Gå til innhold

Braid, nytt spill på xbox arcade, les denne anmeldelsen


intox_neb

Anbefalte innlegg

Rett og slett - for en idiot.

 

Han bryr seg ikke om penger, men hva med fans? Og liker han ikke å lage spill?

 

Hadde håpet på ekstra levler eller en level editor, men nå håper jeg noen tar fra han rettighetene til spillet og tar saken i egne hender.

Idiot? Hva om han ikke har noen gode ideer til et nytt spill? Hva om han er lei konseptet etter å ha laget dette spillet? Hva om han har lyst til å prøve seg på nye sjangre for å teste sine evner som utvikler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er fullstendig klar over at han har all rett til å gjøre akkurat hva han vil, men jeg har all rett til litt irrasjonelt sinne en gang i blant. :)

 

Synes spillet og konseptet var så bra og så underholdene at når han sier at det aldri vil bli en sequel, flere levler eller en expansion så er det umulig å ikke ta det som et spark i ballene.

 

Da synes jeg han kan gi fakkelen videre til noen andre og la de vidreføre spillet.

 

Edit: En annen ting jeg vil si dersom noen ikke har lagt merke til det ennå.

 

Det finnes 8 stjerner gjemt i spillet som involverer mye, mye mer krevende puzzles å få tak i enn noen av puslespillbitene. Jeg har funnet èn stjerne og den var groteskt vanskelig å finne (synes jeg :p).

 

Når jeg ble "snytt" for en sequel var det litt artig at det fortsatt er en del igjen av spillet. :)

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

Utviklerene holder nå på med Braid til PC, denne versjon skal bli sluppet til Jul (rundt samme tid MS planlegger PC Marketplace).

 

TwiiK: Har funnet 3 stjerner nesten uten hjelp :new_woot: (stolt).

Må også si at det ligger en gouid med 7 av stjernene ute på Youtube. :yes:

Den siste stjernen er inne rommet *Spoiler* der prinsessen sover *Spoiler*, har ikke klart å få fatt i den enda, men vet hvordan jeg skal :thumbup:

Lenke til kommentar

doffen45, jeg har fortsatt bare funnet en stjerne (egentlig gitt opp da jeg synes det var litt kjedelig å teste alle mulige veier og kombinasjoner for å finne de), men han ene jeg bor med fant alle 8 i løpet av 5 timer i går mens jeg var borte. Så de 8 stjerne doblet spilletiden hans fra 5 timer til 10 timer.

 

Han var rimelig forbannet over at en stjerne må finnes helt i starten, før man setter sammen puslespillene og dermed måtte starte spillet på nytt etter at han hadde funnet 5 stjerner, men tydligvis så hadde han tålmodighet nok til å gjøre alt på nytt. :p

 

Nå er han gretten fordi det ikke kommer noen sequel eller flere levels og det ikke finnes mer å gjøre i spillet. Forståelig da det er et av de beste spillene jeg har spilt på lenge.

 

Har planer om å prøve å lage min egen versjon av Braid når jeg får litt tid til overs. Lå i senga i går og tenkte på mange flere ting man kan gjøre med slik tidsmanipulasjon. :)

 

Er veldig liten sjangse for at jeg får spillet til xbox live arcade, men det hadde vært artig å se på hva som faktisk trengs for å gjøre det.

Lenke til kommentar

Ferdig nå, mangler bare speed runs men de tror jeg jeg dropper med mindre jeg finner en god guide. Vil også si at jeg likte dette spillet svært godt, et av de absolutt beste på XBLA så langt. BTW, noen som har rundet det som skjønte historien?

 

Anbefaler ikke å lese det som står her hvis du ikke har rundet spillet.

 

 

Hvordan skal man klare speed run? Noen tips, evt. link til en guide? Jeg synes flere av puzzlene krevde både flaks og mye tid for å få til. Ikke helt enig i det de sier at alle oppgavene har logiske løsninger og at man ikke skal trenge å bruke prøve-og-feilemetoder etc..

 

 

 

EDIT: Er Marble Blast Ultra virkelig så bra, det er så mange som skryter av det? Hva er det som er bra med det? Vil gjerne prøve det men har lest anmeldelser av det og det har ikke fått så bra mottakelse..

Endret av This is David
Lenke til kommentar
EDIT: Er Marble Blast Ultra virkelig så bra, det er så mange som skryter av det? Hva er det som er bra med det? Vil gjerne prøve det men har lest anmeldelser av det og det har ikke fått så bra mottakelse..

Tja, jeg synes det er drit-bra fordi det er sånn spill som er lett å komme inn i, men vanskelig å mestre. Jeg ble hektet på å finne de raskeste veiene til målet. Dessuten synes jeg det er et av de peneste XBLA spillene.

Lenke til kommentar
Det at han skal gi fakkelen videre er bare dumt.

Han har laget spillet, det er hans verk.

Hvorfor skal han gi det til noen andre fordi han ikke vil lage mer?

 

Man gir ikke spillet til noen andre, men rettighetene til å lage en oppfølger, expansion eller flere levler til noen andre. Synes jeg burde være greit ettersom han har sagt at han ikke kommer til å gjøre det selv.

 

Men på en annen side så tok vi tok imidlertid fakkelen selv. :)

 

Nerder som vi er så satte vi oss ned og så på hva som trengs for å lage en liten oppfølger til oss selv.

 

Braid har veldig avansert tidsmanipulasjon, men allerede etter noen timer hadde vi et lite spill hvor man kan gå tilbake i tid, spole tilbake i tid i 2x, 4x osv, spole frem i tid (for å komme tilbake dit man var) samt slow motion og fast motion(? :p)

 

Dersom vi en gang i fremtiden faktisk blir veldig stolte av spillet så kanskje noen andre får se det også. :)

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar

De er synlige, men alle untatt 2 er utenfor skjermen. Dvs. man må komme seg ut av bildet slik at skjermen viser mer i høyden eller bredden enn den vanligvis gjør. Dermed får man se stjernene. Det ligger masse guides o.l rundt på nettet.

 

En stjerne må du finne før du setter sammen puslespill 2. Den kan være grei å finne hint om på nettet før du begynner, så du slipper å starte helt på nytt dersom du skal ha alle 8.

 

Dersom vi en gang i fremtiden faktisk blir veldig stolte av spillet så kanskje noen andre får se det også. :)

Det vanskeligste blir vel story og level design. Grafikk kan jo også ta sin tid.

 

Det blir ikke noe problem. :)

 

Story gir vi blankt i. Tror ikke jeg leste en bokstav i braid heller, og synes likevel spillet var top notch.

 

Og grafikk skal være enkel tilebasert slik at man lett kan lage levler med level editor.

 

Men uansett så er story, grafikk, lyd og alt det der bare finpuss. Gameplay er det absolutt viktigste. Etter min mening hadde Braid med elendig story, grafikk og lyd likevel vært sinnsykt kult.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...