Electricc Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Heisann. Jeg holder på å lage ei intranett side på jobb, men sliter med web biten, har ikke peiling på html/php. Deg jeg vil er å lage et skjema der folk fyller inn div opplysninger også trykker de send, så får jeg tilsendt denne informasjon på mail. Jeg vet dette lar seg gjøre, men vet bare ikke HVOR jeg skal starte evt hva jeg må ha... Håper på gode tilbakesvare.. Takker på forhånd Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Du kan jo bruke denne som mal, og om det er noe du lurer på, så er det jo bare å spørre her. Lykke til! Lenke til kommentar
Electricc Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Takk for svar Har sett litt på det du gav meg.. Men står fortsatt litt blank her.. Hvordan fungerer dette? Er det KUN denne php fila som trengs? (Jaja, kommer selvfølgelig en html del, men) Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Mailen blir sendt med denne kommandoen (som står i php-filen): mail($receiverMail, $subject, $msgformat, "From: $name <$email>") HTML-delen står også i denne php-filen: <form method="post" action=""> <p> <label for="name">Name</label> <input id="name" name="name" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> <label for="email">Email</label> <input id="email" name="email" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> <label for="subject">Subject</label> <input id="subject" name="subject" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> <label for="message">Message</label> <textarea id="message" name="msg" cols="50" rows="6"></textarea><br /> <label for="submit"> </label> <input id="submit" class="button" type="submit" name="submit" value="Send" /> </p> </form> Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Mailen blir sendt med denne kommandoen (som står i php-filen):mail($receiverMail, $subject, $msgformat, "From: $name <$email>") HTML-delen står også i denne php-filen: <form method="post" action=""> <p> <label for="name">Name</label> <input id="name" name="name" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> <label for="email">Email</label> <input id="email" name="email" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> <label for="subject">Subject</label> <input id="subject" name="subject" type="text" size="30" maxlength="40" /><br /> <label for="message">Message</label> <textarea id="message" name="msg" cols="50" rows="6"></textarea><br /> <label for="submit"> </label> <input id="submit" class="button" type="submit" name="submit" value="Send" /> </p> </form> Koden som dere har gitt her i forumet, kobles ikke til php filen, mulig dere kan fikse den litt mer avansert. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 altså hvordan skal han få den rett i nettsiden? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 9. august 2008 Del Skrevet 9. august 2008 Det er jo bare å legge inn koden fra kontaktskjemaet inn i en eller annen div på siden. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Men hvordan skal han få flere ruter der? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 12. august 2008 Del Skrevet 12. august 2008 Lage flere <input>, <textarea>, <select> osv. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Mulig du kan lage en, fordi jeg har problem med den. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 <label for="blabla">Bla Bla</label> <input id="blabla" name="blabla" type="text" size="30" maxlength="40" Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Er det bare det? Siden jeg har gjort sånn, men jeg får problemer.. Virker ikke helt. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 15. august 2008 Del Skrevet 15. august 2008 Hva med å skrive hva som ikke virker? Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 Problemen, blir at når jeg får den tilsendt virker ikke blabla, blabla teksten blir ikke sendt men det gjör resten.. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 16. august 2008 Del Skrevet 16. august 2008 (endret) Om du lager en input med name="blabla", må du legge inn i PHP-koden at dette også skal sendes. $blabla = $_POST['blabla'] $msgformat = "From: $name ($ip)\nEmail: $email\n\n$msg\n$blabla"; Endret 16. august 2008 av Jooakim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå