Gå til innhold

Braid, nytt spill på xbox arcade, les denne anmeldelsen


intox_neb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg brukte mindre enn 5 timer sammenlagt på hele spillet (World 2,3,4,5,6 og 1). Vil ikke si det er et langt spill akkurat, kunne gjerne hatt et par worlds til. :)

Hvordan kan du si det når du brukte YouTube på to av puzzlene?

 

Hva mener du? Jeg kikka på youtube på 2 av puzzlene. Ikke 2 brett eller 2 worlds.. Jeg brukte youtube på å finne 2 puslebiter..! Og resten brukte jeg godt under 5 timer på sammenlagt.. Jeg vil tro at 4-5 timer er ca. gjennomsnittet av hvor lang tid folk bruker på å runde Braid.

Lenke til kommentar
Hva mener du? Jeg kikka på youtube på 2 av puzzlene. Ikke 2 brett eller 2 worlds.. Jeg brukte youtube på å finne 2 puslebiter..! Og resten brukte jeg godt under 5 timer på sammenlagt.. Jeg vil tro at 4-5 timer er ca. gjennomsnittet av hvor lang tid folk bruker på å runde Braid.

Kunne jo vært flere timer lengre. Kanskje. :ph34r:

Lenke til kommentar
dekar24k, jeg brukte også 5 timer på spillet, men brukte også 5 timer på å finne stjernene. Så for meg så doblet de spilletiden.

 

Ta en titt på de dersom du vil ha mer. De er ekstremt vanskelige å få tak i. :p

 

Visste ikke om disse engang jeg før du nevnte det. Leste litt om de istad og de er jo plassert helt ulogiske steder. :) Har du funnet alle helt av deg selv, uten noen form for hint?

Lenke til kommentar
Han ene jeg bodde med fant alle helt selv. Jeg brukte kanskje en time eller to på å lete etter de før jeg sjekket på nett hvilke brett og/eller hvor de var. Så var det bare det å faktisk få tak i de som tok en del timer.

 

Sykt å klare å finne de selv da. Man får jo ikke akkurat noen hint om hvor de er og hvordan man får tak i de. :) Skal se om jeg ikke kan få tatt stjernene også da.

Lenke til kommentar

Plotanalyse: http://www.gamefaqs.com/console/xbox360/file/943284/53842

 

Jeg bare... wow :D Er så uhyre kult å lese dette her. Braid er akkurat samme opplegg som Portal. Man kan ha det festelig uten å tenke over historien, men om man først velger å bry seg, er det overveldende mye å ta fatt i.

 

Og musikken. Musikken, folkens! Fantastiske saker. Temmelig sjeldent at jeg hører noe så stemningsskapende og nydelig som dette. Dette er et spill alle med sans for puzzles burde teste. Han karen som lagde Braid er et geni, og fortjener penga. Ja, selv om vi snakker 1200 poeng.

Endret av RevX
Lenke til kommentar

Tok meg 5 timer fra start til slutt -- inkludert frokost og middagspauser på en halv time hver -- samt at jeg satt omtrent en time og så på at kjæresten min forgjeves forsøkte å få tak i et par brikker før hun ga opp.

 

Helt seriøst -- Totalt brukte jeg 3 timer med effektiv spilling.

Ville vært 3.5 timer uten tenkepauser.

 

Jeg likte spillet...

Men historien er bare irriterende.

 

På samme måte som Mulholland Drive -- det ser ikke ut som om utvikleren(e?) skrev hele historien inn i spillet.

 

Jeg liker avslutninger som gir svar.

Braid gir deg hint om hva løsningen KAN ha vært.

Men aldri et klart svar.

Hvem var prinsessen?

Vi vet ikke.

 

Og akkurat det irriterer meg noe helt grenseløst: Vi vet ikke hvem Braid er, vi vet ikke hvem prinsessen er eller hvilket forhold hun har eller hadde eller eventuelt aldri hadde til Braid.

 

Absolutt ingen tilfredsstilling.

Jeg skulle ønske jeg aldri leste bøkene i spillet -- for nå søker jeg villt etter løsningen uten at noen kan gjøre annet enn å gjette, med mindre utvikleren faktisk har lagt ut et svar, slik som er tilfellet for Mulholland Drive, hvor man i det minste kunne høre hva filmen SKULLE vært og lese manuskriptet.

 

Min forståelse:

Braid var eller var ikke gift med en jente han elsket eller ikke elsket som elsket eller ikke elsket ham som stakk av eller ble skjøvet vekk fordi han gjorde en feil, en feil som kan være fysisk vold, alkoholmisbruk eller forsknings-gjennombrudd for atomvåpen.

Eller så var han kriminell.

Eller så var de aldri sammen.

Eller så fungerte ikke ekteskapet fordi de giftet seg for tidlig.

Eller så ble det krig og Braid ble soldat og kjæresten kjente ham ikke igjen etter krigen.

 

DET KAN VÆRE ABSOLUTT HVA SOM HELST.

 

¤&¤#&¤#¤/¤#/¤ /#¤/ ¤#/ %#/¤ ¤# /¤#/¤ /#/ ¤# /¤#/¤ #/¤#/ #¤ /¤#/#¤/%/¤ #/#¤/ ¤(% %¤( %/%¤/(%¤//¤# ¤# /¤#/(&%)/&)#"/ ¤# /%" /¤ " %/"/%¤/%¤%"/ /¤/% /"%¤/¤/¤#¤/%/ &% /¤/ ¤/% /%¤ #¤/%%/ /"/ %¤ helvete.

 

6/6 for gameplay

3/6 for varighet

2/6 for story

2/6 gjenspillbarhet

6/6 grafikk og lyd

4/6 totalt

 

...

Vent litt...

Varigheten for Call of Duty 4 var 5 timer for 600 kroner.

5/6 for varighet

5/6 totalt

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Plotanalyse: http://www.gamefaqs.com/console/xbox360/file/943284/53842

 

Jeg bare... wow :D Er så uhyre kult å lese dette her. Braid er akkurat samme opplegg som Portal. Man kan ha det festelig uten å tenke over historien, men om man først velger å bry seg, er det overveldende mye å ta fatt i.

 

Og musikken. Musikken, folkens! Fantastiske saker. Temmelig sjeldent at jeg hører noe så stemningsskapende og nydelig som dette. Dette er et spill alle med sans for puzzles burde teste. Han karen som lagde Braid er et geni, og fortjener penga. Ja, selv om vi snakker 1200 poeng.

 

word.. Musikken var det første jeg la merke til da jeg begynte å spille.. Den fele-melodien på world 2 er helt siiinnsyk!

Lenke til kommentar

Jeg er bare halveis i spillet, men slik jeg har forstått det, var braid og prinsessen sammen. Braid som kan styre tiden, reverserte tiden hver gang han gjorde en feil (eller prinsessen) så de på mange måter hadde det perfekt. Så er jeg litt usikker men jeg tror braid begynte og mistrives med at prinsessen ikke viste om tidsegenskapene hans, og for at et forhold skal kunne vare, mente han at de måtte forstå hverandre på alle områder. han ble frustrert og usikker og forlot prinsessen, men angret kjapt. Så begynner spillet for oss, med hans leting etter den bortførte prinsessen.

 

PS: Grunnen til at dette ikke havnet i spoilertekst, er at man så og si forstår det etter å ha gått inn på world 1, og etter 5 minutter løping har man avslørt nesten alt av tekst i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...