verwooks Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Har en gammel maskin som jeg skal installere red hat eller noe slikt på ... og har en kamerat med litt peiling. Jeg har en XP maskin som jeg bruker på en isdn tilkobling, åssen kan jeg få til at kameraten min kan logge seg på ssh2 via nettet _igjennom_ xp maskinen ? Lenke til kommentar
pine Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Letteste måten er å konfigurere xp maskina som residential gateway, med dhcp(den blir automatisk starta). Netverket til linux blir automatisk satt opp via dhcp. Eneste du trenger da er å forwarde trafikk på port 22. AnalogX portmapper funker meget bra. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 AnalogX portmapper .. er det et program som jeg må laste ned ? Eller er det en funksjon i XP ? Kan du forklare dette litt nærmere ? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 www.analogx.com Eller link til akkurat det du trenger=AnalogX Proxy. Brukte den sjøl før vi fikk ruter. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 20. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2003 www.analogx.comEller link til akkurat det du trenger=AnalogX Proxy. Brukte den sjøl før vi fikk ruter. Er ikke den jeg er ute etter, det er denne .. http://www.analogx.com/contents/download/n...ork/pmapper.htm Misforstod du ? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 www.analogx.comEller link til akkurat det du trenger=AnalogX Proxy. Brukte den sjøl før vi fikk ruter. Er ikke den jeg er ute etter, det er denne .. http://www.analogx.com/contents/download/n...ork/pmapper.htm Misforstod du ? Nei, men jeg vet at proxyen funker Lenke til kommentar
pine Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Proksy brukes vel om du ikke har satt opp connection sharing. Portmapper brukes hvis du allerede en fungerende ICS. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Min feil... Trudde han skulle dele i-nett, men når han skal forwarde ssh må han jo ha portmapper... Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 21. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2003 hehe Men takk for hjelpen dere ... Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 26. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2003 Letteste måten er å konfigurere xp maskina som residential gateway, med dhcp(den blir automatisk starta). Netverket til linux blir automatisk satt opp via dhcp. Eneste du trenger da er å forwarde trafikk på port 22. AnalogX portmapper funker meget bra. Får ikke til noe nettverk her .. åssen setter jeg opp xp en min som residential gateway ? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Hvorfor ikke sette linuxboksen forran xpboksen? Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Joda .. hadde i grunn tenkt meg det etterhvert .. menneh får jo ikke nettverk engang. Så jeg trenger litt hjelp til å få til det .. ! Sjekk den nye posten min ... Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Bruk xp maskinen som en gateway som deler internetten. Gå deretter inn på egenskaper på forbindelsen. Så setter du på slik at port 22 går til ipen til redhat servern. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Bruk xp maskinen som en gateway som deler internetten. Gå deretter inn på egenskaper på forbindelsen. Så setter du på slik at port 22 går til ipen til redhat servern. Hvorfor det ? Sånn at man kan koble seg til telnet/ssh fra internett ? Hvor ordner man dette ? Proxy settings, eller firwall settings ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå