Gå til innhold

Spill i fullHD (1920*1080)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja det klarer det uten problemer jeg spiller comapany of heroes på en 1900x1200 men også brukt 1920x1080 på både en 24 tommers pc skjerm og en 50 tommers flatskjerm.

Du vil ikke oppleve noe FPS problemer vis du har et skikkelig skjermkort.

Jeg har et asus 3870x2 og har en framerate i company of heroes alt på fullt på 58-60 fps stabilt uten noe problem.

3870x2 klarer dette for jeg har prøvd det, 4850, 4870 klarer det nok og 4870x2 burde ivertfall klare det når lett når det slippes vil jeg ante siden 3870x2 klarer det så greit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Forøvrig: det er spillet det kommer ann på om støtter 1920x1080, ikke skjermkortet.

Ops glemte det ja. Det er ikke alle spill som er mulige og spille i 1920x1080.

Mange av mine eldre spill vil ikke ha 1920x1080 som valg det er mer nye moderene spill kanskje de siste årene som ofte vil ha dette vil jeg tro. Alle nye moderne store spill har ofte 1920x1080 vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svarene. Jeg blir bare litt skeptisk til om det er kraftig nok når jeg ser slike resultater som for Crysis. Crysis er riktig nok antagligvis det tyngste å dra rundt per i dag, men man vet jo aldri hva fremtiden bringer. Jeg kunne i utgangspunktet tenkt meg å bare ha 1 skjermkort pga støy og strømforbruk (skal stå i stuen til en tv).

crysis1.png

Over 35 fps er jo forsåvidt nok, men drøye 20 med AA og AF er heller dårlig. WiC kjører noe bedre da

wic1.png.

Bildene er tatt fra Tomshardware.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du må noen ganger ta sånne tester med en klype salt for det er noen ganger forskjellig fra pc til pc og avhengig hva du har stappet i den, setter du et 280 skjermkort i en pc fra 95 så vil du ikke få samme FPS for da får du flaskehalser og sånt.

Så det er mye ut av hva pc-en din har.

Det var jo i går en artikkel på hardware.no at 3Dmark og futuremark kan gi feil score vis du endrer navnet til cpu-en din.

artikkelen

Lenke til kommentar
Du må noen ganger ta sånne tester med en klype salt for det er noen ganger forskjellig fra pc til pc og avhengig hva du har stappet i den, setter du et 280 skjermkort i en pc fra 95 så vil du ikke få samme FPS for da får du flaskehalser og sånt.

Så det er mye ut av hva pc-en din har.

Det var jo i går en artikkel på hardware.no at 3Dmark og futuremark kan gi feil score vis du endrer navnet til cpu-en din.

artikkelen

Selvfølgelig må man ta med pcn i betraktning og det er jo uaktuelt å putte inn et 280 i en 286. Pcn de bruke var forholdsvis oppegående (se nedenfor) selv om den kanskje hadde litt lite ram. Videre er det jo ikke en syntetisk test slik som 3dmar og Futuremark, men fra to spill. Det er jo spillene som betyr noe.

# Asus P5E3 Deluxe (Intel X38)

# Intel Core 2 Quad QX6850 (3 GHz)

# Crucial 2 x 1 GB DDR3 1333 MHz 7-7-7-20

# Western Digital WD5000AAKS

Får se hva 4870x2 kommer på når det dukker opp og hvor mye det støyer/hvilke andre kjølere som kan settes på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...