gol Skrevet 19. mars 2003 Del Skrevet 19. mars 2003 Er Sony DCR-PC101 et bra kamera? Vil det tilfredstille mitt behov som nybegynner som skal filme stort sett famile osv.. og redigere film på pc? Det er et tilbud på kameraet på 9999kr. Er det en bra pris? Er det ventet inn nye modeller fra Sony i nærneste framtid? Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 20. mars 2003 Del Skrevet 20. mars 2003 Jeg er ihvertfall fornøyd med mitt PC101, men har begrenset erfaring med andre kameraer. Kombinasjonen størrelse/ytelse er særlig det jeg liker med kameraet. Det gjør at jeg gidder å ta det med meg hvor som helst. I tillegg har det en anstendig batterilevetid. Mange andre fancy funksjoner på det, men disse har begrenset interesse for meg ihvertfall. Tror Sony allerede har kommet med sine siste modeller og at det ikke er så mye nytt i vente, men er litt usikker - sjekk sony.no. Om 9999 er en bra pris? Vet ikke. Du kan jo sjekke litt rundt på div. nettbutikker så vil du få en pekepinn. Jeg betalte 8300, men det var ikke i Norge. :smile: Lenke til kommentar
vingtor Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Eg er også førnøyd med pc101 kameraet mitt, burde gi meir enn gode nok bilete til amatørfilming. Har ikkje fått brukt mitt altfor mykje enda, men så langt virker det bra. Er masse funksjoner ja, men som regel ynskjer du ikkje å bruke dei, er betre å legge på slikt i redigeringa heller.... Er også lite og hendig, lett å ta med seg rundt omkring, det er bra. Ingenting er verre enn store klompete kameraer.. Sony selger også ein kamerabag som er eksakt fit til kameraet, får kun det nedi, men den er ganske hendig Lenke til kommentar
b-smede Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Hei Kameraet kan kjøpes for 8995kr på Elkjøp. http://www.elkjop.no Thomas Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Hei! Jeg hadde også tenkt til å kjøpe sony DCRPC101 på Elkjøp. Jeg hadde sett at de hadde det på internett siden deres, men da jeg dro til Elkjøp, hadde de ikke det kameraet lenger fordi det var for gammelt. Istede fant jeg sony DCRTRV33 som koster 8999kr, men er et bedere kamera enn sonyPC101 . Jeg bestilte det med en gang PS: Elkjøp oppdaterer sjeldent internettsiden sin :x Anders Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Er DCRTRV33 et bedre kamera enn DCRPC101? etter det jeg ser så er det heller noe omvendt, det førstnevnte kameraet er blligere enn PC101 også. Var det folka på Elkjøp som fortalte deg at det var et bedre kamera? I så fall har du blitt lurt, akkurat som mange andre som handler på Elkjøp. Ser på prisguiden at prisen på TR33 ligger fra 6500 til 8700. Redegering: Nå har jeg sammenligna de to nevnte modellene, og den eneste forskjellen jeg kunne finne på spesifikasjonene er forskjeller i kvaliteten hos søkeren og LCD skjermen, men det er vel i grunn ikke så problematisk så lenge bildekvaliteten er på samme nivå for de to modellene. da vil jeg heller si at TR33 vil være et bedre kjøp. Tilbake til PC101, jeg vurderer også å kjøpe dette kameraet, men nå ser det ut til at det kameraet er på full fart ut av markedet. Må innrømme at jeg er litt skuffa, skulle gjerne hatt det kameraet med den prisen som har blitt annonsert, 9000kr. Klart det har kommet nye modeller, men disse er nå langt dyrere. Vet ikke helt hva jeg skal gjøra [/b] Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Etter det jeg skrev over, mente jeg at sonyTRV33 er bedere enn PC101 i forhold til prisen. TRV33 er mye nyere hvor du b.l.a kan filme i widescreen. Er ikke du enig i det? Anders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå