flogieboogie Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hey! Trenger litt anbefalinger ang ekstern harddisk og intern. Har en Seagate 320gb intern harddisk og har lyst til å kjøpe en til for å sette disse i Raid. Hjelper dette mye på ytelsen? Ekstern harddisk har jeg tittet en del på Western Digital sine og sitter å vipper mellom Western Digital Elements 500 gb, Western Digital MY Passport Essential 320 gb og Western Digital My Book Home Edition 500 GB. Har tenkt til å bruke den eksterne harddisken for det meste til lagring av film og musikk, men vurderer på om det hadde vært kjekt å hatt en jeg kunne dratt med meg rundt om med en bærbar PC. WD Elements ser jo egentlig ut som det beste valget, men hvorfor er den så billig? ikke at det er noe problem takk for hjelp! mvh Jørgen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 jeg ville kjøpt western digital my passport essential 320gb vis jeg skulle tatt den med rundt omgkring for da slipper du og ha med strøm kabler osv. Western Digital Elements 500 gb kan være billig fordi kabinett og sånt er billig og lage derfor den lave prisen. Hjelper og hjelper det skal vist øke sikkerheten eller noe. Jeg ville bare hatt det på 1 harddisk og bare formatert den en gang iblandt og diskfragmenter den 1 gang i måneden vis det trengs. Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Ja, enig med deg ang passport. Men vet ikke helt hvor stor harddisk jeg kommer til å ha på min bærbare da jeg ennå ikke har kjøpt meg en Har lyst på en ekstern harddisk som har 7200 rpm ettersom det er en del kjappere enn 5400. Elements er jo veldig billig sånn sett, men vil jo også ha kvalitet på den eksterne også. Koster ikke all verdens den interne heller, men vet ikke hvor mye bedre ytelse jeg vil få eller om det er verdt 450 spenn. Endret 6. august 2008 av flogieboogie Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg ville ikke brukt 450 spenn på enda en harddisk, da skulle ytelsen vært nesten doblet eller noe. For du kan få kjøpt mye annet gøy for 450 kr. Jeg ville valgt den lille på 320 gb for du får med deg alt det viktigste du har og mer, Du gidder aldri og se på eller bruke alt du stapper inn på 320 gb heller, for du får ganske mange timer med film hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå