Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Begynner snart à lure pà om jeg er helt blank pà data!

Fàr ikke kontakt mellom PC og kamera!!!

Har en ny Dell laptop med firewire port (den har da selvsagt kortet ogsà?? eller?) Kjòrer ME og har et nytt Sony kamera, DCR TRV30. Pròver med Studio DV og Premier 6.0 , men ingen ting skjer. Har ikke fàtt noe tegn pa`at det er kontakt mellom kamera og pc i det hele tatt!

Det skulle vel vàre litt Plug and Play inne i bildet her?? Er det forskjellig utgave pà programmene? Noen som fungerer med XP og noen med 2000 osv? ME stàr nemlig ikke listet opp i hjelpefilen!

Hàper noen har noen smarte tips!!

Mvh Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å installere windows 2000.

Har det selv på laptopp med fw-port, fungerer fint.

95, 98, ME og alt windowsgreier som ikke er NT er bare for Nintendo bokser.

Windows NT = NT 4.0, NT 5.0 (2000), NT 5.1 (XP).

- Anton -

Lenke til kommentar

Var vel en smule enkel løsning den ovenfor, se om du får kontakt med kamera i redigerings progget som medfølger millenium, gjør du ikke det så ville jeg sjekka om du finner firewire porten i enhetsbehandling. og ev installert den pånytt om nødv. dette er jo helt plug/play saker

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg har også slitt en del med å få inn filmene mine gjennom firewire-porten, spesielt i Premiere.

Fant heldigvis et lite gratisprogram på nettet som fungerte knirkefritt for å hente inn filmen til avi-format:

http://www.thugsatbay.com/zweistein/

Programmet har begrensede redigeringsmuligheter, men gjorde en glimrende jobb med å kontrollere og ta opp film til fil. Bruk et hvilket som helst annet program til videoredigeringen. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...