Obi von Knobi Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Etter litt øvelse og cut/paste: (finn passordet selv) @echo off goto :passverify :error1 cls color 0c echo Acces Denied ping localhost -n 2 >nul goto :passverify :passverify cls color 08 echo. echo [speak friend and enter] echo. echo. set /p mellon=Type password to unlock: if %mellon%==mellon goto 99 goto error1 :99 cls color 0a echo. echo Acces Granted ping localhost -n 2 >nul cls @echo off :top echo %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% %random% goto top Endret 24. september 2008 av Ashol Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 det kommer seg litt nå variabler kan være ganske morro å leke seg med Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Quiz: @echo off :top color 08 echo. echo Hvor er byen Helsinki? echo 1. Finland echo 2. Albania echo 3. Norge set /p valg=Tast inn valg: cls if %valg%==1 goto 11 if %valg%==2 goto 12 if %valg%==3 goto 13 :11 color 0a echo. echo Rett Svar! ping localhost -n 2 >nul cls goto A :12 color 0c echo. echo Feil Svar! ping localhost -n 2 >nul cls color 0b echo. echo Prøv igjen ping localhost -n 2 >nul cls goto top :13 color 0c echo. echo Feil Svar! ping localhost -n 2 >nul cls color 0b echo. echo Prøv igjen ping localhost -n 2 >nul cls goto top :A color 08 echo. echo Hvor er byen Oslo? echo 1. Canada echo 2. Venezuela echo 3. Norge set /p valg=Tast inn valg: cls if %valg%==1 goto 21 if %valg%==2 goto 22 if %valg%==3 goto 23 :21 color 0c echo. echo Feil Svar! ping localhost -n 2 >nul cls color 0b echo. echo Prøv igjen ping localhost -n 2 >nul cls goto :A :22 color 0c echo. echo Feil Svar! ping localhost -n 2 >nul cls color 0b echo. echo Prøv igjen ping localhost -n 2 >nul cls goto :A :23 color 0a echo. echo Rett svar! ping localhost -n 2 >nul goto B :B color 08 echo. echo Hvor er byen New York? echo 1. New york echo 2. Legoland echo 3. North Dakota set /p valg=Tast inn valg: cls if %valg%==1 goto 31 if %valg%==2 goto 32 if %valg%==3 goto 33 :31 color 0a echo. echo Rett svar! ping localhost -n 2 >nul goto end :32 color 0c echo. echo Feil svar! ping localhost -n 2 >nul cls color 0b echo. echo Prøv igjen ping localhost -n 2 >nul cls goto B :33 color 0c echo. echo Feil svar! ping localhost -n 2 >nul cls color 0b echo. echo Prøv igjen ping localhost -n 2 >nul cls goto B :end Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 fiks slik at om man skriver inn f.eks 4 så starter den det spørsmålet på nytt. trykker man på noe annet enn 1, 2 og 3 nå, så hopper den bare nedover til neste linje. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Må jeg gjøre slik for hver knapp på tastaturet? :top color 08 echo. echo Hvor er byen Helsinki? echo 1. Finland echo 2. Albania echo 3. Norge set /p valg=Tast inn valg: cls if %valg%==1 goto 11 if %valg%==2 goto 12 if %valg%==3 goto 13 [u]if %valg%==4 goto top if %valg%==5 goto top if %valg%==6 goto top if %valg%==7 goto top if %valg%==8 goto top if %valg%==9 goto top if %valg%==0 goto top[/u] Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 nei, du må ikke det, men du skal få knote noen timer til Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) :top color 08 echo. echo Hvor er byen Helsinki? echo 1. Finland echo 2. Albania echo 3. Norge set /p valg=Tast inn valg: cls if %valg%==1 goto 11 if %valg%==2 goto 12 if %valg%==3 goto 13 [u]if %valg%==4 goto top if %valg%==5 goto top if %valg%==6 goto top if %valg%==7 goto top if %valg%==8 goto top if %valg%==9 goto top if %valg%==0 goto top[/u] :top color 08 echo. echo Hvor er byen Helsinki? echo 1. Finland echo 2. Albania echo 3. Norge set /p valg=Tast inn valg: cls if %valg%==1 goto 11 if %valg%==2 goto 12 if %valg%==3 goto 13 goto top Denne gjør akkurat det samme bare mye enklere. Alt som ikke er 1, 2 eller 3 sendes til toppen. Måte bare hjelpe Forresten kan du heller kanskje lage en slik istedet for alle disse goto-ene: Echo Hvilken by er rett? Echo. Echo 1. Feil by Echo 2. Feil by 2 Echo 3. Rett by Set /P by= if %by%==1 Set msg=Din melding if %by%==1 goto feil if %by%==2 Set msg=Din melding if %by%==2 goto feil if %by%==3 goto neste spørsmål Håper du forstår Endret 24. september 2008 av Thor. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Takk for svar Jeg har tenkt å lære meg C++, har det noen likheter med bat, eller er det totalt forskjellig? Endret 24. september 2008 av Ashol Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Bat er kommandoer, C++/C/C# er mye mer enn det cmd kan. Cmd er en verktøykasse uten hammer og skiftenøkkel mend C** er et helt verksted. Det er heller ikke kun goto, echo og set kommandoer. Tungt å starte med. Oppdaterte forresten min forrige post. Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 hvet noen om C er den scripten du bruker foeks. i LUA dokumenter ? lurt litt på det.. fo da blir det: Default } { *commando*(*linje*) } { { etc Lenke til kommentar
Foxboron Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 PS. har hat litt lyst og lære meg C okså hørt at Visual Basic er bra og starte med Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) batch er nyttig kun med tanke på hvordan man bygger opp enkelte ting, men ikke så veldig. f.eks hvordan få "echo" med C++(koden trenger ikke slakt): #include <iostream> using namespace std; int main () { cout << "Hello world" << endl; cin.get(); return 0; } med bat er det jo som kjent nok å skrive "echo hello world" Endret 24. september 2008 av aklla Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Noen som hadde giddet å laget et script til meg som kjører automatisk når man logger inn på en pc og som avslutter pc'en etter 10sek? Uten noen popups så man kan se at det kjører? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Nja, nesten. Men det popper opp en advarsel om at automatisk shutdown er aktivert. Vil gjerne ha denne vekk så med mindre man vet at bat scriptet kjører så merker man ingenting. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Da må du legge inn en forsinkelse et annet sted som for eksempel en ping og en shutdown på 1 sekund eller 0 om det går. Du kan ikke skjule vinduet med den varselen, hvertfall ikke med min erfaring. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 du har jo denne: @echo off ping localhost -n 10 >nul shutdown -s -f -t 0 cmd vinduet kommer opp, det får du ikke skjult, men det kommer ikke opp noe tekst eller advarsel med det scriptet. kan sikkert lage noe i c++ hvis du vil det. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Ok, skal teste den senere. Må bare gjøre ferdig en virus scan. Vis du hadde giddet å laget noe så hadde det vært konge. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Kan hende at jeg misforsto deg, men med det scriptet så må jeg jo trykke selv hver gang det skal kjøres. Thor @ Er en stund siden jeg har holdt på med dette så har glemt alt for mye. Hvordan legger jeg til ping og shutdown? Endret 25. september 2008 av 2mmy91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå