Camron Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hei. Amentio hadde en bundle på tilbud hvor de sa at man kunne få to tv-er til 10 032 kr. Jeg lagde tom. en tråd om det hvor jeg spurte etter erfaringer og tips rundt disse tv-ene: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=987982&hl= Jeg handlet kjappt siden det var få på lager, og bestillte denne pakken fra www.amentio.no. For 10 min siden kom Posten på døra og leverte den ene av de to tv-ene, sammen med en dvd-spiller (noe jeg har fint lite bruk for). Når jeg ser på ordrehistorikken min hos amentio ser jeg at de har endret tatt seg friheten til å endre ordren min der også. Hva skal jeg gjøre? Jeg fikk tilbud om to tv-er, en på 32" og en på 40", nå får jeg plutselig den på 40" og en eller annen dvd-spiller? Det var da ikke det jeg bestillte. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hva med og sende en mail til amentio? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Har gjort det ... Lurte på hva slags rettigheter jeg har, har jeg f.eks. rett til å kreve å få tv nr.2 og sende tilbake dvd-spilleren? Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Har gjort det ... Lurte på hva slags rettigheter jeg har, har jeg f.eks. rett til å kreve å få tv nr.2 og sende tilbake dvd-spilleren? Det høres jo ut som den mest fornuftige ordningen. Det er jo tross alt de varene du har bestillt. Hvis Amentio ikke går med på dette så blir det vel og heve kjøpet vil jeg tro. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hva står det i ordrebekreftelsen du fikk på mail? -KJ Lenke til kommentar
Camron Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 (endret) I ordrebekreftelsen står de to tv-ene som jeg egentlig bestillte. Jeg skal prøve å ringe Amentio og snakke med dem nå. edit; Amentio sier dem skrev feil på nettsiden sin, at det aldri skulle vært to tv-er i en bundle, men en tv og en dvd-spiller. Jeg venter nå på å bli ringt tilbake fra dem. Endret 6. august 2008 av Camron Lenke til kommentar
Camron Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Det hele endte med at jeg returnerer hele dritten. Dette er siste gang jeg bestiller fra Amentio, samme hvor mye billigere de er. Etter å ha handlet for nærmere 30 000 kr der har jeg aldri fått et produkt uten masse stress og problemer. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 De fleste nettbutikker tar forbehold om feil og feilprising på sine nettsider. I tillegg kan dem kanselere et salg dersom det er åpenbart at det er feilpriset. Hvis TV'n koster det samme på andre sine nettsider, og amento plutselig har 2 slike til samme pris, så vil jeg påstå at dette er en åpenbar feil. Spesielt når produktet koster 10k Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Det er jo ikke noe tvil om tilbudet var for godt til å være sant, men det var utrolig frekt av Amentio å sende varen når de visste de hadde skrevet feil. Vanlig praksis sier at man kansellerer kundens ordre og informerer han om hvorfor det har skjedd. På ingen måte skal man sende ut varen uten kundens samtykke. Her mener jeg at kunden kan kreve å returnere varen uten kostnad. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Det er jo ikke noe tvil om tilbudet var for godt til å være sant, men det var utrolig frekt av Amentio å sende varen når de visste de hadde skrevet feil. Vanlig praksis sier at man kansellerer kundens ordre og informerer han om hvorfor det har skjedd. På ingen måte skal man sende ut varen uten kundens samtykke. Her mener jeg at kunden kan kreve å returnere varen uten kostnad. Det er jeg enig i! Lenke til kommentar
Camron Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Det var 5-6 andre nettsider som hadde den samme bundelen, så jeg antok at den ikke var "åpenbart feilpriset". Jeg nekter i hvertfall å returnere varen på min regning. Jeg har ikke bedt om varene jeg har fått, så hvorfor skal jeg betale for deres feil? Btw, bundelen er tatt bort fra samtlige nettsider nå, sjekket nettopp etter det. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Da er det sannssynligvis nettbutikker som ikke har eget varelager men gjerne bruker norek som grosist og deres varelager. Sannssynligvis der feilen lå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå