pal.carlsen Skrevet 6. august 2008 Del Skrevet 6. august 2008 Hei. Jeg kjører pfSense på en gammel p3 maskin med 512mbram. Den tar seg av PPPoE, DHCP, Trafic Shaping, Dyndns ol mens ngt routeren min kun peller seg i nesa og er "modem". Dette fungerer egentlig helt utmerket. Uptime har kun vært avbrutt av strømbrudd og at jeg byttet lan kort med et intel gb kort som støtter Trafic Shaping, noe SMC kortet jeg hadde liggende desverre ikke gjorde. Men jeg har oppdaget et problem. Når jeg forsøkter å overføre en mengde filer (80-90stk) på ca15mb hver (en dvd iso splittet i rar pakker) fra en ubuntu maskin i lan'et til min xbox med xbmc skjer det noe "krøll" i nettverket. Jeg får In/Out errors logget på LAN interfacen og jeg får dropp i trafikken. Grunnet til at jeg forsøkte å ftp overføre filene i første omgang er at jeg ved streaming av filene får jevnlige "heng" i avspillingen. Det burde ikke være noe problem med kablet 100Mbt. Dermed indikerer det at det er noe rart. Kan dette ha noe med Ubuntu maskinen å gjøre? Når jeg hadde Windows 2k3 på maskinen fungerte streaming uten problemer. Her er i allefall statusen fra pfSense: LAN interface (em0) Status up MAC address 00:1b:21:1c:37:da IP address 10.0.0.1 Subnet mask 255.255.255.0 Media 1000baseTX <full-duplex> In/out packets 150240997/136094811 (1.80 GB/3.30 GB) In/out errors 100/0 Collisions 0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå