Gå til innhold

Teoretisk: Pass til person som har mistet ALT.


Anbefalte innlegg

Har du ingen legitimasjon trenger du fødselsattest og to voksne vitner.

 

Så hvis intet slikt er å oppdrive så er du altså død?

Var det en seriøs tolkning?

 

Ja? Altså på papiret er du jo død da, hvis du ikke forsto det. Hvis du ikke kan bevise at du er Gustav Jensen, så er Gustav Jensen i praksis død. Du har ingen identitet lenger. Get it?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du ingen legitimasjon trenger du fødselsattest og to voksne vitner.

 

Så hvis intet slikt er å oppdrive så er du altså død?

Var det en seriøs tolkning?

 

Ja? Altså på papiret er du jo død da, hvis du ikke forsto det. Hvis du ikke kan bevise at du er Gustav Jensen, så er Gustav Jensen i praksis død. Du har ingen identitet lenger. Get it?

 

Ikke i teorien, men i praksis?

Lenke til kommentar
Ja? Altså på papiret er du jo død da, hvis du ikke forsto det. Hvis du ikke kan bevise at du er Gustav Jensen, så er Gustav Jensen i praksis død. Du har ingen identitet lenger. Get it?

 

Gustav Jensen er da ikke død, han er forsvunnet, inntil det er gått X antall år fra han "forsvant", da kan det etter hvert bli avsagt en "dødsdom" (i mangel på det korrekte ordet.. :p)

Lenke til kommentar
Denne diskusjonen er jo fullstendig bak mål :)

 

Hva med å slå seg til ro med at dette i praksis aldri hadde blitt noe problem?

 

Dessuten ligger både bilde, underskrift og annet ferdig lagret i arkiver...

Og de i banken vil nok mest sannsynlig kjenne deg, eventuelt andre i nabolaget, man har da naboer ?

Lenke til kommentar
Ja? Altså på papiret er du jo død da, hvis du ikke forsto det. Hvis du ikke kan bevise at du er Gustav Jensen, så er Gustav Jensen i praksis død. Du har ingen identitet lenger. Get it?

På papiret lever Gustav Jensen til liket er funnet eller til det har gått en viss tid, hvis det da i den tiden er en person som sier han er Gustav Jensen uten noe bevis må det bevises at du IKKE er Gustav Jensen før han offisielt blir erklært død.

Lenke til kommentar
Ja? Altså på papiret er du jo død da, hvis du ikke forsto det. Hvis du ikke kan bevise at du er Gustav Jensen, så er Gustav Jensen i praksis død. Du har ingen identitet lenger. Get it?

På papiret lever Gustav Jensen til liket er funnet eller til det har gått en viss tid, hvis det da i den tiden er en person som sier han er Gustav Jensen uten noe bevis må det bevises at du IKKE er Gustav Jensen før han offisielt blir erklært død.

 

Det er selvsagt galt, det er den som kommer med en påstand sin oppgave å bevise at påstanden er sann, ikke omvendt. :)

Lenke til kommentar
Det er selvsagt galt, det er den som kommer med en påstand sin oppgave å bevise at påstanden er sann, ikke omvendt. :)

Er det egentlig muuulig, hvis huset til foreldrene eller ditt hus brenner ned så sjekker ikke politiet hvem som bor der og erklærer dere død uten noe som helst grunnlag bortsett fra adressen huset stod på for deretter å gjenopplive dere på papiret når dere er funnet og sjekket legitimasjon på.

 

Uansett, hvis politiet skal erklære noen død er det de som kommer med påstanden og ikke du.

Lenke til kommentar
Denne diskusjonen er jo fullstendig bak mål :)

 

Hva med å slå seg til ro med at dette i praksis aldri hadde blitt noe problem?

 

Den begynte bra, men så fortsatte trådstarter med slik "Jamen, hva om det skjedde", så fikk han svar, og så var det enda en "Jamen, ingen i hele verden kjente han" osv.

 

Jeg har en lillebror som er slik, og det er ganske irriterende, for de vil bare ha deg (i dette tilfellet oss) til å si at det ikke er noen måte å gjenkjenne personen på. De spør om noe som de selv vet svaret på, men prøver å få oss til å komme til den samme konklusjonen.

Lenke til kommentar
Samme måten som man identifiserer lik vil jeg tro, har et vitne eller går etter journaler / historikk. Som oftest så er man også registrert til adressen hvor ditt hus engang stod :p

 

jammen tenk om du ikke hadde en journal og dette var i 1870 hvor man ikke noe historikk og ikke noe folkeregister??

 

(sorry for OT, men viktig å legge nivået i tråden som trådstarter har lagt det på)

Lenke til kommentar

La oss legge oss på trådstarters nivå og gå ut fra det fakta at INGEN vet hvem du er og INGEN kan finne det ut 100% sikkert. Hva vet du som kan overbevise politiet, går ut fra hva jeg selv vet:

 

Personnummer

Kontonummer

Hvilken skole jeg har gått og når jeg gikk der

Hvilket arbeid jeg har og har hatt

Adresse

 

Så når jeg har dette i hodet og ingen andre hevder de er meg så skal nok politiet ha rimelige gode bevis for å registrere deg som død.

Lenke til kommentar
La oss legge oss på trådstarters nivå og gå ut fra det fakta at INGEN vet hvem du er og INGEN kan finne det ut 100% sikkert. Hva vet du som kan overbevise politiet, går ut fra hva jeg selv vet:

 

Personnummer

Kontonummer

Hvilken skole jeg har gått og når jeg gikk der

Hvilket arbeid jeg har og har hatt

Adresse

 

Så når jeg har dette i hodet og ingen andre hevder de er meg så skal nok politiet ha rimelige gode bevis for å registrere deg som død.

 

Vi legger oss på trådstarters nivå, for å oppnå hans mål: Tenk om folkeregisteret og alle deres backup er brent ned, tenk om alle banker med ansatte og alt som finnes av transaksjonshistorikk er brent ned, tenk om skolen med ansatte og all tilknyttet administrasjon og dokumentasjon er brent ned, arbeidsplassen(e) din(e) med ansatte samt tidligere arbeidskamerater er brent ned. Then what? ;)

 

Kjære alle sammen, dette er fantastisk tåpelig...

Lenke til kommentar
Samme måten som man identifiserer lik vil jeg tro, har et vitne eller går etter journaler / historikk. Som oftest så er man også registrert til adressen hvor ditt hus engang stod :p

 

jammen tenk om du ikke hadde en journal og dette var i 1870 hvor man ikke noe historikk og ikke noe folkeregister??

 

(sorry for OT, men viktig å legge nivået i tråden som trådstarter har lagt det på)

 

I 1870 var det nok ingen vanlige borgere som hadde identifikasjons papir, og om huset ditt hadde brent ned da hadde hele bygda sluppet alt de har drevet med for å hjelpe deg, + at alle vet hvem du er.

 

Den tenk om greia dere driver med er for det første usaklig og barnslig :p

Som feks i utlandet, om du blir robba. Da er det bare å gå til ambassaden så får du nytt midlertidlig pass etter litt om og men, er uansett IKKE noe problem å miste id kortene dine i hjemlandet som i utlandet på ferie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...