Fapse Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Jeg har 2 gig ram, men hvis jeg skal kjøpe Vista 64bit skal jeg oppgradere til 6gig. Problemet er at jeg finner ingene billige 2x2gig PC2-8500 sett. Jeg kjører nå 1x2gig med Crucial Ballistix PC2-8500. Går det ann å kjøre forskjellige typer RAM på samme maskin? Vil helst ha over 4gig ram. Noen som hvet om et sett 2x2gig PC2-8500 RAM brikker? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Det er ikke anbefalt å ha forskjellige minnetyper på en maskin. Kan føre til ustabilitet. Og om de er såpass forskjellige vil du heller ikke får den ytelsen du kan få. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Hva ambefaler du da? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Hva ambefaler du da? Anbefaler deg disse. Selg de du har og kjøp 2 slike sett jeg linka til. Da får du 8GB RAM til 1600 kr + frakt Endret 7. august 2008 av Betroz Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 vista er sirupstreig og bruker 5 minutter å komme seg inn i windows etter ventemodus, og tenker i 20 minutter etter det, (hdd går hele tiden) internett er treigt og resten er treigt. helt elendig. vanskeligt å finne frem til systeminstillinger osv. dårlige løsninger på alt. skal du slette en fil får du sikkert tre spørsmål om du virkelig vil dette. skulle redigere en fil inne i et spill i programmfiler engang. fikk beskjed om at jeg ikke kunne dette fordi jeg måtte vere logget inn som administrator, noe som jeg var. men å flytte filen til skrivebordet, redigere den, og flytte den tilbake gikk! kast hele vista! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 *snip* jeg kan umulig tenke meg du har prøvd Vista ut ifra det du skriver eller at du har satt deg inn i det du beskriver. slikt kan enkelt løses ved hjelp av et par tastetrykk. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ganske tydelig at han ikke vet stort om Vista ja. Minner meg om folket i The Mojave Experiment. vista er sirupstreig og bruker 5 minutter å komme seg inn i windows etter ventemodus, og tenker i 20 minutter etter det, (hdd går hele tiden) At disken går er bare en god ting. Den indekserer disken din og fyller RAM via Superfetch. vanskeligt å finne frem til systeminstillinger osv. Faktisk veldig enkelt. Når du åpner et vindu trenger du bare skrive hva du ser etter. Prøv Vista i mer enn 5 minutter, så kanskje du forstår hvordan det fungerer. skal du slette en fil får du sikkert tre spørsmål om du virkelig vil dette. skulle redigere en fil inne i et spill i programmfiler engang. fikk beskjed om at jeg ikke kunne dette fordi jeg måtte vere logget inn som administrator, noe som jeg var. men å flytte filen til skrivebordet, redigere den, og flytte den tilbake gikk! kast hele vista! Du er aldri administrator i Vista. Det er det som er hele poenget med Vista. På den måten kan ikke skadelige programmer gjøre skade på maskinen. Og det med filene i Programfiler. Disse er såklart systemfiler og er beskyttet med et sikkerhetslag. Grunnet du ikke har administratorrettigheter, vil Vista spørre etter hevet tilgang for å skrive til en systemmappe. Vil heller anbefale deg å sette deg inn i hvordan Vista fungerer istedet for å slenge dritt. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Hva ambefaler du da? Anbefaler deg disse. Selg de du har og kjøp 2 slike sett jeg linka til. Da får du 8GB RAM til 1600 kr + frakt Jeg ønsker ikke 8GB med RAM Blir litt overkill for meg med en slanken lommebok ^^ 4GB er fint. Hovedkortet mitt er XFX 780i. Støtter hovedkortet mitt disse ram brikkene? *snip* jeg kan umulig tenke meg du har prøvd Vista ut ifra det du skriver eller at du har satt deg inn i det du beskriver. slikt kan enkelt løses ved hjelp av et par tastetrykk. Dette er også en av grunnene til at jeg er litt skeptisk til Vista. Man må gjennom så mye tull for å redigere på filer eller starte program. Går det ann å slå av disse funksjonene? Er 2GB ram for lite for Vista 64bit? Endret 7. august 2008 av henrik343 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Du kan fjerne meldingene ved å deaktivere UAC. Tar 10s og en restart. Vista vil fungere fint med 2GB RAM. Men vil fungere bedre og bedre des mer du har inn, i motsettning til tidligere Windows-versjoner. 4GB er en magisk grense, da begynner det å ta av. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Ser disse minnebrikkene fine ut? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=94890. Hovedkortet mitt støtter jo EPP (RAM brikkene i linken gjør også det) Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Du kan fjerne meldingene ved å deaktivere UAC. Tar 10s og en restart. Vista vil fungere fint med 2GB RAM. Men vil fungere bedre og bedre des mer du har inn, i motsettning til tidligere Windows-versjoner. 4GB er en magisk grense, da begynner det å ta av. Jeg har som sakt ikke så stor lummebok. PC2-6400 er billigere, men vil de yte mye dårligere enn PC2-8500? Jeg driver en del med overklokking. Er det noen markant forskjell mellom XP og Vista i spille, tenker på grafikk? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Tror ikke du vil direkte merke forskjellen. Ytelsen blir lavere ja, men bare synlig i tester. Vista og XP er så og si identiske i spill nå. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Tror ikke du vil direkte merke forskjellen. Ytelsen blir lavere ja, men bare synlig i tester. Vista og XP er så og si identiske i spill nå. Hvet du om disse støtter mit HK? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=94890 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Jeg har som sakt ikke så stor lummebok. PC2-6400 er billigere, men vil de yte mye dårligere enn PC2-8500? jeg tror ikek du vil merke så stor forskjell på disse. det er vel kun ved stor belasting på systemet du kanskje kan merke noe forskjell. Er det noen markant forskjell mellom XP og Vista i spille, tenker på grafikk? kanskje jeg sitter på utdatert info men såvidt jeg vet er ikke Direct X laget for Xp enda. med andre ord -> Vista = Drect X 10 = Bedre grafikk enn Xp edit: Hvet du om disse støtter mit HK? http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=94890 alle disse skal iallefall støtte kortet ditt. Endret 7. august 2008 av ilpostino Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Jeg har som sakt ikke så stor lummebok. PC2-6400 er billigere, men vil de yte mye dårligere enn PC2-8500? jeg tror ikek du vil merke så stor forskjell på disse. det er vel kun ved stor belasting på systemet du kanskje kan merke noe forskjell. Er det noen markant forskjell mellom XP og Vista i spille, tenker på grafikk? kanskje jeg sitter på utdatert info men såvidt jeg vet er ikke Direct X laget for Xp enda. med andre ord -> Vista = Drect X 10 = Bedre grafikk enn Xp Jeg driver jo med overklokking så er det ikke smart å da velge PC2-8500 fremfor PC2-6400? Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ikke så lenge siden jeg fikk mitt første møte med Vista. Jeg kjøpte en ny laptop til kona og jeg måtte selvsagt sette den opp for henne... Installere Vista, få den på nett, legge inn anti-virus, opera m.m.. Jeg brukte kanskje 10 minutter på å bli relativt fortrolig med det... Det blir definitivt Vista på meg når jeg bygger meg ny pc til høsten... Det var utrolig enkelt å jobbe med. Eneste jeg er usikker på er hvilken versjon jeg bør gå for. Kona har Vista Home Basic og den er jo grei, men hvilke fordeler jeg evt. får av andre vet jeg jo ikke... I mellomtiden så sitter jeg og er litt misunnelig på kona sin laptop... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg har som sakt ikke så stor lummebok. PC2-6400 er billigere, men vil de yte mye dårligere enn PC2-8500? jeg tror ikek du vil merke så stor forskjell på disse. det er vel kun ved stor belasting på systemet du kanskje kan merke noe forskjell. Er det noen markant forskjell mellom XP og Vista i spille, tenker på grafikk? kanskje jeg sitter på utdatert info men såvidt jeg vet er ikke Direct X laget for Xp enda. med andre ord -> Vista = Drect X 10 = Bedre grafikk enn Xp Jeg driver jo med overklokking så er det ikke smart å da velge PC2-8500 fremfor PC2-6400? Du sier jo selv at du overklokker, så da er jo ikke 800MHz-ram noe problem. Bare forsikre deg om at du kjøper minnebrikker som kan overklokkes litt, så klarer du deg lenge. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Jeg har som sakt ikke så stor lummebok. PC2-6400 er billigere, men vil de yte mye dårligere enn PC2-8500? jeg tror ikek du vil merke så stor forskjell på disse. det er vel kun ved stor belasting på systemet du kanskje kan merke noe forskjell. Er det noen markant forskjell mellom XP og Vista i spille, tenker på grafikk? kanskje jeg sitter på utdatert info men såvidt jeg vet er ikke Direct X laget for Xp enda. med andre ord -> Vista = Drect X 10 = Bedre grafikk enn Xp Jeg driver jo med overklokking så er det ikke smart å da velge PC2-8500 fremfor PC2-6400? Du sier jo selv at du overklokker, så da er jo ikke 800MHz-ram noe problem. Bare forsikre deg om at du kjøper minnebrikker som kan overklokkes litt, så klarer du deg lenge. Jeg bruker jo PC2-8500 brikker som jeg synes er veldig god til OC. Vil jeg kunne overklokke mye mindre med brikker på 800mhz? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Med 800MHz-brikker klarer du 400fsb som et minimum. Klarer du å overklokke de til 900MHz ved å f.eks. velge slakkere timings vil du få 450fsb (osv). Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Vista er for meg mye bedre en XP. i starten var eg skeptisk etter alt eg har hørt om det, men etter 2 uker så va eg frelst til det. Kommer ikke innstalere XP meir når eg veit at Microsoft har et bedre OS ute for mitt bruk. Det at XP er bedre til spill er bare tøv. På nyere PCer med minimum 2 GiB ram anbefale eg Vista, på alt annet anbefale eg XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå