trrunde Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hva er sharepoint server til? Er det for å samle dokumter osv i en stor database slik det er letter å finne frem i dem? Er det noen som har erfaringer med sharepoint? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Tja, det er et slags dokumentarkiv. Dokumenter lastes opp, redigeres og erstattes. Dem gamle versjonene vil også være tilgjengelig. Folk kan godkjenne og man kan via sharepoint peke hverandre til dokumenter folk bør lese eller redigere. MS Sharepoint er mest brukt, men det finnes gratisalternativer som er vel så bra. Selv valgte vi å ikke benytte oss av det Test her: http://www.wssdemo.no/default.aspx Endret 6. august 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 hva er forskjellen mellom denne og groove da? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Har ikke erfaringer med groove, men jeg ser det er en windowsapplikasjon? Sharepoint er web-basert Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Kan vel egentlig sammenlignes med en wiki-plattform, selv om den også kan gå som en utviklingsplattform. Litt vanskelig å definere nøyaktig. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Okey, da vet jeg jo endel mer trodde at jeg måtte ha software på klientene også. Og at dem hadde et webgrensesnitt hvis du måtte nå sidene fra utsiden. Lenke til kommentar
Gjest member-1768784 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) - Endret 10. april 2017 av member-1768784 Lenke til kommentar
Cheese_king Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 kan også settes opp som intranett eller skoleportal noe ala fronter osv.. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Som han på kurset jeg var på sa, sharepoint er alt. Fungerer til mye blant annet som en portal, men det kan også brukes til fil lagring, man slipper å tenke på mappe struktur. Mange bruker det også som intranett. Lenke til kommentar
ngns Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Sharepoint er akkurat det navnet beskriver - delingspunkt. Del kalender, dokumenter, kontakter og andre lister. Her er det også mulig å utvide og/eller tilpasse platformen etter egne ønsker. Veldig fleksibel platform. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå