Gå til innhold

Teoretisk: Pass til person som har mistet ALT.


Anbefalte innlegg

Tenk deg at du arrangerer en heidundrandes bursdagsfest.

Tenk deg at 'n onkel Harry har drukket for mye, og leker med stikkontakten.

Tenk deg at huset med alle dine eiendeler brant ned, inkludert familien din, alle vennene dine, foreldrene dine, pass, førerkort, bankkort, osv.

Du står ute i hagen, med kun boxeren på.

 

Hva i all verden gjør du nå?

Hvordan får du nytt pass, når alle papirene dine er oppe i røyk, og alle som kan bekrefte din identitet er døde?

 

Hvis det i det hele tatt finnes en løsning, så kan vel ulovlige innvandrere også benytte seg av denne løsningen?

 

Er du tidl. straffedømt, så har politiet fingeravtrykket ditt. Da kan rullebladet faktisk telle til din fordel. Eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke biometriske data har legen din?

Hvis det kan bevises at du lider av en sjelden sykdom, så er det sannsynlig at du er den personen du gir deg ut for å være.

Men hvis legen ikke kjenner deg igjen fordi du aldri feiler noe?

 

 

Beklager at jeg kverulerer. Men dette er en juridisk kverulant-tråd, der alt MÅ være riktig.

Hadde du virkelig vært i denne situasjonen, ville du vært like kverulantisk. :-)

 

Det svaret jeg har fått er FORNUFTIG.

Men politiet bruker ikke fornuft, de bruker juss. Og jeg lurer på hva håndboka deres sier om slike tilfeller.

Er det greitt å tenke, eller har man en fremgangsmåte?

Endret av Tordenknoll
Lenke til kommentar
Hvilke biometriske data har legen din?

Hvis det kan bevises at du lider av en sjelden sykdom, så er det sannsynlig at du er den personen du gir deg ut for å være.

Men hvis legen ikke kjenner deg igjen fordi du aldri feiler noe?

 

De fleste har vel tatt blodprøve en eller annen gang. Det finnes kanskje ikke noe DNA-register, men blodtype, sammen med tannlegejournalen din og andre data som måtte befinne seg i disse registrene bør jo gi en rimelig god indikasjon.

Lenke til kommentar

Oddsen for at du har samme blodtype som den du gir deg ut for å være, er meget stor.

Og hvis du ikke gikk til tannlegen?

 

Zatuu:

Ikke dumt. Hvis banken har et arkiv der bilde og navn stemmer overens, vil det nye bankkortet ditt bevise at en person som likner deg, heter det du påstår at du heter.

 

Men jeg slutter ikke med å kverulere... Hva om bildet er gammelt, og du har endret utseende?

At politiet rett og slett ikke er overbevist?

Endret av Tordenknoll
Lenke til kommentar
Men jeg slutter ikke med å kverulere... Hva om bildet er gammelt, og du har endret utseende?

At politiet rett og slett ikke er overbevist?

Om bildet er så gammelt så har jeg nok byttet det for lenge siden fordi jeg ofte kommer i situasjoner som jeg må legitimere meg.

 

Dessuten sitter du med så mye kunnskap om deg selv at du uansett vil kunne overbevise politiet om at det er deg.

 

Hva med Nettby, Facebook.... litt av en fest hvis ALLE du kjenner der får plass, da synes jeg synd på deg for du kunne ikke vært mye ute av huset da.

Lenke til kommentar
Tenk deg at du arrangerer en heidundrandes bursdagsfest.

Tenk deg at 'n onkel Harry har drukket for mye, og leker med stikkontakten.

Tenk deg at huset med alle dine eiendeler brant ned, inkludert familien din, alle vennene dine, foreldrene dine, pass, førerkort, bankkort, osv.

Du står ute i hagen, med kun boxeren på.

 

Hva i all verden gjør du nå?

Hvordan får du nytt pass, når alle papirene dine er oppe i røyk, og alle som kan bekrefte din identitet er døde?

 

Hvis det i det hele tatt finnes en løsning, så kan vel ulovlige innvandrere også benytte seg av denne løsningen?

 

Er du tidl. straffedømt, så har politiet fingeravtrykket ditt. Da kan rullebladet faktisk telle til din fordel. Eller?

Du arrangerer en fest og en Onkel drikker seg full, altså en fest med alkohol.

Du er altså over 18 år.

 

Du har:

Sannsynligvis vært i barnehagen.

Gått på grunnskolen.

Kanskje begynt på videregående.

Trolig så har du gått på noe arrangert idrett.

Medlem av noen klubber, etc.

Medlem av Facebook, nettby, blink, etc. har man ikke noe annet kan jo slike ting brukes som indikasjon.

 

Så på den festen kom:

 

Alle slekninger

Foreldre + alle deres bekjente

Alle lærere du har og har hatt på barneskolen og videregående.

Eventuelle trenere, instruktører.

Alle elever du har gått i klasse med og alle elever som kjenner deg.

Har du hatt en jobb eller flere så hadde alle arbeidsgivere og kollegaer vært der.

Om du er skrevet om i aviser eller noe så er jo de også brent.

 

Når man skriver en "tenk om" innlegg bør det vel være en viss sjanse for at det blir tilfelle.... :whistle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror at så lenge du vet hvem du er vil man alltid kunne finne beviser/bilder for at man er den man sier eller nok troverdige vitner til å bekrefte en slik historie.

 

Hvis man derimot ikke vet hvem man er. La oss si at man hade hatt en fritzl historie her hvor en person uten identitet ble forlatt midt i byn uten å ane hvem han/hun var og uten at staten har noen papirer på denne personens eksistens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...