coco_nel Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hovedgreia med Hijab er vel fordi de ikke skal se fine ut for noen andre enn sin ektemann. Men rent hypotetisk, hva tror mennene vil skje dersom kvinnene går uten hijab? massevoldtekt? Hovedgreia med hidjab er at muslimske kvinner skal ikke vise sin sjønnhet til andre menn. Hun kan gå uten foran menn hun ikke kan gifte seg med(slektninger). Kvinnelig sjønnhet får menn til å tenke på ting og da synder de. Det er det muslimske kvinner prøver å unngå med hidjab, de prøver å unngå at menn skal synde på grunn av dem. Man må forstå religionen, før man trekker beslutniger. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Men hvorfor skal kvinner lide på grunn av at menn ikke kan styre seg - iallefall i følge koranen? En har ikke akkurat en tilstand av fitna i Europa, selv om det pr. koranens definisjon ville vært totalt kaos grunnet skjørtekanter og fritt hårfall. Tvert i mot har vi det finfint uten disse latterlige doktrinene, men det er noe muslimer har vondt for å innrømme. Det hele er ikke bare latterlig og tragisk men direkte avskyelig med tanke på det kvinnesynet som forfektes. Lenke til kommentar
321 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Bør det bli forbudt? Eller hvertfall på skoler/universitet, som i Frankrike? Lenke til kommentar
Morid Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Selv om mange aspekter ved Islam er misforstått av andre religioner og personer på grunn av uvitenhet, feilinformasjon og uriktige antagelser angående dette tema, så er hvordan kvinner behandles i Islam sannsynligvis den hardeste. Svært mange verser fra Koranen har gjort det klart at både mann og kvinne er like foran Allah. Det er nivået av deres Guds bevissthet som gjør dem forskjellige fra hverandre. På grunn av det, blir mange overrasket når de finner ut at de rettighetene som kvinner i Europa og USA har nylig fått, ble gitt til dem 1400år siden av Islam. For eksempel, ifølge islamske lover (Sharia) har kvinner rett til egen eiendom, drive egen forretning og få likt betalt for likt arbeid. Kvinner er tillat å ha full kontroll på deres rikdom, de kan ikke giftes bort uten deres vilje, de har rett til å arve eiendom og har rett til å oppløse deres ekteskap dersom de blir mishandlet. Kvinner i Islam deltar i all former for tilbedelser som menn deltar i. Egentlig, vesten hadde ikke hørt om de rettighetene før 1900-tallet som Islam ga til kvinner 1400år siden. Mindre enn 60 år siden kunne ikke kvinner i England og USA kjøpe seg et hus eller bil uten signatur fra sin mann eller far! Islam gir stor respekt til kvinner og deres rolle i samfunnet. Det bør nevnes at Profeten Mohammed (fvmh) fikk slutt på de grusomme øvelser som ble utført på kvinner i den tiden. Så hvorfor er muslimske kvinner sett på som undertrykkende? Svaret er: Hvis kvinner i den muslimske verden i dag ikke har rettigheter, er det ikke fordi at Islam ikke har gitt dem noen. Problemet er at på mange steder har fremmede tradisjoner lagd en skygge over islamsk lære, enten gjennom uvitenhet eller ved innflytelse fra koloni tiden. Det har ført til at muslimer har glemt hva religionen egentlig sier og handler ut ifra egne interesser. Lenke til kommentar
Morid Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Islam ser på kvinner, både enslige og gifte, som individ med egne rettigheter. Kvinnen har rett til å eie og disponere sine eiendommer og inntekter uten noe formynderskap over seg (verken av hennes far, mann eller noen annen). Hun har rett til å kjøpe og selge, gi gaver og veldedighet og hun kan bruke sine penger som hun vil. Brudgommen gir en brudegave til bruden, som hun personlig kan bruke, og hun beholder sitt eget familienavn heller enn å ta sin manns etternavn. Islam oppfordrer ektemannen til å behandle sin kone bra, som Profeten Mohammed (fvmh) sa: "De beste blant dere er de som behandler sine koner best" [ Hadith Fortalt i Ibn Majah, #1978 og Al-Tirmizi #3895 ] Hva er en Hadith? Hadith er pålitelige formidlede rapporter fra Profeten Mohammads (fvmh) følgesvenner om hva han sa, gjorde eller godkjente. Jeg er klar over at det er noen muslimske menn som begår ugjerninger og ikke behandler kona si, på den riktige måten. Men media viser dette som at det kun er muslimer som er involvert i slike aktiviteter. Det er svarte får i alle fellesskap. Tvangsekteskap Tvang har ingen plass i Islam, dette gjelder selvfølgelig også innen ekteskap. Flere steder i både Hadith og Koranen er det poengtert at begge partene skal gi sitt samtykke, før ekteskap kan være av gyldig art. Omskjæring av kvinner Enkeltepisoder med kvinnelig omskjæring i muslimske miljøer dras gang på gang ut av proporsjoner og kobles opp mot Islam. Slike ugjerninger har ingenting med islam å gjøre. For det første må folk forstå at tvangsekteskap og kvinnelig omskjæring faktisk er kulturelt og geografisk betinget. Kvinnelig omskjæring stammer fra før-islamsk tid og også vært praktisert innen andre religioner. Hvorfor driver noen muslimer med omskjæring av kvinner? Grunnen er at på mange steder har fremmede tradisjoner lagd en skygge over islamsk lære, enten gjennom uvitenhet eller ved innflytelse fra koloni tiden. Det har ført til at muslimer har glemt hva religionen egentlig sier og handler ut ifra egne interesser. En annen grunn er at enkelte muslimske ledere gir sin støtte til skikken og derfor oppfatter de muslimer som i dag driver med omskjæring som en del av religionen Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Vel, jeg må si jeg stoler mer på det jeg leste i Ayyan Hirsi Alis bok "Infidel" enn det jeg leser her. Det stemmer iallefall helt overens med det jeg selv har lest om og i koranen. Omskjæring er kanskje ikke en islamsk skikk, men det er, som du sier, ikke noe som aktivt motarbeides innen islam, heller motsatt. jev ville ikke bagatellisere denne type handlinger som "enkelte tilfeller", det viser stor ignoranse ovenfor problematikken og omfanget av kjønnslemlestelse samt et noe avstumpet syn på saken. Jeg håper jeg tar feil av deg her Uansett er mitt syn på islam at vi hadde hatt det bedre uten, det samm egjelder all annen religion. Pat Condell sier det meste klart nok for min del. Lenke til kommentar
Morid Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Fakta om Hijab: *** Hijab for menn : Folk diskuterer vanligvis bare ’hijab’ i sammenheng med kvinner. Imidlertid, i den Strålende Koranen, omtaler Allah (swt) først hijab for menn før hijab for kvinner. Kapittel 24 vers 30: “Si til de troende menn at de skal dempe sine øyekast og holde sitt kjønnsliv i tømme. Dette er mer sømmelig for dem. Gud er vel underrettet om det de foretar seg.” *** Ordet hijab er arabisk og betyr direkte oversatt slør eller forheng. *** Hijab er en religiøs praksis og er OBLIGATORISK for muslimske kvinner. *** Bruken av hijab for kvinner er pålagt for alle muslimske kvinner av følgende vers av Koranen: Kapittel 24 vers 31: ”Og si til de troende kvinner at de skal dempe sine øyekast og holde sitt kjønnsliv i tømme, og ikke vise sin pryd, unntatt det av den som kommer til syne. La dem trekke sløret over sine bryst og ikke vise sin pryd til andre enn sine menn, sine fedre, svigerfedre, sønner, stesønner, brødre, nevøer eller deres hustruer, eller sine slaver, eller menn som betjener dem, men er hinsides kjønnsbegjær, eller barn som ikke forstår seg på kvinners nakenhet. La dem heller ikke trampe med føttene slik at det kan erkjennes hva de skjuler av pryd. Omvend dere alle til Gud, dere troende, så det må gå dere godt!” [Koranen 24:31] *** Etter Koranen og Sunnah er det 6 kriterier for å overholde hijab: 1: Omfang: Første kriteriet er omfang av kroppen som dekkes. Dette er forskjellig for menn og kvinner. Det er obligatorisk for menn å dekke kroppen minst fra navlen til knærne. For kvinner er det obligatorisk å dekke hele kroppen unntatt ansiktet og hendene. Hvis de vil kan de dekke også disse deler. De følgende fem kriterier er de samme for menn og kvinner: 2. Klærne skal være løse og ikke vise figuren. 3. Klærne skal ikke være gjennomsiktig slik at en ser gjennom dem. 4. Klærne skal ikke være glamorøse for å tiltrekke det motsatte kjønn. 5. Klærne skal ikke likne de av det motsatte kjønn. 6. Klærne skal ikke likne de av de vantro dvs. ikke bære klær som viser spesiell identitet eller symboler av de vantros religioner. *** Fullstendig hijab, består ved siden av de seks kriterier av påkledning, også moralsk atferd, oppførsel, holdning og hensikt til individet. En person som bare oppfyller kriteriene av ’hijab’ med klærne observerer ’hijab’ i en begrenset mening. ’Hijab’ av klær bør akkompagneres av ’hijab’ av øyne, ’hijab’ av hjertet, ’hijab’ av tanke og ’hijab’ av hensikt. Det inkluderer også måten en person går, måten en person samtaler, måten han oppfører seg, osv. *** En av grunnene til hvorfor hijab foreskrives for kvinner nevnes i følgende vers i Koranen: Kapittel 33 vers 59: “Du profet, si til dine hustrer og døtre og de troendes kvinner at de skal svøpe om seg kledningen. Dette er nærmest til at de gjenkjennes og ikke sjeneres. Gud er tilgivende, nåderik.” Den sier at Hijab foreskrives for kvinner slik at de ses som anstendige kvinner og dette også forhindrer dem fra bli antastet. *** Hijab degraderer ikke en kvinne, men hever en kvinne opp og beskytter hennes anstendighet og ærbarhet. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Jeg vil takke deg for at du tok deg tid til og lese hele mitt innlegg og jeg vil sterkt anbefale at du ser på følgende video som handler om hijab: Det er en kort klipp på 8min fra en Leture (foredrag) holdt av Shaykh Khalid Yasin Lenke til kommentar
Morid Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Vel, jeg må si jeg stoler mer på det jeg leste i Ayyan Hirsi Alis bok "Infidel" enn det jeg leser her. Det stemmer iallefall helt overens med det jeg selv har lest om og i koranen. Omskjæring er kanskje ikke en islamsk skikk, men det er, som du sier, ikke noe som aktivt motarbeides innen islam, heller motsatt. jev ville ikke bagatellisere denne type handlinger som "enkelte tilfeller", det viser stor ignoranse ovenfor problematikken og omfanget av kjønnslemlestelse samt et noe avstumpet syn på saken. Jeg håper jeg tar feil av deg her 1. som sagt har kvinnelig omskjæring absolutt ingenting med islam å gjøre, som er det jeg ville få frem aller mest. Det holder ikke med bare "kanskje ikke" - Det har absolutt ingenting med islam og gjøre. De to ordene burde ikke nevnes i samme setning en gang. 2. jeg har ikke sagt/skrevet at det ikke motarbeides aktivt, og i hvertfall ikke det motsatte. Omskjæring av kvinner er en tragisk skikk som har blitt brukt over lang, lang tid, og jeg er totalt imot det og mener det ikke burde bli praktiksert, uavhengig av kultur, religion osv. Jeg er sikker på at det motarbeides aktivt i de stedene der det foregår omskjæring av kvinner, som sagt er det kulturelt og geografisk begrenset. Mest i de afrikanske landene osv. Min mening var absolutt ikke å bagatellisere den type handling, og beklager for det. Ja, det er kanskje mer en "enkelte tilfeller" i de stedene der det praktiseres omskjæring av kvinner, men det er meget viktig å få frem at de muslimene som gjør dette, absolutt ikke gjør det pga islam oppfordrer til det. Og som du ser skrev jeg ikke mange linjer om omskjæring, bare skrev lite og fort. Er mulig jeg seinere skriver mer fyldig om akkurat dette og uttrykke med bedre 3. Omskjæring av kvinner motarbeides og jeg håper at det blir slutt på skikken en dag Endret 17. september 2008 av Morid Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Synes det er litt malplassert når jeg går forbi svarte førsteklassejenter (6åringer?) med hijab. De utsondrer ikke akkurat noen seksuell energi. Lenke til kommentar
Morid Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Synes det er litt malplassert når jeg går forbi svarte førsteklassejenter (6åringer?) med hijab. De utsondrer ikke akkurat noen seksuell energi. Grunnen til at de går med hijab allerede som 6åringer, vil jeg tro er pga de har gudfryktige foreldre som passer på religionen og sine barn, og at de vil at de skal bli vant med å dekke seg til når de er ute allerede på den alderen Som sagt er muslimske kvinner pålagt å bruke hijab av Allah (swt) og Allah (swt) vet best. Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Mulig det. Tåpelige påbud spør du meg. Hva er (swt) forresten? Lenke til kommentar
Morid Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Mulig det. Tåpelige påbud spør du meg.Hva er (swt) forresten? swt er en forkortelse for det arabiske ordet "subhana wa ta'ala" hvilket betyr "Glorified and Exalted" (den opphøyde). Dette blir sagt etter at en nevner Allah (swt) i.e Allah , den opphøyde Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Mulig det. Tåpelige påbud spør du meg.Hva er (swt) forresten? swt er en forkortelse for det arabiske ordet "subhana wa ta'ala" hvilket betyr "Glorified and Exalted" (den opphøyde). Dette blir sagt etter at en nevner Allah (swt) i.e Allah , den opphøyde ins allah altså... Personlig syntes jeg dette er kvinne undertrykking og hvis jeg forstår mine muslimske venner rett mener de at foreldre som fremdeles gjør dette med sine barn i norge er ikke bare litt gammeldagse, men en hel masse gammeldagse. I følge dem kommer disse muslimene ofte fra dårlig oppyste jordbruks områder der de fremdeles holder disse gamle tradisjonene i hevd... og dem om det. Jeg ser på det som undertrykking og alt det fine preiket om at kvinner kan dit og datt og har rettigheter har jeg faktisk sett flere eksempler i mot en for... så står det muslimer fritt å rette det inntrykket. Men å pakke inn kvinner på grunn av gamle dogmer er og blir for dumt og håper også muslimer vil innse dete en dag.... Lenke til kommentar
Morid Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Du skrev : "ins allah altså... Personlig syntes jeg dette er kvinne undertrykking og hvis jeg forstår mine muslimske venner rett mener de at foreldre som fremdeles gjør dette med sine barn i norge er ikke bare litt gammeldagse, men en hel masse gammeldagse. I følge dem kommer disse muslimene ofte fra dårlig oppyste jordbruks områder der de fremdeles holder disse gamle tradisjonene i hevd... og dem om det." Jeg går ut ifra at det er omskjæring av kvinner du snakker om her, og er derfor helt enig med deg Jeg håper en dag at slik skikk vil ta slutt og at ingen kvinner skal behøve å måtte gå gjennom noe så helt unødvendig Insha'allah betyr "Hvis Allah(swt) ønsker/tillater" Du skrev : " Men å pakke inn kvinner på grunn av gamle dogmer er og blir for dumt og håper også muslimer vil innse dete en dag...." 1. Islam kommer fra ordet ’salaam’, som betyr fred. Det betyr også å underkaste ens vilje til Allah (swt). Dermed er Islam fredens religion, som oppnås ved å underkaste ens vilje til viljen til Skaperen, Allah (swt) 2. Hijab er obligatorisk for muslimske kvinner, det er det absolutt ingen tvil om. 3. Muslimske kvinner har brukt hijab siden vers 31 av kapittel 24 ble åpenbart, nesten 1500år siden og kommer alltid til å bruke det. Hijab er ikke noe nytt, og vil brukes av muslimske kvinner som underkaste sin vilje til viljen av Skaperen, Allah (swt). 4. Hijaab degraderer ikke en kvinne, men hever en kvinne opp og beskytter hennes anstendighet og ærbarhet. Hijab beskytter kvinnene og de oppfyller Allahs (swt) ordre Jeg synes det er rart at det er akseptabelt at nonner dekker hele kroppen utenom ansiktet og hendene, men da kalles de for gudsfryktige og det er ingen som klager over det. (hverfall da de gjorde det) Men når våre muslimske søstre følger Allah (swt) sin ordre og dekker hele kroppen utenom ansiktet og hendene er de plutselig undertrykkte. Selvfølgelig kan du ha dine egne meninger, men ut ifra det du skriver, ser jeg at du dessverre har lite kunnskap om islam. Jeg håper du en dag vil se islam fra en annen vinkel og at du innser at hijab er absolutt ikke undertrykkende Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Egentlig, vesten hadde ikke hørt om de rettighetene før 1900-tallet som Islam ga til kvinner 1400år siden. Så hvorfor er muslimske kvinner sett på som undertrykkende? Egentlig har vesten hørt om ende bedre rettigheter for kvinner enn hva Islam kan tilby. Det er kun under katolsk og protestantisk styre at kvinner har mistet sine rettigheter. Går vi tilbake til hedensk tid, for mer enn 1100 år siden og lenger tilbake enn Islam, så hadde kvinner sine eiendeler, kunne være religiøse "prester", kunne skille seg og beholde eiendelene sine og kunne ha viktige stillinger i samfunnet. Dette fikk de uten noen form for kontakt fra midtøsten. Nå som den kristne jernkloa ruster over Norge får vi mye av friheten vi engang hadde tilbake. Islam er undertrykkende for kvinner fordi kun menn kan bli religiøse ledere, fordi kvinner må dekke seg til for ikke å friste mannen, mens menn ikke behøver å dekke seg til for å unngå å friste kvinner. Religion er nesten utelukkende negativt for kvinner i midtøsten. Romerne gav ingen rettigheter til kvinner, jødene gjorde heller ikke det, de kristne hatet kvinner og det gjør tydeligvis muslimene/araberne også. Jeg går ut ifra at det er omskjæring av kvinner du snakker om her, og er derfor helt enig med deg Jeg håper en dag at slik skikk vil ta slutt og at ingen kvinner skal behøve å måtte gå gjennom noe så helt unødvendig Håper en dag at omskjæring vil ta slutt og at ingen mann skal behøve å måtte gå gjennom noe så helt unødvending. Jeg synes det er rart at det er akseptabelt at nonner dekker hele kroppen utenom ansiktet og hendene, men da kalles de for gudsfryktige og det er ingen som klager over det. (hverfall da de gjorde det)Men når våre muslimske søstre følger Allah (swt) sin ordre og dekker hele kroppen utenom ansiktet og hendene er de plutselig undertrykkte. Nonner har sin religion fra samme sted som muslimene: Midtøsten. Det er der kvinneforakten har hatt sterkest innflytelse. Helt fra jødene til romerne til kristne til muslimer, all religion derfra oser av kvinneforakt. Derfor dekker også nonner seg til. Endret 17. september 2008 av Abigor Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Det er sikkert mulig å hjernevaske mennesker til å tro at islam er fredens religion, men det er ikke det for meg. Den krever ikke bare at de som følger den skal bøye seg, men ALLE og dette er ikke fredelig i mine øyne ihvertfall, og jeg bøyer meg heller ikke for dette. Det vi har sett/lest/hørt fra muslimer så langt her i landet er bare toppen av isberget av islamsk galskap. Dere TROR fullt og fast at guden dere tror på er den eneste riktige, basta bom, og vil gjerne ha de samme privilegiene som kristendommen en gang hadde der tvang og undertrykkelse of forfølgelse er virkemidlene til å tvinge andre til å tro på dette også når folk ikke vil ha dette å tro på... De afrikanske landene som er blitt muslimske er gode ekskremsler på det.... Du sier kvinner har det så fritt og godt, men jeg har sett en del eksempler på det motsatte..... Men kjenner jeg din type rett sier du bare at dette ikke er skikkelige muslimer og det er mulig det, men de også utførte det de TROR står der... Jeg vil heller gå så langt å si at alle mennesker, kvinner, menn og barn, hadde levd langt lykkeligere uten noen form for tanke fengsel, som all religion er, enn de gamle idiotiske dogmene som støtter allah, javhe, tor odin zevs... putt inn et navn som passer.... Og så langt er det den lille vanlige muslimen som støtter de som driver med terror.... Bildene av de glade muslimske folkemassene som løp glade rundt i gatene i muslimske land da de hørte at tvilling tårnene gikk over ende sitter enda i meg og jeg kommer aldri til å stole på muslimer eller deres ypperste prester, immamene. De lyver så det renner av dem, mener noe i den norke presse og noe helt annet i moskeene de besitter. Muslims tro, sammen med all tro på slike eventyr, er galskap!! Dessuten er quoranen den reneste ripoff fra bibelen og toranen og laget av en mann som giftet seg med barn i ni års stadiet... og dette er fremdeles ikke kvinne undertrykking? Det er derfor kvinner er så synlig i den muslimske verden? vis de muslimske mennene ikke klarer å avholde seg fra å voldta en kvinne uten et slikt slør bør de faktisk forsøke å gå litt inn i seg selv isteden for å skylde på kvinnen... men deg om det. Lenke til kommentar
thebeliever Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 jeg har vært i Egypt og andre arabiske land. Kvinnene der får skryt får utdanningsnivå,karakter og arbeidsinnsats i livet ellers,altså viktige faktorer i livet. Rett pg slett på grunn av at de dekker til kroppen ikke har på seg stramme klær og satser heller på utdanning og andre langt viktigere verdier. Kvinner i vesten derimot har nesten ingen verdi. Når menn tar opp en diskusjon om kvinner handler det nesten utelukkende om sex,hennes måte å kle seg på og pupper,rumpe osv. Kvinnene er altså objekter man bare står å ser på også beskriver. Dette har ført til at voldtekt har blitt en hverdagslig sak i vesten. Prostitusjon er en annen ting. Og når barn hermer etter de voksne og ender opp veldig lettkledde finner vi pedofili. To spørsmål reiser seg her: 1.Nå hvordan har det seg at i muslimske land er ord som pedofili,incest,prostitusjon og voldtekt fremmedord, mens i fredelige Norge er det en del av det hverdagslige nyhetsbildet? 2.Man sier at kvinner i Islam er undertrykket, vel hvem ender opp som verdiløse i denne sammenhengen? Lenke til kommentar
Blue Gene Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Er viktig å vite at dette har ingenting med den Islamistiske religionen å gjøre. Det står ingenting om dette i Koranen. Hijab, hellig krig og terrorisme, steining og nesten alt det grusomme som foregår i de muslimske områdene i Midt-Østen er kun samfunnsrelatert og ikke religiøst. En vanlig misoppfatning. Dette er helt riktig. Jeg mistenker at 95 prosent av den jevne norske befolkning ikke har kunnskaper om akkurat de faktaene du nevner her. Endret 3. oktober 2008 av LioKaiser Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 1.Nå hvordan har det seg at i muslimske land er ord som pedofili,incest,prostitusjon og voldtekt fremmedord, mens i fredelige Norge er det en del av det hverdagslige nyhetsbildet? Det skyldes at Norge har en fri presse, mens i muslimske diktaturer blir slike saker skjult for offentligheten. Og kvinner tørr ikke å si ifra om voldtekt fordi de da vil bli steinet til døde. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Kvinner i vesten derimot har nesten ingen verdi. Når menn tar opp en diskusjon om kvinner handler det nesten utelukkende om sex,hennes måte å kle seg på og pupper,rumpe osv. Kvinnene er altså objekter man bare står å ser på også beskriver.Kven er det du henger med? Kvinner har same verdi som alle andre og difor er det opp til kvinna til å fastsetje KVA FOR KLEDE ho har på. Det er ingen mann eller kvinne si rett til å fastsetje kva andre skal ha på seg i fritida deira, uansett kva for tittel han/ho har framfor namnet sitt (konstabel er vel unntaket). Kvinner har verdien til å fastsetje sjølv kva ho vil og ikkje vil. Endret 3. oktober 2008 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå