trakkasert. Er det slik muslimer tenker? Kvinner som ikke går med telt er voldtektsobjekter? Fritt villt? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Kan dessverre tyde på det Abigor, når vi se hvor mange voldtekter som blir utført av somaliske menn mot kvinner i Norge. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Dette har ført til at voldtekt har blitt en hverdagslig sak i vesten. Prostitusjon er en annen ting. Og når barn hermer etter de voksne og ender opp veldig lettkledde finner vi pedofili.To spørsmål reiser seg her: 1.Nå hvordan har det seg at i muslimske land er ord som pedofili,incest,prostitusjon og voldtekt fremmedord, mens i fredelige Norge er det en del av det hverdagslige nyhetsbildet? 2.Man sier at kvinner i Islam er undertrykket, vel hvem ender opp som verdiløse i denne sammenhengen? Voldtekter her oppe på berget er VELDIG ofte foretatt av muslimske menn, som ikke evner å se at kvinner har like mye verdi som en mann... 1. Fri presse er ikke akkurat oppfunnet i muslimske land, er det vel`? Dessuten blir vel kvinner som blir voldtatt i muslimske land også steinet, så jeg SKJØNNER at de nødig sier i fra..... Tror faktisk at mørketallene er omvendt jeg, for til mer kunstig en ser på sex og kropp i form av religiøse dogmer til mer kunstig blir oppfattelsen av sex og kropp også, og til mer voldtekter blir det! 2. Verdiløse? Hva er det du prater om? Så du vil si at en kvinne som eies av en mann på lik linje med kveg og andre husdyr har mer verdi enn en kvinne som faktisk bestemmer over seg selv og sin kropp og fremtid? Er noen ganger jeg lurer på hvorfor det kommer muslimer hit til landet i det hele tatt når de forherliger dritten de har "rømt" fra..... Hvorfor ble de ikke i dette herlige landet sitt da når alt de klarer å gjøre er å klage på den friheten vi har i vesten? Sant og si ville jeg MYE heller hatt en kvinne som hadde litt erfaring enn ei som ikke hadde det. Det følger trygghet med erfaring og ikke verdiløshet som du ser ut til å tro... Så mitt råd til deg er: reis selv til disse herlige landene der de behandler kvinner verdifullt hvis du ikke er fornøyd med hva du får her i vesten. Eller slutt å klag på det. Endret 6. oktober 2008 av RWS Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Så mitt råd til deg er: reis selv til disse herlige landene der de behandler kvinner verdifullt hvis du ikke er fornøyd med hva du får her i vesten. Eller slutt å klag på det. Eller få opp øya og hjelp til og bidra med god integrering her i Norge! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Så mitt råd til deg er: reis selv til disse herlige landene der de behandler kvinner verdifullt hvis du ikke er fornøyd med hva du får her i vesten. Eller slutt å klag på det. Eller få opp øya og hjelp til og bidra med god integrering her i Norge! Som om jeg skulle sagt det selv!! (noe jeg delvis også gjorde... he he. ) Tror vi kommer langt lengre med en god integrering enn å la dem seile sin egen sjø og grunnlegge ghettoer og få opprettholde den skakk kjørte "moralen" sin uten vår innblanding eller råd her til lands. Selv er jeg sikker på at de fleste med innvandrer bakgrunn som vil intregrere seg klarer seg bra. Men det skader ikke å legge litt press på de som tror de kan fortsette å ha det samme sharia regime her som de hadde i landet de flyktet fra (Go figure!!!?) og fortelle dem hva vi andre som bor i dette landet faktisk forventer av dem og hvordan vi vil ha det. Ikke at de SKAL rette seg etter alt ting vi sier, men det er alltid greit med rettningslinjer, også for dem. Eller kanskje spesielt for dem. Tenker alltid på han lederen i pakistansk råd som kom hit på midten av sytti tallet og som sjokkert og sint syntes at alle norke kvinner gikk kledd som horer og ville ha dem til å kle på seg. Det er bare å innse at noen av disse muslimene ikke har det samme synet på kvinner som vi har og her tror jeg det ville vært veldig lurt å begynne.... Lenke til kommentar
coco_nel Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg er muslim og det er ikke lenge siden jeg tok på meg hijab. Ingen i familien mim tvang meg, det var mitt valg og jeg er veldig glad for valget mitt. jg synes at dere burde høre på dette: http://www.youtube.com/watch?v=Jv-7zHKLwdM Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Jeg er muslim og det er ikke lenge siden jeg tok på meg hijab. Ingen i familien mim tvang meg, det var mitt valg og jeg er veldig glad for valget mitt. jg synes at dere burde høre på dette: http://www.youtube.com/watch?v=Jv-7zHKLwdM Hva er grunnen til at du som kvinne valgte å gå med sjal/hijab, mens menn kan gå uten noe på hodet uten å få reaksjoner mot seg? Du sier du valgte å gå med hijab selv, hva hadde reaksjonene fra din familie eller de nærmeste rundt deg vært dersom du valgte å ikke bruke hijab? Endret 19. oktober 2008 av Abigor Lenke til kommentar
coco_nel Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Jeg er muslim og det er ikke lenge siden jeg tok på meg hijab. Ingen i familien mim tvang meg, det var mitt valg og jeg er veldig glad for valget mitt. jg synes at dere burde høre på dette: http://www.youtube.com/watch?v=Jv-7zHKLwdM Hva er grunnen til at du som kvinne valgte å gå med sjal/hijab, mens menn kan gå uten noe på hodet uten å få reaksjoner mot seg? Du sier du valgte å gå med hijab selv, hva hadde reaksjonene fra din familie eller de nærmeste rundt deg vært dersom du valgte å ikke bruke hijab? Du har vel sett at noen muslimske menn har en slags hodeplagg på seg. Prinsipp er ikke en grunn for meg å ikke gjøre det Gud sier at jeg skal gjøre. menn er ikke pålagt til å bruke hijab, dere vil kalle det diskreminering. det er jo forskjell på jente og gutt(fysisk). Jeg er den eneste som går med hijab i familien nå. moren min går med sjal og søstrene mine går uten. Men vi er praktiske muslimer alle sammen. Det var litt rart for dem at tenke at jeg skulle gå med hidjab, men de var ikke mot at jeg gjorde det. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 coco_nel : Du har vel ingen planer om å gifte deg (med en norsk ikke muslim) eller få en norsk kjæreste heller? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Du har vel sett at noen muslimske menn har en slags hodeplagg på seg. Prinsipp er ikke en grunn for meg å ikke gjøre det Gud sier at jeg skal gjøre. menn er ikke pålagt til å bruke hijab, dere vil kalle det diskreminering. det er jo forskjell på jente og gutt(fysisk). Jeg er den eneste som går med hijab i familien nå. moren min går med sjal og søstrene mine går uten. Men vi er praktiske muslimer alle sammen. Det var litt rart for dem at tenke at jeg skulle gå med hidjab, men de var ikke mot at jeg gjorde det. Takk for ditt innspill denne debatten virkelig behøver! Utrolig bra å høre det fra din side. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 Artig å se hjernevask firsthand ja. Lenke til kommentar
coco_nel Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 coco_nel : Du har vel ingen planer om å gifte deg (med en norsk ikke muslim) eller få en norsk kjæreste heller? Nei, det kan jeg ikke. han må være ihvertfall muslim. og siden du spør så er jeg faktisk forlovet med en muslim og vi er fra samme land. JEG BLE IKKE TVUNGET! det er litt lett for dere å tro at muslimske kvinner blir tvunget til alt. men hvorfor spør du? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 coco_nel : Du har vel ingen planer om å gifte deg (med en norsk ikke muslim) eller få en norsk kjæreste heller? Nei, det kan jeg ikke. han må være ihvertfall muslim. og siden du spør så er jeg faktisk forlovet med en muslim og vi er fra samme land. JEG BLE IKKE TVUNGET! det er litt lett for dere å tro at muslimske kvinner blir tvunget til alt. men hvorfor spør du? For å poengtere at du har allerede tatt steget for å isolere deg fra det norske samfunnet og tar et ståpunkt der du viser med dine handlinger at du ikke ønsker å være en del av det. Med Hijaben tar du et symbolsk steg bort fra det norske samfunnet og ønsker å bevise dine holdninger fremfor andre, du påpeker symbolsk at det riktige kvinnesynet innebærer å tildekke seg sånn at menn ikke skal bli fristet til å overgripe seg på deg eller å starte en samtale som kan være umoralsk uriktig. Du bærer med andre ord plagget som symboliserer at du ikke ønsker å blande deg med det norske samfunnet og når du da så blir en del av bevegelsen som bærer plagget påfører du andre muslimske kvinner og jenter et kollektivt gruppepress for at de også skal bære et slikt plagg. At du i tilegg påpeker hvor viktig det er at mannen din er muslimsk viser virkelig hvor ruskende galt livssynet ditt muligens er, en annen man som ikke er muslimsk har med andre ord ikke de egenskapene du ønsker selv om han er en bedre mann på alle punkter. Dette er med andre ord religiøs rassisme. Håper du tar litt tid til å tenke på konsekvensene å bære en hijab på har for ikke bare deg selv, men alle andre rundt deg. Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 19. oktober 2008 Del Skrevet 19. oktober 2008 (endret) coco_nel : Du har vel ingen planer om å gifte deg (med en norsk ikke muslim) eller få en norsk kjæreste heller? Nei, det kan jeg ikke. han må være ihvertfall muslim. og siden du spør så er jeg faktisk forlovet med en muslim og vi er fra samme land. JEG BLE IKKE TVUNGET! det er litt lett for dere å tro at muslimske kvinner blir tvunget til alt. men hvorfor spør du? Var det du eller foreldrene dine som fant din forlovede, og hvor gammel var du når du ble forlovet med denne mannen? Endret 19. oktober 2008 av teletubbiekid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå