Gå til innhold

Lydproblemer i Freelancer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Uninstall any 3rd party codec pack or the Nimo Codec pack from your system.

2. Uninstall Freelancer.

3. Go to the following directory, C:WINDOWSsystem32 and delete the file "l3codeca.acm". If there happens to be another file named "l3codecp.acm", delete this too.

4. If your system is Windows 98 or ME, open the system.ini file located in your system folder; C:WINDOWSSYSTEM. Delete ONLY the line that starts with "msacm.l3acm=". In the case of the Nimo codec pack, this will read "msacm.l3acm=l3codecp.acm"

5. If your system is Windows 2000 or XP, open the system registry editor (regedit) from the RUN command window.

6. Locate and delete the following key: HKLMSOFTWAREMicrosoft

WindowsNTCurrentVersion

Drivers32msacm.l3acm

7. Load the Freelancer installation CD and locate the REDIST folder. Within the REDIST folder, double click on the file named “WMFADist.exe” and follow on-screen instructions.

8. Install Freelancer.

Skal funke fett da... en annen ting du kan gjøre er å kjøre "dxdiag" i "kjør" og sette sound acceleration på "0".

Lenke til kommentar

Hadde samme knitre/skurrelydene. Spesielt hvis jeg spilte høyt.

Det jeg gjorde det var å nedlaste den nyeste driverpacken fra supportsidene. Så du hadde nedlastet de nyeste allerede, men det kan jo hende det er kommet noen nye siden sist. Mine hentet jeg for 4 dager siden. Etterpå fungerte alt og jeg trengte ikke engang å reinstalle det..

Se sig for specs..

Lenke til kommentar

Det er et reint helvete å få lyden til å fungere riktig på Freelancer. Du kan prøve å gå inn på "Kontrollpanel/Lyder/Maskinvare/Lydcodec/Egenskaper. Skru av divx codec etc (alt som ikke tilhører MS) Flytt Fraunhofer codec til toppen.

Dette fixa i hvertfall lyden hos meg.

Hvis ikke dette funker, så har jeg en 3 stegs plan som innvolverer ei baseball kølle, en flybilett og Bill Gates. Poster denne om nødvendig

Lenke til kommentar

hehe .. det er det første spillet på lenge jeg har hatt en masse problemer med . .. først var det musa som lagget. Det fikset nye radeon drivere .. og nå er det den lyden. Hvorfor skal det bestandig være noe ekstra når microsoft er inne i bildet ? Klarer de ikke lage et spill som fungere tilfredstillende til sitte eget operativsystem engang ? :evil:

Takk for tipset .. det skal jeg prøve ! :woot:

Lenke til kommentar

Får fortsatt knitre lyder jeg men .. har prøvd å uninstalle creative driverne og slette DLL filer og slikt og lagt den nyeste inn igjen. Og jeg har disablet og køddet i audio codec. Har lagt inn fraunhofer codecen som ligger på cdden.

Jeg har også prøvd å legge inn K-Lite Full codec pack opplegg ..

Fortsatt så har jeg "static sounds". Hva annet kan jeg prøve nå da ?

Lenke til kommentar

det står en del på micro$oft customer support, men om ditt problem løses der, vet jeg ikke. prøv å sjekk ut forskjellige fansider, irc channels og forum, det er nødt til å være noen som har samme problem som deg :)

og btw, jeg har den derre "missing speech" -feilen, men jeg har ikke prøvd å fikse det ennå (fant løsningsalternativer først i dag) men jeg lurer allikevel på dette:

på mission 3 blir pcen og hu derre dame-npcen stoppet av 3 militære skip. jeg hadde ingen lyd i cutscena, og dette spørsmålet vil kanskje virke dumt for de som har lyd, men nevertheless... etter cutscena kan jeg ikke gjøre noenting, hverken bruke jumpgates, docke, haile skip, eller noenting. kan dette være en bug, eller får du vite hva du må gjøre i cutscena? det står forøvrig "avaiting mission status" i loggen og når jeg trykker "n"

alt micro$oft tar i, blir til shit!

hail carmack,

peace out! :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

"Vel jeg fant min egen problem løsning til dette problemet.

avinstaller Nimo Codec som Godrick sa, men isteden for Nimo Codec installer noe som heter K-Lite Codec Pack. Funka for meg vært fall.

Søk på google etter pakken."

Jeg skrev dette i en annen post om akkurat det samme. Håper det funker for det ettersom vi har aldri hørt fra han som jeg sa det til sist...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...