Gå til innhold

Bredbånd på Grünerløkka- NGT, Start.no eller Ventelo?

Anbefalte innlegg

Skal flytte nå i august til like ved siden av Birkelunden på Grünerløkka i Oslo. Jeg har fri fart abon. fra NGT per i dag, men vurderer å bytte leverandør basert på priser her i Oslo.

Slik jeg ser det har jeg tre gode valg:

Start.nos "Boost!" til 24992/1250 kbps til 298,-/mnd Start.no

Ventelo ADSL2+ 20Mb/1Mb 399,-/mnd Ventelo

Flytte mitt eksisterende NGT abonnement 6000/1000kbps 398,-/mnd NextGenTel

Hva anbefaler dere? Hva er det beste tilbudet i Oslo. Man må jo også ta med at stabilitet og oppgående kunderservice er viktig. Linja brukes en god del til gaming, både PC og XBLive i tillegg til torrents etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingenting å utsette på ADSL2+ fra Ventelo på stabilitet eller pris. Har ikke trengt å kontakte de på stabilitet noen sinne. (vært kunde 1 år). De gir deg mer kontroll enn NGT siden du kan (lettere) bruke egen ruter. Derimot har modemet sluttet å like µTorrent. Akkurat µTorrent, når jeg bruker en annen går det greit.

Lenke til kommentar
Du kan også sjekke ut Dataguard, de har billige linjer i Oslo.

Dataguard virker veldig bra, men når man tar med i beregningen at det etter bare et halvt år vil koste dobbelt så mye, så tjener jeg ingenting på det i forhold til tilsvarende tilbud fra NGT (på 6500kbps).

Liten tilleggsopplysning er at jeg ønsker å ligge under 400,- i måneden.

Lenke til kommentar

Start.no ville jeg gått får da jeg nesten aldri hører en eneste klage, og de hadde de rimligste prisene...

Ventelo er gode, en får aldri en klage, de er tilkoblet banetele sitt landsdekkende fiber, så pingen er nesten altid under 30 uansett hvor i norge du bor :]

Om det er lav ping, topp support og mye oppetid du er ute etter gå for ventelo (mener jeg)

Start.no hadde det rimligste tilbudet prismessig i forhold til hastighet, vet ikke hvordan suporten er men har hørt den skal være OKAY. Har nesten aldrig hørt noe om problemer fra dems side heller.

Så du kan jo tenke deg selv hvilken du burde gå for, etter dine krav...

selv ville jeg valgt start.no sin pene linje, men da jeg ikke kan oppnå større hastigheter en 14.442mbps elns in til huset beholder jeg den vakre 20/1mbps linja mi som er fra nax.no :D

Endret av GuggenJR
Lenke til kommentar
Her er en tråd om Ventelo men det er ikke bare de som har en del skrekkhistorier.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=925203&hl=

NGT har jo også mange historier.

Start kan jeg ikke huske å ha lest noe negativt om.

Start er mye mindre, og av den grunn vil ikke det komme mange annmerkninger på dem, det at de er mindre er possitivt pga supporten vil nå gjennom raskere.

Lykke til med og velge leverandør :)

Endret av GuggenJR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...