-Shark- Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hei, Som topic sier, så greide jeg å slette feil volum, og viktige data jeg gjerne skulle hatt ut ligger der. Jeg har laget et nytt volum på den, men ikke formatert den enda! Hva gjør jeg? Takk for hjelp! Haster egentlig.. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Last ned et recovery -program, og installer det på en annen harddisk. Da kan du trygt hente ut data fra den harddisken du slettet filsystemet på. Det beste er nok å ikke formatere harddisken før har hentet ut filene dine, hvis det i det heletatt utgjør noe. Søk litt på google etter "data recovery", så vil du nok finne en del freeware, om det er det du helst ønsker. Selv så anbefaler jeg "GetDataBack", men dette er vistnok ikke gratis. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 "Visstnok ikke gratis", ja Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Takk for hjelp så langt. Ikke mange gratis programmer å finne ned. Får bare prøve et, er vel slik ''free to try'' greie. Går det virkelig ikke ann å sette opp speiling i Software raid? Var det jeg skulle egentlig, men så slettet jeg noe annet. Alternativet er jo: Striped, spanned og simple... Anyone? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Er det NTFS eller FAT32 volumet var formatert med? Endret 6. august 2008 av magnusalex Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 NTFS var det... Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 GetDataBack for NTFS fungerer til det meste. Jeg gjenopprettet et volum som var formatert 2 ganger med det. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Prøver det nå. Scanner seg gjennom harddisken, så får vi se hva som skjer etter det. Lenke til kommentar
Argusblikk Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Gjør det, har selv vært i liknende situasjon (var bare filer, så jeg kunne bruke "Recuva"). Vil vite hvor godt det funker. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Gjør det, har selv vært i liknende situasjon (var bare filer, så jeg kunne bruke "Recuva"). Vil vite hvor godt det funker. Holder dere oppdatert jeg, når det skjer noe mer Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Har du bare slettet partisjonen så skal TestDisk kunne gjenopprette den. Gratis og en relativt enkel operasjon. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Har du bare slettet partisjonen så skal TestDisk kunne gjenopprette den. Gratis og en relativt enkel operasjon. Men jeg har allerde laget en ny, men ikke formatert enda. Fungerer det fortsatt da? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Det har jeg ikke prøvd. Men da er bootsektor overskrevet og oppgaven blir vanskeligere. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Det har jeg ikke prøvd. Men da er bootsektor overskrevet og oppgaven blir vanskeligere. Men om jeg sletter den som er det nå, og eventuelt prøver da? For øyeblikket scanner '*Getdataback*' harddisken, gjennstår 1 time og 10min. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Du kan jo gjøre et forsøk. Mulig TestDisk også kan scanne disken og finne partisjondata på den måten. Jeg har bare brukt TestDisk på enkle oppgaver. Når partisjonstabellen er slettet trenger TestDisk bare å finne bootsektor og da er det gjort på et sekund. Å prøve å skrive ny partisjonstabell vil uansett ikke komme i veien for hva GetDataBack kan gjøre, data blir ikke overskrevet. Les denne guiden: http://icrontic.com/articles/advanced_data_recovery Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå