J@cob Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Fikk denne blitzen av broderen idag, siden han ikke hadde bruk for den lenger. Min erfaring med blitz er ganske minimal, siden jeg ikke er noen fan av "kunstig belysning", men nå har jeg tenkt å prøve det litt mer, og se om det gir mersmak. Problemt er: Hvordan bruker jeg blitzen? Jeg får den ikke til å fyre. Den sitter pent oppå 400D'en min, og broderen klarte fint å skyte noen skudd med den før idag, men jeg fulgte vist ikke godt nok med, siden jeg ikke får det til nå. Føler meg som en liten idiot her jeg sitter, men, nok om det. Hvordan bruker jeg denne blitzen? Noen som kan gi meg noen gode råd? Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Fikk denne blitzen av broderen idag, siden han ikke hadde bruk for den lenger. Min erfaring med blitz er ganske minimal, siden jeg ikke er noen fan av "kunstig belysning", men nå har jeg tenkt å prøve det litt mer, og se om det gir mersmak. Problemt er: Hvordan bruker jeg blitzen? Jeg får den ikke til å fyre. Den sitter pent oppå 400D'en min, og broderen klarte fint å skyte noen skudd med den før idag, men jeg fulgte vist ikke godt nok med, siden jeg ikke får det til nå. Føler meg som en liten idiot her jeg sitter, men, nok om det. Hvordan bruker jeg denne blitzen? Noen som kan gi meg noen gode råd? Beklager dette spørsmålet som sikkert for mange er åpenbart, men funker Nikon SB-28 Speedlight på Canon? Aldri tenkt på det før.... Endret 6. august 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
Freem@n Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Ta den av med en gang (kan skade kamera har jeg hørt). Få deg en trådløs blitzstyrer så kan du gjøre mer interessante ting med den og den kan ikke gjøre skade. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Ta den av med en gang (kan skade kamera har jeg hørt). Få deg en trådløs blitzstyrer så kan du gjøre mer interessante ting med den og den kan ikke gjøre skade. "Har hørt at" er generelt et inmari dårlig utgangspunkt for tips og råd. SB-28 er en ganske ny blits, og med en triggerspenning på rundt 3V, som er halvparten av EOS-spec (6V), skremmer den ikke selv en pinglete EOS. Ut over det har jeg ingen hjelpende hånd til trådstarter. Blitsen skal funke fint, men den må stå i Auto (A), og du må stille ISO og blender manuelt på blitsen. Endret 6. august 2008 av Anew Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Funker utmerket på Auto, så lenge du bruker det riktig. Alle Canon DSLR etter 350D tåler 250V i blitsskoen, så ingen fare med en SB-28. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Alle Canon DSLR etter 350D tåler 250V i blitsskoen, så ingen fare med en SB-28. Når du sier "etter", mener du da "fra og med"? Uansett, så er dette gode nyheter for Kanonfotografene. Hvorfor har tilsynelatende ingen fått dette med seg før nå? Lenke til kommentar
Amund_Blix Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Fra og med 350D skulle det være. Fordi ikke alle følger like godt med som meg? Her er hvor jeg fant det ut: http://forums.dpreview.com/forums/readflat...mp;changemode=1 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jøss - en tråd fra 2005 - det var sannelig på tide at dette forumets kollektive visdom ble oppdatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå