Fapse Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hei Jeg skal nå kjøpe nytt operativsystem til den nye PC'en, men er usikker på hvilket jeg skal velge. Valget står mellom XP Home 32bit OEM, eller Vista Ultimate 64bit OEM. Hva ambefaler dere? Har hørt at XP skulle være raskere enn Vista. Lenke til kommentar
Zense Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Det spørs hva du er ute etter i operativ systemet. XP har som sagt ikke like god DX10 støtte som Vista hvis det sier deg noe:/ Endret 6. august 2008 av Zense Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 DX10 er ikke så viktig. Har hørt at DX10 ødelegger FPS'en i spill Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 om du skal ha 32 bits eller 64 bits avhenger av hardwaren din på maskinen. har du en 64-bits CPU vl jeg anbefle deg helt klart å gå for et 64-bits os. noe annet ville bare vært dumt egentlig. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hvis du skal ha 2gb ram så hadde jeg mest sannsynlig gått for 32bit xp. Hvis jeg hadde tenkt å ha 4gb+ ram hadde jeg gått for vista 64bit. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Akkurat nå har jeg 2 gig, men hr tenkt å oppgradere til 4 eller 6 gig. om du skal ha 32 bits eller 64 bits avhenger av hardwaren din på maskinen. har du en 64-bits CPU vl jeg anbefle deg helt klart å gå for et 64-bits os. noe annet ville bare vært dumt egentlig. Jeg har en Q9450. Er det en 64 bits CPU? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg har en Q9450. Er det en 64 bits CPU? virker sånn ut ifra denne tabellen. hvorfor ikek 8 GB mens du er i gang? Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Jeg har en Q9450. Er det en 64 bits CPU? virker sånn ut ifra denne tabellen. hvorfor ikek 8 GB mens du er i gang? Jeg har 2 gig med Crucial Ballistix PC-8500 nå. Har lyst på mer, men ønsker ikke å kjøre 1x4 gig brikker siden jeg da ikke kan ha mer minne uten å kaste noen brikker. Er nesten umulig å finne et 2x2 gig sett med PC-8500 ram. Har sett på Corsair Dominator, men synes det er en stiv pris. Hovedkortet mitt er XFX 780i. Kan jeg kjøre ram på 800mhz sammen med ram på 1066 mhz? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Du kan kun kjøre en hastighet, men det er ikke noe problem å kjøre 1066MHz brikker på 800MHz. Alle Core2duo/quad prosessorene er 64bit (og forsåvidt alle intel/amd prosessorer laget det siste året) Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Men spørsmålet er, hva er raskest av XP og Vista? Systemet skal være stabilt, rask og bra til spill. Er jo usikker på hvilket av de 2 OS jeg skal kjøpe Endret 6. august 2008 av henrik343 Lenke til kommentar
Zense Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Men vil ikke x86 versjonen av Vista være enda bedre for hans CPU? Det blir ikke helt riktig å si at DX10 "ødelegger" fps'en i spill. FPS'en vil såklart bli lavere fordi spillet vil kreve mere, men det er en pris man må ta hvis man er ute etter bedre grafikk og lignende i spillet. Forresten, hvilket skjermkort har du? Endret 6. august 2008 av Zense Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Men vil ikke x86 versjonen av Vista være enda bedre for hans CPU?Det blir ikke helt riktig å si at DX10 "ødelegger" fps'en i spill. FPS'en vil såklart bli lavere fordi spillet vil kreve mere, men det er en pris man må ta hvis man er ute etter bedre grafikk og lignende i spillet. Forresten, hvilket skjermkort har du? Jeg har et 8800GTX. Det er jo ikke så stor forskjell på DX9 og DX10, så spørs om det er vært å få mindre FPS på noe som ikke gir SÅ mye forskjell. Har funnet Windows Vista Ultimate 64 bit OEM til 600kr. Så prisen mellom de 2 OS blir det samme cirka Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Men spørsmålet er, hva er raskest av XP og Vista? Systemet skal være stabilt, rask og bra til spill. Er jo usikker på hvilket av de 2 OS jeg skal kjøpe Xp er raskest til spill. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Har funnet Windows Vista Ultimate 64 bit OEM til 600kr. Så prisen mellom de 2 OS blir det samme cirka gidder du fortelle, hvor du kan kjøpe den for denne prisen ? takker så mye på forhånd Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Har funnet Windows Vista Ultimate 64 bit OEM til 600kr. Så prisen mellom de 2 OS blir det samme cirka gidder du fortelle, hvor du kan kjøpe den for denne prisen ? takker så mye på forhånd Nope Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Men spørsmålet er, hva er raskest av XP og Vista? Systemet skal være stabilt, rask og bra til spill. Er jo usikker på hvilket av de 2 OS jeg skal kjøpe Xp er raskest til spill. Ikke nå lenger. Det er så og si likt nå. XP er raskere noe ganger, Vista i andre. Og forskjellen er så liten at ingen vil merke det. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Poenget med 64bit Windows er at den kan adressere mer RAM. Har du 2GB RAM er det best å kjøre XP 32bit. Har du 4GB eller mer så kjører du XP PRO 64 bit eller Vista 64bit. Jeg ville aldri kjørt Vista med mindre enn 4GB RAM! Skjermkort driverene for Vista er for lengst modne nå. Har man problemer med spill ytelse i Vista så skyldes det mer at selve spillet ikke liker seg under Vista. Har man slike spill, så er det nok best å kjøre XP en stund til. Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Vil man merke stor forskjell fra XP32 til XP64? Jeg har kjøpt meg ny PC (4GB ram, E8500) og jeg skulle gjerne fått utnytta det PCen har å gi Hvordan er det med drivere etc. til XP64? EDIT: Burde jeg kanskje gå for denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331601 EDIT2: Jeg gikk for Windows Vista Home Premium 64 OEM til 795,. hos MPX.no Endret 7. august 2008 av Selvin Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 det jeg vil si er mest negativt med Windows Xp (og hovedgrunnen til at jeg gikk bort fra det) er at ikke alle programmer har støtte for det. dette selv om det er oppgitt at progrmmet støtter Vista 64 bit. Lenke til kommentar
sharpspear Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 det jeg vil si er mest negativt med Windows Xp (og hovedgrunnen til at jeg gikk bort fra det) er at ikke alle programmer har støtte for det. dette selv om det er oppgitt at progrmmet støtter Vista 64 bit. windows xp støtter vel flere programmer enn windows vista??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå