Bear^ Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Den profilerte bjørnen stikker hodet ut av sitt hi Vel jeg har et problem av den problematiske sorten. Etter nå 3 år i samme stilling under arbeidsforhold som mildt sagt faktisk er kritisk, har jeg da kommet til et "point of no return". Jeg har nå problemer med å sove om nettene, går med konstant magekramper når jeg skal på jobb og er amper og forbannet mer eller mindre hele dagen untatt når jeg da har fri. Når jeg har fri klarer jeg tidvis å slappe av men den siste fridagen før jeg skal tilbake på jobb begynner symptomene å komme. Har tatt ut 4 dager egenmeldig fra før og under denne perioden var jeg i kjempeform helt til dagen før jeg skulle på jobb. Så jeg lurer på 2 ting, 1)er dette grunnlag for sykemelding og 2) hevender jeg meg da til fastlegen min eller kan legevakten hjelpe meg med dette? På forhånd takk folkens Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) 1. Ja det er grunnlag for sykemelding. Jeg var i samme situasjon. Jobbet 8år i salg, ble helt utmattet, og begynte å slite psykisk, og hadde kraftig derprasjoner, sleit med sovn osv. Ble slikt at jeg gruet meg å gå på jobb. 2. Snakk med fast legen. Legevakten har ikke mulighet å gi langvarig sykmelding. Tror de kan bare skrive 1-2 dagers. Lykke til! Er ikke en kul situasjon å være i. Endret 6. august 2008 av AvidGamer Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Hjertelig takk for godt svar Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Fastlegen din er nok den du bør kontakte, da får du nok god hjelp videre. Lykke til! Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Svar: Ja, det er grunnlag for sykemeldning, men vil du ha en slik "stempel" på deg? Det er som nevnt din fastlege du skal henvende deg til. Kanskje jeg ikke trenger å si at sykemelding ikke løser ditt egentlige problem på lang sikt, så fremt du ikke er ute etter å bli ufør. På meg virker det som du er en arbeidenes kar mht at du har jobbet der i 3 år og nesten ikke vært sykemeldt. Du her sannsynlig lyst på å være i jobb, bare ikke på din nåværende arbeidsplass. Løsningen er som du sikkert vet; en ny jobb. Hvis du i utgangspunktet liker din arbeidsplass, men at misstrivselen kan knyttes opp mot en bestemt person, bør du snakket med fagforbundet dersom du er organisert. Hver arbeidsplass skal også ha et HMS-opplegg som du kan kontakte. Nå har jeg sagt mer enn det du spurte om! Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Slikt stempel? Jeg har kræsjet i betongvegen 2 ganger tidligere og være så langt nede er noe jeg ikke vil oppleve igjen. Når det kommer til den psykologiske helsen er jeg opptatt av at jeg ikke møter den betongveggen igjen. Har da og sett etter ny jobb siden Oktober i fjor men dessverre er det få stillinger som jeg er kvalifisert til eller som er av tilsvarende stillingsprosent som det jeg allerede har. Derfor jeg er der jeg er, kan ikke akkurat si opp uten at jeg har noe å gå til. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Husk at dersom legen anbefaler deg å prate med psykolog, så gjør dette. Selvom du ikke føler det er nødvending, men du stiller sterkere i eventuele attføring eller annet hjelp fra nav osv dersom du gjør dette. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hvis du har vært i samme jobben i 3 år så må det vel være noe positivt som har gjort at du har holdt ut så lenge ? Hvis det er personlige relasjoner med enkelte personer så kan dette noen ganger fikses med en godt gjennomtekt samtale, men noen ganger har man rett og slett med psykopater å gjøre, og da blir det ofte litt vanskeligere. På meg virker det umiddelbart som om det er noe som har bygget seg opp gradvis over tid, noe som i.a.f jeg kjenner meg igjen på som mangel av kommunikasjon. Noen ganger er "de andre" ikke klar over at ting plager deg og ser derfor ikke at ting driver å tærer på deg, mens andre ganger er det mer bevisst mobbing og trakasering. Folk er forskjellige i hva de tror andre tåler, og har derfor ikke så velutviklede empatiske evner, noe som ofte kan utarte seg i en utvikling av ukulur. Ikke noe grei situasjon å være i, men jeg håper det ordner seg for deg, enten der du er eller hos en annen arbeidsgiver. Det å fortsette med status quo er som du sier et veldig dårlig alternativ, så noe må gjøres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå