TST Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Svært få - om noen - av fjorårets Xbox-spill nøt så unisone lovprisninger som Splinter Cell. Nå er Fisher tilbake på PC-formatet. Resultatet er et fornøyelig verk, og en av årest mest gjennomførte produksjoner. Har du interesse av spill hvor hjernen vinner over avtrekkeren og list vinner over basuner, kan Splinter Cell trygt anbefales. http://www.gamer.no/omtaler/tom_clancys_sp...linter_cell_pc/ Lenke til kommentar
TST Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 den kom til slutt ja Hva mener du med "kom til slutt"? Hvis vi skal spille gjennom hele spillet grundig, og levere en in-depth test på 4 sider som ingen andre norske magasiner har gjort, tar det nødvendigvis litt lenger tid. For oss er kvalitet viktigere en kvantitet, som en ofte ser rundt omkring. Syns det er litt unødvendig å ha en slik negativ innstilling. Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 den kom til slutt ja Hva mener du med "kom til slutt"? Hvis vi skal spille gjennom hele spillet grundig, og levere en in-depth test på 4 sider som ingen andre norske magasiner har gjort, tar det nødvendigvis litt lenger tid. For oss er kvalitet viktigere en kvantitet, som en ofte ser rundt omkring. Syns det er litt unødvendig å ha en slik negativ innstilling. Helt enig! Fyyyyyyyyyyyyyyyyy! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 "Spille grundig gjennom"? Tok meg 3 dager, og jeg kunne LETT gjort det på 2. Jeg gleder meg forresten vilt til PS2 versjonen, den blir STØRRE. Så får heller grafikken være noe dårligere... Lenke til kommentar
Suns Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Artikkelforfatterenn sa: Spillet leverer på så å si alle fronter, men mislykkes i å gi spilleren det siste dytt inn i illusjonen: frie muligheter til å lage sine egne løsninger, eller i det minste flere mulige veier for å nå målet. Jeg er ikke enig! I de fleste situasjoner har man flere muligheter å gp fram på. Man kan snike, slå av lys, skyte, diatrahere osv. Forøvrig er dette det beste fps-spillet jeg har spilt!!! Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Bra omtale gutter Har rundet spillet selv for noen uker siden, er det smootheste jeg har sett 8) Grafikken er bare så konge med 1600 x 1200 Max Details og 6x AA og 16x AF. Starter stadig spillet og vandrer litt rundt bare for og nyte den flotte grafikken. Gleder meg til Kola Cell mission kommer på pc, har også spillet på xbox men liker pc versjonen Mye bedre Lenke til kommentar
TST Skrevet 19. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2003 "Spille grundig gjennom"? Tok meg 3 dager, og jeg kunne LETT gjort det på 2. Jeg gleder meg forresten vilt til PS2 versjonen, den blir STØRRE. Så får heller grafikken være noe dårligere... Vi har aldri sagt at det tar evigheter å spille gjennom spillet, men å spille gjennom spillet er ikke synonymt med å spille det grundig, teste alle faktorer, vanskelighetsgrader etc., og levere en velskreven omtale etterpå. Du får sette deg litt i hvordan det er å anmelde spill på en skikkelige måte før du buser ut. :-) Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Artikkelforfatterenn sa: Spillet leverer på så å si alle fronter, men mislykkes i å gi spilleren det siste dytt inn i illusjonen: frie muligheter til å lage sine egne løsninger, eller i det minste flere mulige veier for å nå målet. Jeg er ikke enig! I de fleste situasjoner har man flere muligheter å gp fram på. Man kan snike, slå av lys, skyte, diatrahere osv. Joda, det stemmer at innenfor enkeltsituasjoner har man en viss frihet i framgangsmåte. Mitt poeng var at leveldesignen er svært hemmende, urealistisk og restriktiv i forhold til f.eks. Thief: The Dark Project. Splinter Cell må ses på som en velregissert serie situasjoner, og er ikke et spill som byr på en verden. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 21. mars 2003 Del Skrevet 21. mars 2003 helt enig der.. til slutt må det vel være lov å si at når dere spiller gjennom spillet "grundig" bruker dere mye lengre tid på det enn andre gjør. Jeg ber ikke om unnskyldning fordi at jeg mener at dere brukte lang tid på å skrive en omtale på 4 sider som sikkert kunne vært gjort på tre sider av et spill som tidligere har vært omtalt. Må forresten si at det viser store tegn på seriøsitet å ikke tåle kritikk, minner om en (jeg ikke kjenner): Kjell Mangle Bondevik - LOL Tåler man ikke kritikk bør man holde kjeften lukket og ikke oppføre seg som bedrevitere. Tåler man kritikk derimot..... :wink: Lenke til kommentar
TST Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 Må forresten si at det viser store tegn på seriøsitet å ikke tåle kritikk Det ville også vist stor uansvarlighet og ikke svare på kritikk som blir gitt. Hvis du tror vi ikke tåler kritikk har du ikke lest dette forumet mye. :-) Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 du beviste det jo for meg enda en gang akkurat nå. og nei, jeg leser ikke ofte på gamer.no forumet. Hvis man blir kritisert får man bare innrømme det; "ja, beklager den kom sent, men vi har hatt mye å gjøre her og det er ikke alltid vi rekker å jobbe like kjapt siden (sannsynligvis) vi også studerer/jobber i tillegg til veldedigheten på denne siden" i stedet for å komme med slike utsagn: "Hva mener du med "kom til slutt"? Hvis vi skal spille gjennom hele spillet grundig, og levere en in-depth test på 4 sider som ingen andre norske magasiner har gjort, tar det nødvendigvis litt lenger tid. For oss er kvalitet viktigere en kvantitet, som en ofte ser rundt omkring. Syns det er litt unødvendig å ha en slik negativ innstilling." å angripe en kritiker fører aldri noe godt med seg. Bare vær glad for at jeg ikke er "på hugget" akkurat nå :wink: PS. før du svarer på dette innlegget: tell til 10 (eller 150 alt etter hvor "pissed" du er pga. kritikken) Lenke til kommentar
tåa Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Tresprit: Nå får du gi deg! Det er riktig som TST sier, kvalitet er viktigere enn kvantitet. Jeg har skrevet omtaler selv, og skal man gjøre det skikkelig tar det timesvis bare å bli ferdig med EN side. Synes ikke denne omtalen var spesielt sen, jeg. Den var både lang og dyp, og så er det jo heller ikke sååå lenge siden Splinter Cell kom ut. Bra jobb av Gamer.no! Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 jeez kan ikke en man få si sin mening en gang!!!! JEG synes at omtalen kom sent, jeg har lest mange andre omtaler for lenge siden. Vil man jo absolutt vite hvordan spillet fungerer kan man lese xbox omtalen som stort sett inneholder (eller man kan bruke "cut&paste"). Det viktigste er vel å peke ut forskjellene og si noe om hvordan spillet har utviklet seg/de-evolusjonert siden xbox. At man er uenig i kritikk gjør deg uansett ikke berettiget til å angripe kritikeren og stille spørsmål ved en persons kjennskap til ting. Jeg har faktisk skrevet ting før (til dere som får det til å høres ut som om jeg er en som bare lager bråk) og jeg vet hva som trengs for å skrive noe bra. Jeg har enda ikke uttalt meg om omtalen's kvalitet. Det gidder jeg ikke. Jeg kunne ha levert en like god omtale av spillet ca. en uke tidligere. Og ja, jeg har kjøpt spillet (!). Spillet rocker uansett, men det er ikke særlig givende å spille det flere ganger. De fleste spill er ikke det. Mafia: nei. GTAIII: nei. - skjønner dere tegninga?!?!? Bruker du timesvis på å bli ferdig med en side, så håper jeg for din skyld at du skriver senere enn du tenker. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Først; Tor-Steinars poeng var at det er forskjell på å tåle kritikk, og å være enig i kritikk. Man kan tale i mot kritikk uten at det betyr at man ikke tåler den. Så: Det viktigste er vel å peke ut forskjellene og si noe om hvordan spillet har utviklet seg/de-evolusjonert siden xbox. Min omtale er utformet for å kunne leses av folk som aldri har hørt om Splinter Cell før. De som evt. har lest andre omtaler om Xbox- eller PC-versjonen fra før, får droppe de avsnittene de ikke finner interessante. På siste side har jeg tatt for meg forskjeller mellom de to versjonene, så jeg føler meg ikke truffet av det du sier, hvis det er ment som kritikk. At man er uenig i kritikk gjør deg uansett ikke berettiget til å angripe kritikeren og stille spørsmål ved en persons kjennskap til ting. Jo. Sikkert ikke i ditt tilfelle, men noen personer bør definitivt få vite at de bygger sine påstander på feilaktig eller sviktende grunnlag. Spillet rocker uansett, men det er ikke særlig givende å spille det flere ganger. De fleste spill er ikke det. Mafia: nei. GTAIII: nei. - skjønner dere tegninga?!?!? Ja, men Splinter Cell må finne seg i å bli sammenliknet med andre spill i samme sjanger. Snikesjangeren har utmerket seg nettopp med ofte å tilby godt gjenspillingspotensiale og en mer flerdimensjonal spilldesign. Bruker du timesvis på å bli ferdig med en side, så håper jeg for din skyld at du skriver senere enn du tenker. Ja, jeg tenker raskere enn jeg skriver. Jeg har faktisk brukt 2-3 timer på hver av sidene. Jeg føler det er viktig at en omtale ikke bare blir et referat av alle tankene man har om et spill, men også har en god logisk oppbygning, og framstår som en enhetlig tekst. Dette kan man ikke oppnå på noen timer. Lenke til kommentar
tåa Skrevet 22. mars 2003 Del Skrevet 22. mars 2003 Jeg har faktisk skrevet ting før og jeg vet hva som trengs for å skrive noe bra. Jeg har enda ikke uttalt meg om omtalen's kvalitet. Det gidder jeg ikke. Jeg kunne ha levert en like god omtale av spillet ca. en uke tidligere. Bruker du timesvis på å bli ferdig med en side, så håper jeg for din skyld at du skriver senere enn du tenker. Jasså, ja? Du kunne altså ha spilt spillet, satt deg ned og tenkt på hva du synes om det, skrevet det ned fortløpende, for så å si deg ferdig? Er du så overlegen? NEI, det er du ikke! Hvis det er sånn du gjør det tviler jeg på at skriveriene dine var godt lesestoff. Å skrive bra krever mer tid og arbeid enn som så. Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 sett karakterene mine i norsk og engelsk skriftlig? Lenke til kommentar
tåa Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 sett karakterene mine i norsk og engelsk skriftlig? Sett mine? :wink: Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 tviler på at de er gode Show me yours and I'll show you mine... Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Norsk-karakterer har mindre enn 15% å si på hvor god du er til å skrive, og hvor artikulær du faktisk er. Nå må du ikke glemme at norsk karakteren tar med dine kunnskaper om språkhistorie, dialekter m.m. i beregningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg