MortenS Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Hei, Jeg får en blue screen "Page Fault in Non-Paged Area" i Win XP når jeg starter PC. Jeg kommer så langt som at jeg kan velge profil i XP før BSOD kommer.. Har lest på google at muligens alt fra RAM, HD, Nvidia driver, profil oppsettet eller Norton Antivirus kan være feil årsaken..?? Jeg installerte nye Nvida XP Detonator Drivere V41.09 for noen uker siden pga en nv4_disp.dll feil jeg ikke ble kvitt.. Har noen erfaringer med BSOD "Page Fault in Non-Paged Area" og evt tips om hvordan fikse denne saken i XP? Vil det hjelpe å boote og kjøre en repair fra XP cd'en? Takker.. Mine specs: AMD Tbird 1000 mhz Windows XP SP1 Asus KT7A HK Asus V7100 Geforce2 MX-400 Ram 512 MB Mvh, Morten Skjelbred "If the the Bible hasn't taught us anything, and it hasn't, it's that women should stick to girl sports. Like hot oil wrestling & foxy boxing..." quote Homer Simpson. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Har ikke noe med skjermkortet å gjøre, slett temaet! Har forresten svart spørsmålet ditt i Hovedkort forumet. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Prøv først å sette timingen på minnet ned .. og slå av shadow og slikt i bios .. Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Jeg fikk heldigvis ordnet feilen enkelt: Startet i safe mode og avinstallerte nvidia driverne, restartet og installerte noen eldre drivere så var "Page fault" problemet løst.. Takk for tipsene Morty Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå