BrownskBevegelse Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Det haster ikke altså, jeg skal jo ikke søke før til neste vår, men er jo greit å bestemme seg litt før fristen. Greia er, at Matematisk Finans på Universitetet i Agder passer meg som hånd i hanske. Når jeg leser om fagene på deres hjemmesider, finner jeg nærmest samtlige interessante, og temaene er ofte blant mine aller største interessefelt. Finans på BI er jo selvfølgelig også da interessant, men den ekstra matematikken på Matematisk Finans, gjør at jeg rent faglig holder en knapp på det studiet. I tillegg er det jo, i motsetning til BI, gratis. På den annen side, så er det ikke tvil om at BI er en mye mer anerkjent skole, og at det er i Oslo er jo ingen ulempe. Jeg har ikke ambisjoner om å bli sjefsstrateg i Pareto el.l., men gjerne en jobb inne bank eller forsikring. (Ikke som selger selvfølgelig, men det forstod dere vel..) Det jeg egentlig lurer på er om Matematisk Finans er anerkjent nok til å få en respektabel jobb. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hva med dette studiet på UiO? http://www.uio.no/studier/program/matokon/ Lenke til kommentar
1503 Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg synes definitivt du skal velge det studiet du synes ser mest interessant ut, uavhengig av hvor anerkjent skolen er. Du skal tross alt bruke tre år på studiet. Uansett kan du ta mastergraden ved BI senere, dersom du ønsker det. Lenke til kommentar
BrownskBevegelse Skrevet 6. august 2008 Forfatter Del Skrevet 6. august 2008 Har sett på det studiet, men jeg kommer ikke inn. Så vidt jeg husker, så trenger man mer enn 50 poeng. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jobb mere med skolen, saa kommer du inn Lenke til kommentar
BrownskBevegelse Skrevet 7. august 2008 Forfatter Del Skrevet 7. august 2008 Litt sent... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Ta opp fag som privatist? Er jo nesten et aar til du skal soeke... Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Så vidt jeg kan se på Samordnaopptak.no, kom alle som søkte inn på Matematikk og økonomi i år. I 2007 derimot, var poenggrensen på ca. 50. Du har fortsatt muligheten Lenke til kommentar
Pjotrik Skrevet 7. august 2008 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg synes definitivt du skal velge det studiet du synes ser mest interessant ut, uavhengig av hvor anerkjent skolen er. Du skal tross alt bruke tre år på studiet. Uansett kan du ta mastergraden ved BI senere, dersom du ønsker det. Støtter meg til dette utsagnet. Jeg har studert ved institutt for finansiell økonomi på BI og går god for at de tilbyr en meget god utdannelse innen finans, men du skal selvsagt velge det du synes passer deg best. Det er dessuten slik at den ypperste finansutdannelsen BI har å tilby er på masternivå, og med en bachelor i finansiell matematikk (med et bra snitt) vil du være attraktiv for opptak til master på BI om du skulle ønske det. Lenke til kommentar
SebastianS Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Hørte med de på BI og de sa at du trenger minst B+ for å komme inn på master så det er en risiko og ta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå