Gå til innhold

Programløsninger? Videoredigering -> vcd/svcd -> etike

gemmi

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for en tid tilbake Pinnacle Studio 7 for å redigere feriefilmer og lignende. Fungerte glimrende, men rett etter kjøpte jeg meg en DVD-spiller med mulighet for avspilling av vcd og svcd. Da kjøpte jeg Pinnacle Expression (har lest mye dårlige omtaler av dette programmet) for å få muligheten til å brenne til vcd/svcd med menyer og hele greiene. Expression har også innebygd en ypperlig labelcreator som gjør det meste av arbeidet helt av seg selv. Dette fungerte fint en (liten) stund. Nå får jeg opp en feilmelding ang. TitleDeko når jeg starter opp Expression og dermed får jeg ikke laget menyene. Så oppgraderte jeg til Studio 8, da dette har mulighet for å lage menyer. Det fungerer greit, men da har jeg ikke den fordelen med labelcreator'en. Nå har jeg anskaffet meg EZCD & DVD 6.0 som har alle ovennevnte muligheter i ett program, men det programmet er jo helt håpløst. Jeg får opp feilmeldinger i hytt og pine. Bort med det! :evil:

Er det noen som har forslag til programløsninger? Minst mulig programmer, men enkelt å bruke (integrerte løsninger)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du det er eneste utvei?

Jeg har et ghostimage med WinXp SP1, og et med all programvare jeg normalt bruker. Jeg har brukt sistnevnte image nå et par ganger og maskinen ser ut til å fungere greit i starten, til og med expression fungerer greit i starten, men etter en stund så kommer feilmeldingen med at TitleDeko har forårsaket et problem... osv. osv. og må lukkes.

Jeg hadde også store problemer med at maskinen var ustabil rundt juletider, men fikk heldigvis rettet opp i dette, og etter den perioden er jeg mildt sagt drittlei av å installere og reinstallere. Jeg ønsker meg en stabil maskin som kan gjøre det eneste fornuftige jeg bruker maskinen til, og det er videoredigering.

Skjermkortet mitt er et Creative GF4 Ti4400. Jeg kjører nå 40.72 på dette. Noen som har noen erfaringer med hvilken versjon som har vist seg å være best. Jeg har nemlig en mistanke om at det er noe her som er problemet.

Lenke til kommentar

Yes! Maskinen er dønn stabil igjen. Gjett hva som var galt. Virus!

Jeg installerte tilfeldigvis Norton internet security og tok en virussjekk. Det tok ikke lang tid før det spratt opp meldinger i hytt og pine vær. Viruset het W32.pinfi. Jeg har liksom alltid vært av den oppfatning at bare man bruker sånn noenlunde fornuft så går det greit uten antivirus program. Men jeg aner overhodet ikke hvordan jeg har fått dette viruset. Etter mye om og men fikk jeg slettet viruset og har i alle fall funnet ut at antivirus program skal alltid brukes!

Lenke til kommentar
...alltid vært av den oppfatning at bare man bruker sånn noenlunde fornuft så går det greit uten antivirus...

Folk med den type holdning er nok en utdøende rase. I tillegg til å få trøbbel selv skaper man ergrelse for andre ved å bidra til spredning.

Men nok om det, Pinnacle 7 har jeg enda ikke fått til å fungere 100% stabilt etter et år. På stasjonærkassa har jeg fleroppstart med W98, W2k og XP, og ingen forskjell på OS`ene for dette programmet sin del. Etter flere fullstendige re-installasjoner av hele oppsettet samt mislykkede forsøk på å få support på Pinnacle sine hjemmesider i tillegg til mail, slo jeg meg til ro med at det sikkert var noe galt med hardwaren min.

Så kjøpte jeg meg bærbar, og samme problemene oppstod der også...i forargelse over å ha kjøpt noe som ikke fungerte, skaffet jeg meg en piratkopi av Studio 8. Bare for å oppdage at problemene var likedan også her.

Så hjemmefilmene blir redigert med eder og bannskap som like viktige hjelpemidler som Studio 7. Uten autosavefunksjonen ville "studio.exe har utført en ulovlig operasjon og vil bli lukket" resultert i masse hardware spontant ut vinduet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...